recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken hdmi switch ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken hdmi switch ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken hdmi switch ?
    Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:35
Jeg har skiftet grej, og bruger ikke længere min AMP, hvor jeg har tilsluttet hdmi kabler tidligere, og mit TV har ikke nok HDMI indgange som det ser ud nu. 4K er ikke et krav, da tv'et kun er 1080p.

TV'et har 2 reelle HDMI indgange, plus ARC.
Jeg har umiddelbart brug for flg. tilslutniingsmuligheder.
Soundbar (optages af ARC)
Chromecast
DVD/BlueRay afspiller
Spillekonsol
Samt på sigt et AppleTV/Nvidia shield.

Jeg tænker umiddelbart at spillekonsollen, samt blueray, skal i hdmi splitteren, da de bliver brugt mindst og chromecasten bliver brugt dagligt. Men pga kompabilitet er det måsked bedre med nogen af de andre enheder i switchen?

Jeg har kigget lidt, og kan se de fås for ca. 150k til flere tusinde, afhængige af specs ? 
Hvad skal man gå efter ? Jeg gider ikke skyde gråspurve med kanoner.


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:57
Jeg ved ikke om den linkede model er for billig, men kommer du ikke til at mangle en indgang hvis du vælger den? Jeg tæller behov for 5 incl. Apple Tv/Shield, og du får kun 4 med ovenstående.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ved ikke om den linkede model er for billig, men kommer du ikke til at mangle en indgang hvis du vælger den? Jeg tæller behov for 5 incl. Apple Tv/Shield, og du får kun 4 med ovenstående.

Flemming
Jeg har stadig tænkt mig at bruge HDMI indgangene i TV'et :)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af lbm_ lbm_ skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ved ikke om den linkede model er for billig, men kommer du ikke til at mangle en indgang hvis du vælger den? Jeg tæller behov for 5 incl. Apple Tv/Shield, og du får kun 4 med ovenstående.

Flemming
Jeg har stadig tænkt mig at bruge HDMI indgangene i TV'et :)


Selvfølgelig, men den ene af de to bliver jo optaget af switchenOuch

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af lbm_ lbm_ skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ved ikke om den linkede model er for billig, men kommer du ikke til at mangle en indgang hvis du vælger den? Jeg tæller behov for 5 incl. Apple Tv/Shield, og du får kun 4 med ovenstående.

Flemming
Jeg har stadig tænkt mig at bruge HDMI indgangene i TV'et :)


Selvfølgelig, men den ene af de to bliver jo optaget af switchenOuch

Flemming

Jeg har brug for 4 i alt. (5 med ARC, som jeg ikke har talt med).
Jeg får 3 fra boksen, og har så 2 i TV'et (-1, som hdmi switchen optager), hvilket giver 4. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu