recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken harddisk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken harddisk?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 14:21
Du kan også bare købe en Mybook eller en Elements USB disk og hive den interne disk ud af kassen. I værste fald får du noget der ligner en WD RED, men der er god sandsynlighed for at du får fingre i en HGST. Uanset så sparer du mindst en tusse på de to diske. 

Min hjemmebyggede XPenology er bygget med 8TB Elements diske.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 14:41
Ang. plads, så kom jeg bare til at tænke på, at man først spenderer tusindevis af kroner på Blu-ray film, for så igen at bruge tusindevis af kroner på at overføre dem til en harddisk Ermm ... Ja, hvis man da altså har betalt for de film, og beholder de fysiske skiver. I modsat fald er vi jo ikke blevet en skid klogere.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 15:15
For mig har det resulteret i 12 flyttekasser med film som står på loftet.
Oprindeligt var det tænkt at beholde dem i tilfælde af en forsikrings sag, men da jeg havde et raid crash, var det nice at medierne stadig var tilgængelige.

Iøvrigt har jeg 10-15 eksempler på DVD'er som degraderer over tid.
Det har ikke haft betydning for direkte afspilning, men MakeMKV ville ikke rippet dem anden gang, så der måtte jeg investere i nye.
Fint tidspunkt at skifte til HD version :)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu