recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken hjemmebio havde du som ung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken hjemmebio havde du som ung?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:23
Ingen billede - kun lyd på mit værelse som ung.
Højttalerne husker jeg ikke. Det er en Dual pladespiller.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:26
Startede op med en gammel skifte-grammofon og en hjemmebygget mono rør-forstærker på 5 watt. Senere da jeg selv tjente penge, kunne det blive til en brugt Beocord 1100 mono spolebåndoptager, en brugt Beogram 1000 pladespiller, en brugt Arena stereoradio på 2x15 watt, og to Goodmann hjemmebyggede reolhøjttalere. Blev senere skiftet til nyt: Tandberg radio på 2x30 watt, Tandberg spolebåndoptager som kunne stå på højkant så det lignede en fra et studie, og en Beogram 3000.
Og så blev jeg gift og der var ikke mere penge til den hobby LOL
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:27
Jeg startede med en Linett&Laursen transistor radio tilsluttet en extern 2 vejs højttaler som jeg havde fundet i skralderummet og så tilsluttet en gammel philips grammofon, tror det må have været i 1973....

Uploaded with ImageShack.us

Redigeret af pdrhan - 18-Marts-2013 kl. 19:31
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Startede op med en gammel skifte-grammofon og en hjemmebygget mono rør-forstærker på 5 watt. Senere da jeg selv tjente penge, kunne det blive til en brugt Beocord 1100 mono spolebåndoptager, en brugt Beogram 1000 pladespiller, en brugt Arena stereoradio på 2x15 watt, og to Goodmann hjemmebyggede reolhøjttalere. Blev senere skiftet til nyt: Tandberg radio på 2x30 watt, Tandberg spolebåndoptager som kunne stå på højkant så det lignede en fra et studie, og en Beogram 3000.

Det var kraftige sager, du havde.

Mit blev senere skiftet ud til Revox spolebåndoptager og Braun 2 x 12 w forstærker - det næste blev flere år senere, hvor jeg byggede Voight-horn med Lowther enheder i. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

En Beocord 2400.? ser jeg også. Har selv ejet en, fin maskine,den kunne man mange ting med. Et hjemme studie vil jeg faktisk kalde den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En Beocord 2400.? ser jeg også. Har selv ejet en, fin maskine,den kunne man mange ting med. Et hjemme studie vil jeg faktisk kalde den.

Ja, det kunne man. Var der ikke rille til klipning af båndet? Og man kunne indbygge stop ved at skrabe belægningen af båndet, så det blev gennemsigtigt.

Venlig hilsen
KB
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:44

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det var kraftige sager, du havde.

Mit blev senere skiftet ud til Revox spolebåndoptager og Braun 2 x 12 w forstærker - det næste blev flere år senere, hvor jeg byggede Voight-horn med Lowther enheder i. 

Ahhh.... Revox - blev bokset af en FerrographLOL
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:47

Ja, det kunne man. Var der ikke rille til klipning af båndet? Og man kunne indbygge stop ved at skrabe belægningen af båndet, så det blev gennemsigtigt.

Jo, det mener jeg at kunne huske der var. Den var på en måde forud for sin tid i funktionalitet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:51
Nåh ja, og Mylle's "Efter Skoletid" radioprogram var det foretrukne til at optage på bånd. Mens Radio Mercur blev lyttet til i de sene aftentimer.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:55

Ja nemlig Kampus, du er jo også med i blandt os fra den nostalgiske årgang.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 20:14
hjemmebio i firserne havde jeg ikke. men Luxor 24'' farve TV
En gammel Betamax video   som jeg sjældent brugte.

Men bedst af alt en parabol med motor. Dengang var kanalerne ikke kodet.

Og tror jeg havde flere hundrede kanaler at vælge imellem.

Og det gav mange besøg. om det var bio stemning ved jeg ikke, men hyggeligt var det.

Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 21:20
Hjemmebio verion 1:
12" sort/hvid TV med manuel tuning.....
Et lækkert konfirmationsanlæg (mitsubishi something.....) med pladepiller, tuner & båndoptager.

Verion 2:
luxman k210 båndoptager, en luxman L210 forstærker, dual pladespiller, en Aki digi-tuner, nogen megastore Jamo højttalere & en mitsubishi cdafspiller.
CD afspilleren blev købt på tilbud til 3600 kr., hvilket var sindssygt billigt, på trods af at månedshyren hed 9000 FØR skat ;-). TV blev et aflagt B & O uden fjernbetjening, men det blev klaret med et kosteskaft.

Paradoksalt nok var musikdelen klasser bedre end det nuværende setup..... Men det skal der gøres noget ved nu :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu