|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
chamtl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 29-Januar-2009 kl. 21:09 |
|
Hej, Jeg overvejer at bygge et media center til stuen. Her er mine krav: - Så lydløst så muligt. - Skal kunne vise HD på et 46" Full HD LCD TV - Skal kunne afspille HD. (Både fra HDD og optisk drev) - Skal kunne afspille surround lyd. - Designet skal være ala en dvd afspiller. - Prisleje: 4000 - 5000 kr. (Gerne billigere) Jeg kan ikke lige komme på flere ting Har I nogle bud på hardware som opfylder ovenståen? På forhånd tak. Mvh. Claus Redigeret af chamtl - 29-Januar-2009 kl. 21:12 |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
|
Der findes talrige tråde herinde efterhånden med svar på dit spm, prøv at kigge de første 3-4 sider med tråde igennem og du vil finde en del. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54558& PN=1 denne tråd giver et godt forslag til hardware til den pris du har brug for. og det er ikke ret meget forskelligt fra alle de andre, det der adskiller sig mest er kabinettet, hvilket er en smagssag, resten er mere eller mindre det samme |
||
![]() |
||
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Hej,
Jeg tror godt du kan løbe i problemer med dine ønsker til støj, ydelse, størrelse og pris. Min erfaring er klart at hvis man vil have en kraftig PC til at køre lydløst i et meget lille kabinet begynder 1000 kr-sedlerne hurtigt at forlade ens lommer. Jeg vil foreslå dig et alternativ som måske vil kunne fungere for dig, hvis din indretning tillader det. Køb et almindeligt kabinet og standardkomponenter. Herved sparer du en hel del penge. Samtidig får du nemmere mulighed for at opgradere med ekstra tunere, ekstra harddiske eller hvad man ellers kan forestille sig man vil have lyst til hen ad vejen. PC'en skal så stilles væk i et skab - evt i et andet rum, hvor den kan stå uden at genere med sin støj. Forbindelsen til TV'et laves så med et langt HDMI-kabel. Og lyden enten via HDMI eller gennem et langt optisk kabel. Maskinen styres så enten ved hjælp af en Microsoft remote til 300,- hvortil der medfølger en IR-modtager med et relativt langt USB-kabel, eller alternativt med en Logitech Harmony remote med RF-transmission, der kan sende gennem vægge. Jeg har selv en lignende løsning og er meget glad for det. Desuden er man fri for at se på maskinen der jo selvfølgelig kan være pæn nok hvis den er i et dyrt HTPC-kabinet, men ellers gør det lige så godt hvis den er gemt af vejen. /Peter |
||
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
|
Du kan se her hvad jeg selv har valgt og kan anbefale: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48779& KW=4700&PN=1&TPN=3 Det skulle opfylde alle dine ønsker til en smart og lydsvag HTPC. Prisen er også indenfor dit budget, nemlig ca. 4700,- kr. på byggetidspunktet og formentlig billigere idag. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
chamtl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
Det bundkort som du har brugt, er der HDMI udgang på det? Jeg synes ikke at jeg kan se det. Eller er det bare et DVI to HDMI kabel jeg skal bruge og kan det både tage lyd og billed i kablet? /Claus |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
|
Ja, der er HDMI på bundkortet og der er både billede og lyd gennem HDMI kablet. Bundkortet er i øvrigt det Gigabyte kort som mange andre har på boardet bruger eller anbefaler til et mediacenter. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |