recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken HD-DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken HD-DVD

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 02:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hvorfor f***** har forhandleren det? Har Toshiba svært ved at leverer?
Men syntes heller ikke at den dukker op når man søger på nettet, har kun fundet den få steder hvor den ikke er på lager...
Men HFK skulle have den til 4K, men må hellere holde her... Har bestil kabel, stik og DIY møbel + blæser til det osv. Så det er ved at løbe op alt sammen!

Jo, jeg får nok tid til lige at smutte forbi en dag...

Hej igen - efter at have læsr det seneste nummer af "What Video and Hi-DEF TV" udkom torsdag (og taget med hjem fra Malta i eftermiddag), så tror jeg godt at du kan droppe købet af XE1´eren.

EP 35 får en super kritik, 5 stjerner i billed, lyd og værdi. Omkring afspilning af SD DVD skriver de, at man skal op i de bedste DVD afspillere for at overgå EP 35. I øvrigt skriver bladet at det er Toshiba´s nye high end afspiller.

Jeg har i øvrigt fået ok til at anmelde den til recordere.dk, når jeg altså har fået fingrene i en 

Det lyder bestemt interessant... Men skal spare, må lade være...  Men det er svært!  Glæder mig til at du får den anmeldt, for hvis den er så god som mange reviews jeg har læst, så er det et rigtig godt køb!
ISÆR, hvis man lige kunne sammenligne kvaliteten af SD afspilning på hhv. Samsung 1400 og Tos. EP-35...

Og velkommen hjem til kulden, det må være en kedelig fornøjelse!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Omkring afspilning af SD DVD skriver de, at man skal op i de bedste DVD afspillere for at overgå EP 35.

Definerer magasinet "de bedste DVD-afspillere" eller er det op til læseren ud fra egne præferencer at gætte på hvad der refereres til?

Denon og Marantz

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 22:35

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

De kan påstå hvad de vil, men XE1'eren er stadig den stærkeste HD DVD-afspiller på markedet. Ikke mindst med hensyn til dvd-afspilning.

Jeg vil sige at den har fået konkurrence

Efter at have sammenlignet Toshiba HD-XE1 med Onkyo DV-HD805, er jeg overbevist om at vi har fået en ny topmodel. Selv til HD DVD (1080P/24) er Onkyo'en bedre, der er flere detaljer i billederne.

Begge signaler kørte godt nok igennem en Onkyo receiver under testen, hvor signalerne passerede igennem endnu en Reon chip, men det var ens betingelser for begge.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 22:38
Det eneste Onkyoen har imod sig er den forholdsvis høje pris, sammenlignet med mange andre HD-DVD afspillere.
ISÆR hvis man tager i betragtning hvor god kritik EP-35 har fået.

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg vil sige at den har fået konkurrence

Efter at have sammenlignet Toshiba HD-XE1 med Onkyo DV-HD805, er jeg overbevist om at vi har fået en ny topmodel. Selv til HD DVD (1080P/24) er Onkyo'en bedre, der er flere detaljer i billederne.

Onkyos HD DVD-afspiller er skam blot en XE1 i forklædning. Det er samme hardware med lidt af Onkyos egen firmware. Den yder billedmæssigt set ikke anderledes end XE1'eren, så du har nok desværre set spøgelser. Otto nævner det her.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 01:16

Onkyos HD DVD-afspiller er skam blot en XE1 i forklædning. Det er samme hardware med lidt af Onkyos egen firmware. Den yder billedmæssigt set ikke anderledes end XE1'eren, så du har nok desværre set spøgelser. Otto nævner det her.

Hvem (udover AreaDVD) siger egentlig at Onkyo er en XE1 i forklædning ?  Hvorfor kan det ikke være en XE 1.5 eller XE 2.0 i forklædning istedet - der er jo gået næsten et år siden XE1 modellen kom.

Mht. spøgelser - er der andre her som har testet de to afspillere op mod hinanden ?

/Lars

Redigeret af Lars - 18-December-2007 kl. 02:33
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 02:54
Otto siger også, at det er en XE1 i forklædning... Det ér altså accepteret fakta, at det er en modificeret XE1.

Selvom den billedmæssigt set yder præcis det samme, så kan der selvfølgelig være andre årsager til, at man vælger Onkyo'en over den normale XE1'er.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 03:05

Otto siger også, at det er en XE1 i forklædning... Det ér altså accepteret fakta, at det er en modificeret XE1.

Ja, for dig og for Otto er det accepteret fakta

Men jeg er mere interesseret i de reelle fakta.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja, for dig og for Otto er det accepteret fakta

Arj, det der er jo lidt noget pjat. Du er hidtil den eneste der ikke har kunnet acceptere det. Det er ikke noget Otto lige har fundet på, såen for sjov.
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 13:23
Onkyo kan sagtens selv have stået for nogle små, men forbedrende, modifikationer af REON chippen der gør at billedkvaliteten for et yderligere hak opad
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 13:26
Nu tror jeg så egentlig heller ikke, at Ottos udtalelse om, at XE1'eren og Onkyos HD DVD-afspiller yder 100% ens billedmæssigt, blot er baseret på at han har læst specifikationsarket...
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 13:50
Nej det er det vel ikke. Men jeg har også læst modsigende udtalelser om at Onkyoen skulle billedmæssigt være et skridt foran, så der er ikke andet for end at man selv må se begge afspillere i aktion og danne sin egen mening
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu