|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
tom81 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() Sendt: 10-December-2007 kl. 19:20 |
Hej hej.. vil bare høre jeres erfaringer med Toshibas modeller. har kigget lidt på disse modeller: Hvad er forskellen på HD-EP1, HD-EP10 og HD-EP30?? Og er de så meget ringere end HD-XE1??
Mvh Tom |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Arghh Det er de egentlig ikke!. Men der er ingen tvivl om at XE1 er topmodellen!..Men den nye firmware, sparker den virkelig .... Jeg kan klart anbefale den, har den selv, on den er bare mvh Zirio |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Hej Tom,
HD-E1 og HD-XE1 er de ældre modeller, men HD-XE1 er stadig topmodel. HD-EP10 30 og 35 er de nye modeller. Fordelen ved HD-XE1 er at der sidder en super scaler og deinterlacer i den, så den burde også kunne klare DVDere i rigtig god kvalitet. Alle de nye har fået ret gode anmeldelser, så det kommer lidt an på hvor stort dit ambitionsniveau er. Ikke mindst hvad du forventer lydmæssigt og hvilken reciever du har... ![]() Hvis jeg skulle have en, ville jeg enten vælge en HD-EP 35 eller HD-XE1, altafhængig af hvor god en DVD jeg har. Men hvis man lydmæssigt ikke går efter det store sus, eller ikke har/vil have surround, så er EP10 et godt valg. tror jeg. Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
tom81 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Altså mine ambitioner er vel på den lille entusiasts niveau :-) Dvs jeg har mig en NAD T744 og Dali concept 2 som front højttalere. Disse vil blive udskiftet med Ikon 2 inden for en overskuelig fremtid. Lige pt kører jeg med nogle små Cerwin Vega som baghøjttalere. Men der kommer Concept 2erne om når Ikon 2 bliver indkøbt. Og så er der bestilt en Dali Ikon Sub. Fjernsynet er et Panasonic TH37PV60E. Dvs det såkaldte Lossless sound er ikke noget jeg går så meget op i da det eneste digitale vil være billedet direkte fra en HD-DVD og op i fjernsynet. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Men hvis din reciever kan modtage PCM via en 5.1 analog forbindelse, så burde du kunne nyde de nye HD lydformater - hvis afspilleren kan decode og sende over 5.1 analog. Og så skal du vælge EP 35 eller XE1.
HVis dette er ligegyldigt, så kan du lige så godt snuppe dig en EP10. Jeg har set i en anden tråd, at der ligger et review af den på www.areadvd.de hvor den har fået 9½ stjerne (ud af 10). Så det skulle da være et meget godt køb! ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm.. jeg tror ikke at den kan modtage dette PCM :-) kig selv her http://nadelectronics.com/products/av-receivers/T744-A/V-Rec eiver/ Men jeg tror da jeg prøver en af de nye modeller. Måske sådan en HD-EP30 :-) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved det ikke... Det er ikke sådan lige til at se ud fra hjemmesiden. Men den har da en 5.1 analog indgang.
![]() ![]() Den eneste forskel mellem EP30 og EP35 er, så vidt jeg ved, om den kan leverer de nye lydformater bitstream. Hvilket under alle omstændigheder er ligegyldigt da din reciever ikke kan decode dem! ![]() Tilgengæld mener jeg ikke, så vidt jeg kan se på div. sider, at EP-30 IKKE har et 5.1 analog output. Så HVIS din reciever kan modtage PCM over 5.1 og HVIS du vil udnytte de nye HD lydformater, så kan det være en god ide at vælge EP-35. Så spørgsmålet er hvor meget der er at spare ved at tage en EP-30 og om det er det værd! ![]() Held og lykke med det, Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
Hvor kan man finde sådan en EP-35 så :-) Synes ikke lige hifipriser.dk har den. |
|
![]() |
|
GrillBiller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
Hifi klubben har fået ep35 til 3990kr (Inkl Toshibas 5 films kupon) og der ligger hvis nok 2 film i pakken.
Jeg mener at havde hørt at det er Bourne Ultimatum som er den ene film |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() |
Kan ep35 smide dts-master ud via hdmi? Jeg har læst på diverse sider at der står DTS-HD output via HDMI, men er DTS-HD det samme som DTS master? Jeg skal nemlig have både en HD-DVD og Blu-Ray afspiller som begge skal kunne "outputte" DTS MASTER via HDMI. Nogle forslag? Kan se at hifiklubben har fået samsung bd1400 så det kunne jo være dejligt hvis den kunne outputte DTS MASTER. Så kan jeg købe begge afspillere samme sted Redigeret af furious jt - 11-December-2007 kl. 11:33 |
|
![]() |
|
Fender56 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Jeg har kunnet støve følgende priser op på de to nye Toshiba HD afspillere, hos HI-FI Klubben. HD-EP30 dkr 2990,- inkl 5 film fra Toshiba (mail in) & HD-EP35 dkr 3990,- inkl 5 film fra Toshiba (mail in) og muligvis som andre skriver 2 stk i kassen. |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
jt: Som der står i overstående (jeg ved det nemlig ikke rigtig) så kan EP-35 godt sende DTS HD via bitstream!...Og det mener jeg faktisk også BD-P1400 kan!...XE1 kan i hvert fald (den vil jeg så hellere anbefale end en 35, da den har Reon HQV-chippen)!.. Men Otto fra AV har lavet et skema over hvad afspilleren kan (bitstream, pcm, core etc), tag en kigger på det, det hjælper dig i hvert fald en del!.. mvh Zirio |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |