recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken HD-DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken HD-DVD

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
GrillBiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu tror jeg så egentlig heller ikke, at Ottos udtalelse om, at XE1'eren og Onkyos HD DVD-afspiller yder 100% ens billedmæssigt, blot er baseret på at han har læst specifikationsarket...

Eller denne nyhed : http://www.engadgethd.com/2007/11/21/onkyo-dv-hd805-dissecte d-toshiba-hd-xa2-found-inside/
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 18:47

Sammenligning af Toshiba HD-XE1 og Onkyo DV-HD805

Hvis der stadig er interesse for mine forsøg, så har jeg brugt dagen på at forenkle setuppet, for at eliminere påvirkning fra andre kilder. Lige nu kører billedet helt udenom receiveren, og selve omskiftningen sker via en simpel manuel HDMI omskifter.

Jeg har nu to HD DVD film som jeg tester med, Troy og Apollo 13. Loader samme film i begge afspillere, og går på jagt efter scener der kan illustrere eventuelle forskelle.

Som projektor benyttes en Sim2 D80 og et QualityScreen FrameVision lærred. Begge hentet fra Ottos "demo kit".

Afspillerne kører 10-15 sekunder forskudt, så jeg kan se en scene i den ene afspiller, skifte på HDMI, og se samme scene via den anden afspiller. Jeg har fundet at rolige ansigter i nærbillede er nemmest at bruge til sammenligning af detaljer. Måske fordi hjernen også er god til at huske detaljer i ansigter.

I denne opstilling, er det fortsat min opfattelse at Onkyo afspilleren leverer et bedre billede end Toshibaen. Det er nede i de små detaljer, men jeg kan ikke være med i det kor der siger de er helt ens. Desværre.

Der er iøvrigt også andre forskelle på afspillerne. Som at Onkyoen loader hurtigere, og i det hele taget opfører sig en smule anderledes ved spoling ect. som indikerer at det ikke er en XE1 der sidder indeni. En opdateret XE1 måske, men de to afspillere er ikke 100% identiske.

Jeg kender iøvrigt ikke Toshibas afspiller-program i detaljer. Altså om det findes forskellige hardware revision af XE1 på markedet. Det sker jo at en model opdateres mens den endnu er på markedet. Måske Otto sidder med en XE1, der er identisk med Onkyo 805. Men den Toshiba HD-XE1 og den Onkyo DV-HD805 som jeg har sat op mod hinanden lige nu, de er ikke ens.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 18:54
Lyder rigtigt spændende Lars. Men kan man tænke sig, at forskellen mellem Tosh og Onkyo primært kommer til udtryk med en projektor af god kvalitet?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 20:15

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lyder rigtigt spændende Lars. Men kan man tænke sig, at forskellen mellem Tosh og Onkyo primært kommer til udtryk med en projektor af god kvalitet?

Måske.

Nu har jeg skilt dem ad (som AreaDVD også gjorde). Og Onkyo bygger 100% på samme elektronik som Toshiba XA2 / XE1. Altså samme bundkort, samme HD DVD drev, samme strømforsyning. Samme layout.

Af en eller anden grund støjer Onkyo'en mere. Men det skyldes måske det lettere kabinet, at det tungere aluminiums kabinet på XE1 dæmper vibrationsstøjen fra blæseren bedre.

Jeg havde håbet at kunne se ting som type-nr på Reon chippen, men jeg vil ikke begynde at fjerne køleplader fra IC'erne.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Måske.

Nu har jeg skilt dem ad (som AreaDVD også gjorde). Og Onkyo bygger 100% på samme elektronik som Toshiba XA2 / XE1. Altså samme bundkort, samme HD DVD drev, samme strømforsyning. Samme layout.

Af en eller anden grund støjer Onkyo'en mere. Men det skyldes måske det lettere kabinet, at det tungere aluminiums kabinet på XE1 dæmper vibrationsstøjen fra blæseren bedre.

Jeg havde håbet at kunne se ting som type-nr på Reon chippen, men jeg vil ikke begynde at fjerne køleplader fra IC'erne.

/Lars

Jeg kan nu godt forstå, at du ikke vil adskille yderligere - desværre får vi nok så bare ikke svaret mht Reon chippen.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu