|
Hvilken hjemmebio havde du som ung? |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6692 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ingen billede - kun lyd på mit værelse som ung.
Højttalerne husker jeg ikke. Det er en Dual pladespiller.
![]() |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Startede op med en gammel skifte-grammofon og en hjemmebygget mono rør-forstærker på 5 watt. Senere da jeg selv tjente penge, kunne det blive til en brugt Beocord 1100 mono spolebåndoptager, en brugt Beogram 1000 pladespiller, en brugt Arena stereoradio på 2x15 watt, og to Goodmann hjemmebyggede reolhøjttalere. Blev senere skiftet til nyt: Tandberg radio på 2x30 watt, Tandberg spolebåndoptager som kunne stå på højkant så det lignede en fra et studie, og en Beogram 3000.
Og så blev jeg gift og der var ikke mere penge til den hobby
![]() |
||
![]() |
||
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
|
Jeg startede med en Linett&Laursen transistor radio tilsluttet en extern 2 vejs højttaler som jeg havde fundet i skralderummet og så tilsluttet en gammel philips grammofon, tror det må have været i 1973....
![]() ![]() Uploaded with ImageShack.us Redigeret af pdrhan - 18-Marts-2013 kl. 19:31 |
||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6692 |
|
Det var kraftige sager, du havde. Mit blev senere skiftet ud til Revox spolebåndoptager og Braun 2 x 12 w forstærker - det næste blev flere år senere, hvor jeg byggede Voight-horn med Lowther enheder i. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
En Beocord 2400.? ser jeg også. Har selv ejet en, fin maskine,den kunne man mange ting med. Et hjemme studie vil jeg faktisk kalde den. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Ja, det kunne man. Var der ikke rille til klipning af båndet? Og man kunne indbygge stop ved at skrabe belægningen af båndet, så det blev gennemsigtigt. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Ahhh.... Revox - blev bokset af en Ferrograph
![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Jo, det mener jeg at kunne huske der var. Den var på en måde forud for sin tid i funktionalitet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nåh ja, og Mylle's "Efter Skoletid" radioprogram var det foretrukne til at optage på bånd. Mens Radio Mercur blev lyttet til i de sene aftentimer.
|
||
![]() |
||
|
Ja nemlig Kampus, du er jo også med i blandt os fra den nostalgiske årgang. ![]() |
||
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
|
hjemmebio i firserne havde jeg ikke. men Luxor 24'' farve TV
En gammel Betamax video som jeg sjældent brugte. Men bedst af alt en parabol med motor. Dengang var kanalerne ikke kodet. Og tror jeg havde flere hundrede kanaler at vælge imellem. Og det gav mange besøg. om det var bio stemning ved jeg ikke, men hyggeligt var det. |
||
![]() |
||
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
|
Hjemmebio verion 1:
12" sort/hvid TV med manuel tuning..... Et lækkert konfirmationsanlæg (mitsubishi something.....) med pladepiller, tuner & båndoptager. Verion 2: luxman k210 båndoptager, en luxman L210 forstærker, dual pladespiller, en Aki digi-tuner, nogen megastore Jamo højttalere & en mitsubishi cdafspiller. CD afspilleren blev købt på tilbud til 3600 kr., hvilket var sindssygt billigt, på trods af at månedshyren hed 9000 FØR skat ;-). TV blev et aflagt B & O uden fjernbetjening, men det blev klaret med et kosteskaft. Paradoksalt nok var musikdelen klasser bedre end det nuværende setup..... Men det skal der gøres noget ved nu :-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |