recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken hastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken hastighed

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken hastighed
    Sendt: 30-September-2021 kl. 06:38
Hej Forum 

Jeg står til snart at skulle have fibernet fra Waoo og er lidt i tvivl om hvilken hastighed jeg skal vælge. Tænkte egentlig at 200/200 burde være rigeligt, men overvejer nu om 500/500 vil være bedre. Har 2 drenge der spiller, gerne samtidig, jeg spiller lidt FIFA i ny og næ, derudover har vi 4 tlf, 4 iPads, et par bærbare og en Google Home som er på wifi. 
Vil vi kunne mærke forskel ved at vælge 500/500 eller er det bare spild af penge?

På forhånd tak 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 07:24
Har du tjekket hvad det koster at skifte hastighed senere? Hvis det (som ved de fleste udbydere) ikke koster noget at skifte op i hastighed kunne du jo prøve med 200/200 og hvis det fungerer som det skal være glad for besparelsen.

Der er ikke nogle af de ting du nævner der kræver meget af hastigheden.
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 07:42
Tak for svar

Vil man kunne mærke at der bliver streamet TV/film mens der bliver spillet, vil det påvirke ping og give lag?
Har tænkt mig at trække kabler til begge drenge værelser. 
Og bare for nysgerrigheds skyld, vil man ved en 1000/1000 forbindelse have lavere Ping end ved 200/200 og 500/500 eller er det de servere man er forbundet til der afgør det?

Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 09:19
Du skal endelig trække kabler til drengenes værelser. Det vil ikke være optimalt på wifi, uanset hvilken forbindelse der kører. 

Men generelt, så vil en 200/200 hastighed være alt rigeligt til jeres forbrug. En fibernetforbindelse er en væsentlig bedre forbindelse end alle andre teknologier, og tre samtidige online gamere samt noget streaming trækker slet ikke mere end de 200. Som nævnt kan du jo altid opgradere, hvis det er nødvendigt. Det koster mig bekendt ikke noget (nedgradering til gengæld har altid et gebyr).
Ping vil være det samme på alle de tre hastigheder du nævner, da de kommer fra samme setup. 

Du vil mærke et stort kvalitetsløft når I kommer på fibernet. Tillykke med det :-)
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 09:47
Tusind tak for svar!

Vi glæder os også helt sindssygt til det er klar. Pt har vi 9/1 på en god dag, det bliver så fedt endelig at få noget ordentligt. 
De har lovet det klar 29 oktober, så nu håber jeg ikke der kommer alt for mange forsinkelser..

God dag til alle Smile
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 11:45
200/200 er hurtigt nok og kabel er et must til drengene som Kristian2th også skriver. Alt over 100 Mbit/s er normalt mere end rigeligt.

Hvis du oplever udfordringer, så vil det næsten altid ligge i routeren, da specielt de billigere routere ikke kan følge med til at levere data uden forsinkelse.

Så start med 200/200 forbindelsen, husk kabler til drengenes computere og hvis du oplever udfordringer så køb en bedre router, der kan følge med.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 12:21
Normal streaming kræver et sted mellem 5 og 15 Mbit/s
Spil kræver næppe mere end 1 Mbit/s
Browsing på tablet/telefon kræver næppe mere end 1 Mbit/s

Uanset, hvor meget i laver samtidig ændrer det intet på Ping.

Så til den trafik du nævner vil en 50Mbit linje være langt rigeligt.

Det eneste der kan makse linjen ud, er download af spil.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 12:35
Perfekt, så tager jeg 200/200, det er den mindste hastighed de tilbyder. 

Nogen der har erfaring med waoo’s routere, om de er fine nok eller der skal købes en bedre?

Mht kablerne jeg vil trække, hvilke skal jeg købe der? Jeg tænker jeg fræser dem ind i væggen og så ende i en udgang/stik. Så de må gerne være af ordentlig kvalitet da de ikke lige bliver til at skifte. 

Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Uanset, hvor meget i laver samtidig ændrer det intet på Ping.


hvis routeren kan følge med...
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Glazzy Glazzy skrev:

..
Nogen der har erfaring med waoo’s routere, om de er fine nok eller der skal købes en bedre?
Waoo er en paraplyorganisation for en række udbydere, som ikke nødvendigvis leverer samme type udstyr. Wink
Så du skal kigge på hvem/hvad der faktisk leveres i dit område. 
Mvh. JørgenT
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 14:26
Kabler i væggene = træk tomrør, bare fordi :-)

Har selv fræset et par HDMI kabler ind i væggen, de virkede fint i 3 år og så døde det ene = forfra med at rykke kablet ud af væggen, spartle osv :-(
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 14:27
Og træk cat6 kabler når du er igang, de er helt fine til formålet de næste MANGE år / "for evigt"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu