recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken HD lyd pre-pro?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken HD lyd pre-pro?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken HD lyd pre-pro?
    Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 16:55
Hej.

Da jeg i sin tid valgte at investere i lidt surround lyd, havde jeg en NAD 906 effektforstærker liggende, og derfor synes jeg det var en god ide at købe en separat pre-amp så man kunne opgradere tingene hver for sig. Så jeg satte en NAD T163 på til 4.999,-. Højtalerne blev lidt sparsomme da jeg skulle ud at have det hele på een gang. Dali Concept 6 x 2, Concept 4 x 2 (bag) og en Ikon center.

Nu vil man så gerne opgradere til noget med HDMI og HD lyd, men den nye T175 HD koster 9.999,- plus HD opgradering, ca 3-4.000,-. Tak for suppe siger _jeg_ bare.

Så mange spørgsmål kommer frem i mit hoved. Er T175 HD det værd i forhold til fx. Pioneer LX-72/82 eller Onkyo 807 og så bare kassere 906'eren? Hvad er egentlig anbefalingen når det kommer til pre-pro i sub 10k klassen? Kan det overhovedet betale sig i forhold til at købe en samlet receiver. Er M15 HD de ekstra penge værd i forhold til T175 HD?

Jeg kan godt lide man kan opgradere effekt+højtalere for sig, og pre-amp'en som nu teknologi kræver det.
Mvh dan.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 22:32

lad os tage det en ting af gangen:

1: t175 (med 906) kontra lx 72/82/807. lån det hele med hjem og test dem op imod hinanden i dit eget setup for et korrekt svar. Der kan være variable i andres svar du ikke har mulighed for at indregne.

2: jeg forstår ikke udtrykket "pre-pro i sub 10k klassen", mener du en forforstærker til under 10k ?

3: m15 kontra t175: samme fremgang som før, lån det med hjem og prøv hos dig selv, evt. op imod en reference fra andre mærker end lige dem hifiklubben har.

Crown - there is no substitute.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 10:05
Mange tak for dine input. Det er klart at jeg på et tidspunkt vil afprøve mine alternativer i mit setup, men det ville jo være rart hvis man kunne få ryddet lidt ud i mulighederne først, baseret på anbefalinger fra folk med ekspertise. Det kunne jo fx. være der var andre der havde overvejet M15 vs. T175 allerede.

Mht. punkt 2, så var det præcis det jeg mente. Der er mange indlæg om Marantz, Pioneer og Onkyo forstærkere, men ikke så meget om pre-amp/pre-processor. Derfor ville jeg gerne høre om der var nogle der kunne anbefale alternativer til NAD, og gerne under 10.000 kr.

Mvh dan.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 10:21
Jeg tror ikke der findes så meget under 10K. Der findes en Audiolab, som
skulle lyde rigtig godt, men den tager kun PCM og har ikke alle de andre
features, som fx videosektion

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?
cPath=55&products_id=307

Ellers er der også det amerikanske Emotiva, som flere køber hjem over
nettet, men af samme grund er mulighederne for at høre det først
begrænsede.

Jeg overvejede selv en Audiolab, men købte i stedet en langt billigere
Marantz SR5003 og bruger så Arcam-effektforstærkere biamped på både
fronter og center. Samtidig får man så bedre stereolyd end jeg ville få
med en af de store surroundreceivere. Mao. hvis ikke man har
ubegrænsede ressourcer må man prioritere hvor pengene bruges bedst,
og mit gæt vil være, at det indebærer at udnytte din 906, men det er som
sagt bare et gæt, da jeg ikke har hørt den.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu