recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken hjemmebio havde du som ung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken hjemmebio havde du som ung?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 22:14
Ca midt 80erne....Mit første "hjemmebio" bestod af en Beocord 92 tror jeg den hed. Sammen med et sæt JBL L50 og en Beovision 2802 samt en Denon stereoforstærker.
Afspilleren var jo i stereo, og jeg kan stadig huske den første gang jeg havde gæster hvor vi skulle se Star Wars.... lV tror jeg det var..

Folk var vildt imponeredeShocked
Ning
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 23:14
Er det bare mig.... Eller er denne tråd en smule aldersdiskriminerende.Wink

Mit første set up var et SH philips 26" tv uden fjernbetjening. Man kunne indstille 8 faste kanaler. Der var lidt flere kanaler i boligforeningen så der blev tunet kanaler flittigt. MTV havde vi ikke, men der var en kanal med musik der vistnok hed sky.

Selfølgelig kunne man ikke tilslutte TVet til stereoen.

Videomaskine var en by i Rusland.

Stereoen bestod selvfølgelig af.:

Thorens pladespiller.

Kassette afspilleren var fra Denon.

Denon effektin som denne.
Effektforstærker, Denon POA 1500, Stor flot. sælges for
Højtalerne var KEF 104,2(dem har jeg stadig)

Forforstærkeren kan jeg ikke huske.

Men det var jo ikke fordi det er så mange år siden.Wink

Redigeret af Mufti - 19-Marts-2013 kl. 03:54
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 23:21
Første gang jeg følte mig lidt hifi-agtig var i 1999, jeg havde købt en Harman Kardon AVR25, en Panasonic 6hoveders nicam video og et sæt Eltax century. Ikke det vilde setup, men sammen med et langt kabel over til min pc, så var der dømt winamp parties Smile
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

hjemmebio i firserne havde jeg ikke. men Luxor 24'' farve TV
En gammel Betamax video   som jeg sjældent brugte.

Men bedst af alt en parabol med motor. Dengang var kanalerne ikke kodet.

Og tror jeg havde flere hundrede kanaler at vælge imellem.

Og det gav mange besøg. om det var bio stemning ved jeg ikke, men hyggeligt var det.

Var det den gang med Screen Sport - Premiere - The Children's Channel - Music BOX og Sky Channel etc. Kan du så huske at man på et tidspunkt skulle betale gebyr til P&T fordi man havde parabol. Kan huske vi modtog russisk tv på 4Ghz. båndet. Lidt special var det dog at se AFN-TV da dette blevet kodet i B-Mac.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Overhovedet ikke, det er bare de modne aldersgrupper der er aktiveLOL
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 09:25
Puha - det var nogle modne fortællinger der kom frem her. Jeg er bare 85'er så i 2002 var jeg lige kommet hjem fra efterskole og jeg havde "bare" et Sanyo TV med en parabol... i stuen. Så når jeg skulle skifte kanal skulle jeg derned og rode. Et sabat år senere havde jeg skrabet sammen til et Prosonic minianlæg. I studietiden var fokus jo et helt andet sted Beer
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 10:10
Jeg havde diverse ting fra B&O, Pioneer, Akai osv da jeg boede hjemme.

Da jeg flyttede i lejlighed stod den på Philips 28" 16:9 TV, Pioneer CLD-1850 laserdisc, Panasonic S-VHS, Marantz SR-73 surround receiver, Bose AM-5 som fronter, en Avance center og nogle Jamo satellitter som bag.
En Technics pladespiller og JVC TD-V711 båndoptager stod for resten.

Fungerede faktisk ganske fornuftigt.... Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 11:05
Jeg erindrer at mit første tv var et 14" Grundig, u. fjernbetjening og med monolyd. Dog i farver :)
Anlægget var min fars aflagte B&O Beomaster 4000 samt et par ganske store selvbyg højtaler.
Afspiller erindrer jeg ikke, men har formodentlig også været en B&O båndafspiller.

Sidenhen blev fjernsynet udskiftet med et Beovision 3000 tror jeg det var og anlægget med et eller andet Sony kompaktanlæg.

Redigeret af Snigerdis - 19-Marts-2013 kl. 11:19
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Overhovedet ikke, det er bare de modne aldersgrupper der er aktiveLOL
Eller "det grå guld" der lige smutter en tur ned ad Memory Lane Tongue
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 14:47
Mit første anlæg var Beomaster 4500 + Beocord 4500 + Beogram 4500 CD. Desuden havde jeg et Beovison MX3000 mener jeg det hed + en Philips VHS maskine. Anlægget blev købt for penge jeg havde tjent på at gå med aviser og arbejde i mine sommmerferie(r) i tiden omkring min konfirmation. Der blev spinklet og sparet og når der næsten var råd, så passede det med at jeg havde fødselsdag, så gav de gamle resten op til Beomaster 4500 og så var det i gang med at spare videre til Beocord osv. osv. Højttalerne var B&O RL 45.2. Det tog nogen år at få skrabet sammen til, men jeg var ekstremt glad for det anlæg, får et stort smil på læben ved tanken.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 16:52
Mit første anlæg blev købt for mine konfirmationspenge i 1995. Det var et Schneider 21" tv sammen med et Sony konfirmandanlæg med 5 kanaler og Dolby Pro Logic. Og så selvfølgelig en stereo video, husker dog ikke mærket.
Men mit første egentlige hifi kom dog løbende i '97-'99 og udskiftede mit konfirmantsystem. Den første opgradering, var efter min erhvervspraktik i 9. kl. som jeg afholdte på Jamo fabrikken i Gløngøre. Dengang fik man altid et sæt Jamo Cornet 165 som tak.
Mine var dog i rosenwood.

Min næste opgradering kom ret hurtigt efter og var et Harman/Kardon AVI 250, købt brugt i den blå avis

Og sammen med den købte jeg et Creative PC-DVD Encore, til at afspille DVD fra min computer.
Jaaah, jeg var sgu hurtig til at starte HTPC dillen :P

Siden da, er der dog sket en hel del. Men aldrig har jeg dog haft en forstærker, der lyd så godt som min gamle H/K. Alt andet fungerer jo meget bedre i dag, og selvom lyden var bedre i den gamle forstærker, så kunne den jo slet ikke følge med på funktionerne en forstærker har i dag. Den havde ikke engang en DD pg DTS dekoder. Så det var enten Pro Logic eller 5.1 kanals analog indgang.

Redigeret af Nagash - 19-Marts-2013 kl. 16:55
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 17:04
Ja de gamle H/K forstærkere spillede kanon! Den ser ellers rimeligt seriøs ud den på billedet :) 
Drejede din også volumenknappen selv når du justerede volumen via fjernbetjeningen?
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu