|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
stranger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-November-2005 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
|
Er det ikke PVR: Personal Video Recorder??
Og så må jeg lige spørge, hvad betyder det (DVB-C etc.) Redigeret af stranger |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Nej PVR er kun en del af den software der hører til et media center. PVR sørger for at optage TV osv. men et media center indholder mange flere muligheder som f.eks. at høre radio, afspille musik fra harddisken, se foto slideshows, se DVD'er og DVD gemt på HDD osv. Komplette media center sotwarepakker kaldes gankse enkelt "media center software". Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Findes der media center software ud over Media Portal og TVedia der understøtter DVB-C med CI?
For at kunne modtage digital TV fra TDC eller Stofa TV, så er det nødvendigt med DVB-C med CI (Common Interface) understøttelse. TDC (Selector) bruger Viaccess kryptering og Stofa TVs nye "digitale spejl" bruger Irdeto kryptering. Hverken MCE eller GP-PVR understøtter CI, så man kan ikke bruge f.eks. et Viacess eller Irdeto CAM, eller for den sags skyld NDS VideoGuard CAM eller Conax CAM til satellit-TV fra hhv. Viasat og Canal Digital. De kan kun bruges til analog TV og Free-To-Air DVB-T/DVB-S. Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
Radar80 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|
Ang. understøttelse af CI moduler, er det ikke tuner kortet der bestemmer om der understøttes eller ej ?
|
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|
Det mener jeg bestemt DVBViewer PRO gør. http://www.dvbviewer.com Men jeg bruger kun DVB-T, så jeg har ikke testet det selv.... Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||
![]() |
||
Radar80 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|
Er der nogen der har fået Vista MCE til at virke med DVB-S ?og hvis med DVBviewer, hvordan har i gjort det ? Og kan man på en eller anden måde lave en smart cart reader (CA-Modul) af et Season interface eller anden slags Phoenix reader? |
||
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Prøv evt. at se denne hjemmeside vedr. CAM-moduler.. http://www.perch.dk/dvb/DVB.php Det er ganske vist til DVB-C (kabel tv), men det er samme princip. Har selv DVBviewer kørende med et Technotrend budget DVB-S, som direkte har ca-interface til CAM-modul (conax 4.0). Anvendes til canal digital og virker som det skal... Der findes nogle DVB-S TV-kort med ca-interface og CAM-modul, det er bl.a. fire/floppyDTV, technotrend budget 1500 serie, Twinhan m.fl. |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
|
Her er en liste over forskelligt software:
http://www.eirikso.com/2005/10/25/the-media-center-software- list/ Nogle opgav jeg pga. manglende understøttelse af mit TV-kort, andre pga. manglende dansk EPG. Til sidst endte jeg med SageTV, som endda også kunne afspille alt min FLAC musik. Men desværre orker jeg ikke at få xmltv og SageTV til at spille sammen, så den er droppet igen. Andre har også været glade for Cyberlink Power Cinema Lige nu er jeg meget forvirret, og kan ikke endelig beslutte mig for endeligt valg af software... |
||
![]() |
||
![]() |
|
#avh Jeg tror jeg vil prøve MyTheater og med min gl. Phoenix reader. men jeg ved ikke om det er op to date ang. Vista og Mit HVR-4000 tuner kort.......vi for at se. #mortenkn ang. listen så er det en jungle, for der er så mange forskellige pgm'er, det er mere interessant at høre fra folk, hvad der i virkeligheden fungere, for udbyderne lover alle sammen at, de ka det hele for det halve. og nu har jeg selv prøvet MCE Vista, PowerCinema og lige nukan jeg ikke få GBPVR til at finde kanalerne på sateliten. Lige meget hvilket program man vælger så mangler der lige noget eller bare muligheden for custumize lidt. F.ex. så synes jeg at MCE vista som jo er det sidste nye fra Microsoft, virker lidt "Ficher Price" agtig, der er så mange ting jeg godt kunne tænke mig at lave om på i det Program......(som f.ex. at det kunne modtage tv fra en satelit) Og PowerCinema 5, er sådan set det bedste jeg har prøvet endnu, flere indstillings muligheder, men så er der problemmer når jeg slår underteksterne på, så begynder billedet at hakke. GBPVR har jeg hørt det skulle være det bedste, men jeg kan bare ikke komme ingang med at teste det før jeg finder de kanaler.......Hmmmmm. OSV, OSV. som jeg sagde en Jungle. |
||
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
|
||
![]() |
||
soobookivi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|
Jeg vil også forsøge mig med GBPVR, det lyder meget lovende. Men har det samme problem - jeg kan heller ikke umiddelbart finde kanalerne??
Hvad med undertekster - virker det tilfredsstillende i GBPVR? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |