recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken HD-DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken HD-DVD

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

jt:

Som der står i overstående (jeg ved det nemlig ikke rigtig) så kan EP-35 godt sende DTS HD via bitstream!...Og det mener jeg faktisk også BD-P1400 kan!...XE1 kan i hvert fald (den vil jeg så hellere anbefale end en 35, da den har Reon HQV-chippen)!..

Men Otto fra AV har lavet et skema over hvad afspilleren kan (bitstream, pcm, core etc), tag en kigger på det, det hjælper dig i hvert fald en del!..

mvh Zirio

Jeg vidste der var et skama. Nu har jeg ledt på hifi4all.dk for jeg var sikker på det var derinde

Men er DTS-HD det samme som DTS MASTER?

Så kunne det godt tyde på at jeg skal have fat i en EP35 og en bd1400 i HFK i nærmeste fremtid

Redigeret af furious jt - 11-December-2007 kl. 11:57
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 18:36
DTS-HD er ENTEN Master (MA) eller High Resolution (HR), der er ikke noget der hedder DTS-HD.
Mange kan sende ovenstående som bitstream, mens de ikke kan sende det som et fuldt PCM spor, men decoder det til et 1,5 mbps "CORE" spor.

Både EP-35 og og Samsung BD1400 kan sende bitstream og decode core sporet!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 19:57

Jeg har kigget lidt paa hvilken ny HD DVD afpiller som jeg skal have. Jeg har undersoegt de faa anmeldelser og meninger der er om EP 35. Det jeg naaet frem til er, at den er fuldt paa hoejde med XE1.

EP 35 er ikke saa veldesignet som XE1, men billedmaessigt skulle den ny E35 vaere paa linie med XE1.

Jeg har i det mindste bestilt en EP 35 til omkring 3400 kr. Den kan foerst leveres lige efter nytaar.

Jeg har dog en skummel plan om at anmelde EP 35 naar jeg faar den.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 23:13

Håber at det er ok at jeg blander mig i denne tråd. Synes det vil være dumt at lave en ny med samme tema

Jeg har en Pioneer VSX-D814 receiver og Pioneer DV 525 DVD. DVD'en er tilsluttet med optisk kabel til receiveren og component (10 m) til Panasonic AE700.

Nu overvejer jeg at anskaffe mig en HD afspiller, primært for at få bedre billede ved afspilning af DVD, men selvfølgelig også for at anskaffe mig nogle HD DVD skiver. Da receiveren ikke har HDMI vil jeg forbinde med optisk kabel til receiveren og billedet vil jeg sende via HDMI til projektoren (1 m).

Jeg overvejer enten Toshiba HD-E1 eller HD-EP10 og så er mine spørgsmål:

Vil det være en markant forbedring (primært billede, men også lyd)? og hvilken af dem skal jeg vælge?

På forhånd tak

Jørn

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 08:40

Hej Jørn

Du vil få et meget bedre billede ja!  Men om du også vil få bedre lyd, det tvivler jeg stærkt på! Men hvis din reciever har 5.1 analog indgang, så begynder det at ligne noget, og så kan du få bedre lyd hvis du vælger den rigtige afspiller!

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Fender56 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Håber at det er ok at jeg blander mig i denne tråd. Synes det vil være dumt at lave en ny med samme tema

Jeg har en Pioneer VSX-D814 receiver og Pioneer DV 525 DVD. DVD'en er tilsluttet med optisk kabel til receiveren og component (10 m) til Panasonic AE700.

Nu overvejer jeg at anskaffe mig en HD afspiller, primært for at få bedre billede ved afspilning af DVD, men selvfølgelig også for at anskaffe mig nogle HD DVD skiver. Da receiveren ikke har HDMI vil jeg forbinde med optisk kabel til receiveren og billedet vil jeg sende via HDMI til projektoren (1 m).

Jeg overvejer enten Toshiba HD-E1 eller HD-EP10 og så er mine spørgsmål:

Vil det være en markant forbedring (primært billede, men også lyd)? og hvilken af dem skal jeg vælge?

På forhånd tak

Jørn

Hej Jørn

Jeg har selv E1eren og er vældig fornøjet med den, men idag ville man jo nok vælge EP10eren, da den kan afpille 1080p/24 med seneste FW opdatering. E1eren derimod er "kun" en 1080i afspiller, men har i min tid ikke strejket en eneste gang, den er bundsolid, og til de priser den kan købes for idag, en foræring.

EP10eren har dog den fordel at den også kan gøres regionskodefri til DVD, hvis man ellers har noget at bruge det til. Ellers er de i store træk ens.

Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 14:31

Hej

Tak for svarene. Min har receiver har en indgang der hedder 5.1 ch input. Det må jo være den du mener, men er det virkelig bedre end optisk?

Det lyder som om jeg skal vælge EP10 når nu jeg kan få den til bare €260 her: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= ep10

Jørn

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Hej

Tak for svarene. Min har receiver har en indgang der hedder 5.1 ch input. Det må jo være den du mener, men er det virkelig bedre end optisk?

Det lyder som om jeg skal vælge EP10 når nu jeg kan få den til bare €260 her: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= ep10

Jørn

EP 10 er en glimrende HD DVD afspiller, ingen tvivl om det, og du vil få en fornem lyd hvad enten du benytter analog 5.1, eller en optisk udgang.

Det der dog undre mig en del er, at I er så forhippet på EP10, og ikke EP35. Her får man en bedre afspiller, og særligt når man afspiller SD DVD. Home Cinema Choice har sammenlignet EP35 med den nye Denon 1940. Og så er den rigtig fornem som DVD afspiller.

EP35 koster kun en "tusse" mere hos de "rigtige" danske internet forhandlere 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 21:42
Hej Hother...Og Jørn.

Jeg mener at han skal bruge sit analoge 5.1 fremfor optisk, da bitraten er langt højere på 5.1. Og dermed kan han få de nye lydformater...
MEN, det kræver jo at hans kommen afspiller kan decode de nye lydformater OG at den har 5.1 output - det har EP-10 ikke!!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej Hother...Og Jørn.

Jeg mener at han skal bruge sit analoge 5.1 fremfor optisk, da bitraten er langt højere på 5.1. Og dermed kan han få de nye lydformater...
MEN, det kræver jo at hans kommen afspiller kan decode de nye lydformater OG at den har 5.1 output - det har EP-10 ikke!!

Med venlig hilsen

Nu er jeg da totalt forvirret. Betyder det så at jeg skal vælge E1 i stedet for - eller skal man hellere vente og se om en af de større modeller falder i pris til januar?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 09:02
Hej Jørn,

Der er ingen tvivl om at billedet bliver bedre uanset hvilken HD-DVD afspiller du vælger.

MEN, hvis du også vil have en bedre lyd, så skal du bruge dit 5.1 input på din reciever. Det skal du fordi du så kan få glæde af de nye HD lydformater, disse kan IKKE sendes over digital udgang.

HVis du vil have glæde af en bedre lyd, skal du altså finde dig en afspiller der kan afkode de nye lydformater og sende dem over 5.1 output (som afspilleren så skal have, selvfølgelig).

HVis du vil have glæde af den bedre lyd, skal du enten have fat i:

Toshiba HD-XE1
Toshiba EP-35

Onkyo DV-HD805

HVis du ikke vil have glæde af de nye lydformater, så er der frit slag!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 09:07

Hmm har ikke så meget forstand på det der 5.1 analog. Har altid brugt coax.

Hvis jeg bruger analog 5.1 så er der tale om 6 ledninger der skal gå mellem ep35 eks. og min reciever?

Kan jeg så nyde godt af de nye surroundformater på min gamle denon 2105 reciever?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu