recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken hjemmebio havde du som ung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken hjemmebio havde du som ung?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nu er jeg ikke helt sikker, men havde Betamax ikke også stereo fra starten?

Det var nu nogen fede apparater dengang. Havde selv en Sony Betamax på str med en gulvhøjttalerLOL

Det er ikke småting, jeg har smidt ud pga. det blev teknologisk forældet. Lige nu har jeg en DVD/SACD afspiller til over 15.000 kr. fra ny stående, som ikke er til at slippe af med. For kort tid siden smed jeg en JVC dvd recorder og en NAD kassettespiller til storskrald.

Jamen når vi nu forbruger så meget AV, så må der nødvendigvis noget ud i den anden endeLOL

Men min første Sony CD afspiller fra 1989 spiller stadig som ny efter en rensning af laser. Skuffen laver dog nøkker og vil ikke åbne med det samme.

Jamen, det virker bare som spild.
Det sidste, SACD, blev heller ikke til noget. Nu har jeg så to afspillere, der kan spille SACD, og den ene står i en rodebunke. Det synes jeg er ærgerligt. Men godt at jeg ikke hoppede på HD-DVD
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jamen når vi nu forbruger så meget AV, så må der nødvendigvis noget ud i den anden endeLOL

Men min første Sony CD afspiller fra 1989 spiller stadig som ny efter en rensning af laser. Skuffen laver dog nøkker og vil ikke åbne med det samme.

Jamen, det virker bare som spild.
Det sidste, SACD, blev heller ikke til noget. Nu har jeg så to afspillere, der kan spille SACD, og den ene står i en rodebunke. Det synes jeg er ærgerligt. Men godt at jeg ikke hoppede på HD-DVD
Helt enig! Og jeg havde også mit gamle Pioneer sæt med stereoforstærker, tuner og pladespiller i champagne farve, stående i længere tid, inden det røg til genbrug. Det kostede mig trodsalt et ægteskab + 10.000 kr i 1983 LOL
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 23:47
Hvis hun kunne skride over et anlæg, så er hun sgu heller ikke værd at samle på. Jeg skrider da heller ikke over en klam lampe eller et par grimme sko jeg skal se på hver dag.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 06:58
Nagash, just for the record, Kampus er en kvinde, så det må være manden, der skred.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 13:12
Nå ja. Same same. Der er stadig noget pjat at skride over.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 13:31
Mit første surround anlæg var et Sony "alt samlet i et" anlæg med et seperat opdelt-look. En 5 disc cd changer i bunden med loop og scratch funktion, og "Super woofer" højttalere.
Det var dengang der kun var dolby prologic :)
Nu er det heldigvis over et par omgange skiftet til B&W diamond højttalere :)

Redigeret af micker - 20-Marts-2013 kl. 13:32
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 19:08
Selvom jeg er fra 89 vil jeg altså også være med!:)

Setup 1 92-94 (ja tre år gammelTongue):
14" TV af ukendt fabrikat
VHS over coax fra stuen, så jeg kunne se Tom & Jerry på børneværelset

Setup 2 95/96-98:
21" Lumatron TV
Gammelt Schneider combianlæg der blev pillet ud af det møbel det var skabt til, med semi-defekt CD afspiller, og pladespiller uden pick-up:P
Mono VHS maskine hvor optagefunktion var defekt

Setup 3 98-02:
21" Beko TV
Sony microanlæg med cd og md
Sony PlayStation m. chip
Mono VHS maskine hvor timet optagefunktion var defekt

Setup 4 02-07:
Philips 25" TV med rundt rør
Sony PlayStation 2
På et tidspunkt, vistnok julen 04 tilføjes en XBOX Crystal
Sony DAV-S500 anlæg med DVD DD, DTS 5 satter og sub (i øvrigt til salg herinde^^)
Funai Steror VHS afspiller

Setup 5 07-11:
Medion 40" fladskærm m. analog tuner og 2 HDMI indgange
Sony PlayStation 3 60GB
Sony DAV-S500
I 08 tilføjes Sega Dreamcast og XBOX 360
Sony Stereo VHS afspiller

Setup 6 11/12-12 (her jeg flytter hjemmefra):
Medion 40" udskiftes på et tidspunkt med forældrenes aflagte 40" Alfaview som direkte driver et JAMO subwoofersæt
4 port IOGear HDMI Switch
Apple TV 1st med OpenELEC
Sony PlayStation 3 60GB
YAMAHA PianoCraft minianlæg

Setup 7 (i dag):
BeoVision 7-55 Mk II 3D
Sony PlayStaion 3 60 GB
Apple TV 3
ROTEL RMB-1565
5 JBL satter og JBL aktiv sub
Atlona AT-HD4-V41 HDMI Switch

Tror vist det var min timeline:)