recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken HTPC software??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken HTPC software??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
stranger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Hvad er så fællesbetegnelsen for alle programmer, der via en brugerflade får sin PC til at opføre sig som en DVD-recorder? Fx. TVMedia, GBPVR, MCE2005 osv...

Er det ikke PVR: Personal Video Recorder??

Oprindeligt skrevet af Beno Beno skrev:

men er der nogle som har prøvet DVB-C eller DVB-S også med CA moduler?

Og så må jeg lige spørge, hvad betyder det (DVB-C etc.)

Redigeret af stranger
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af stranger stranger skrev:

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Hvad er så fællesbetegnelsen for alle programmer, der via en brugerflade får sin PC til at opføre sig som en DVD-recorder? Fx. TVMedia, GBPVR, MCE2005 osv...

Er det ikke PVR: Personal Video Recorder??

Nej PVR er kun en del af den software der hører til et media center. PVR sørger for at optage TV osv. men et media center indholder mange flere muligheder som f.eks. at høre radio, afspille musik fra harddisken, se foto slideshows, se DVD'er og DVD gemt på HDD osv.
Komplette media center sotwarepakker kaldes gankse enkelt "media center software".

Redigeret af HTPC
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 18:59
Findes der media center software ud over Media Portal og TVedia der understøtter DVB-C med CI?
For at kunne modtage digital TV fra TDC eller Stofa TV, så er det nødvendigt med DVB-C med CI (Common Interface) understøttelse.
TDC (Selector) bruger Viaccess kryptering og Stofa TVs nye "digitale spejl" bruger Irdeto kryptering.
Hverken MCE eller GP-PVR understøtter CI, så man kan ikke bruge f.eks. et Viacess eller Irdeto CAM, eller for den sags skyld NDS VideoGuard CAM eller Conax CAM til satellit-TV fra hhv. Viasat og Canal Digital.
De kan kun bruges til analog TV og Free-To-Air DVB-T/DVB-S.

Redigeret af HTPC
Til top
Radar80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 00:27
Ang. understøttelse af CI moduler, er det ikke tuner kortet der bestemmer om der understøttes eller ej ?
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 13:07

Det mener jeg bestemt DVBViewer PRO gør. http://www.dvbviewer.com

Men jeg bruger kun DVB-T, så jeg har ikke testet det selv....

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Radar80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 23:22

Er der nogen der har fået Vista MCE til at virke med DVB-S ?og hvis med DVBviewer, hvordan har i gjort det ?

Og kan man på en eller anden måde lave en smart cart reader (CA-Modul) af et Season interface eller anden slags Phoenix reader?

Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 23:52

Prøv evt. at se denne hjemmeside vedr. CAM-moduler..

http://www.perch.dk/dvb/DVB.php

Det er ganske vist til DVB-C (kabel tv), men det er samme princip.

Har selv DVBviewer kørende med et Technotrend budget DVB-S, som direkte har ca-interface til CAM-modul (conax 4.0). Anvendes til canal digital og virker som det skal...

Der findes nogle DVB-S TV-kort med ca-interface og CAM-modul, det er bl.a. fire/floppyDTV, technotrend budget 1500 serie, Twinhan m.fl.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 02:28
Her er en liste over forskelligt software:

http://www.eirikso.com/2005/10/25/the-media-center-software- list/

Nogle opgav jeg pga. manglende understøttelse af mit TV-kort, andre pga. manglende dansk EPG. Til sidst endte jeg med SageTV, som endda også kunne afspille alt min FLAC musik. Men desværre orker jeg ikke at få xmltv og SageTV til at spille sammen, så den er droppet igen. Andre har også været glade for Cyberlink Power Cinema

Lige nu er jeg meget forvirret, og kan ikke endelig beslutte mig for endeligt valg af software...
Til top
Radar80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 11:14

#avh

Jeg tror jeg vil prøve MyTheater og med min gl. Phoenix reader. men jeg ved ikke om det er op to date ang. Vista og Mit HVR-4000 tuner kort.......vi for at se.

#mortenkn

ang. listen så er det en jungle, for der er så mange forskellige pgm'er, det er mere interessant at høre fra folk, hvad der i virkeligheden fungere, for udbyderne lover alle sammen at, de ka det hele for det halve.

og nu har jeg selv prøvet MCE Vista, PowerCinema og lige nukan jeg ikke få GBPVR til  at finde kanalerne på sateliten.

Lige meget hvilket program man vælger så mangler der lige noget eller bare muligheden for custumize lidt.

F.ex. så synes jeg at MCE vista som jo er det sidste nye fra Microsoft, virker lidt "Ficher Price" agtig, der er så mange ting jeg godt kunne tænke mig at lave om på i det Program......(som f.ex. at det kunne modtage tv fra en satelit)

Og PowerCinema 5, er sådan set det bedste jeg har prøvet endnu, flere indstillings muligheder, men så er der problemmer når jeg slår underteksterne på, så begynder billedet at hakke.

GBPVR har jeg hørt det skulle være det bedste, men jeg kan bare ikke komme ingang med at teste det før jeg finder de kanaler.......Hmmmmm.

OSV, OSV. som jeg sagde en Jungle.

Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
Til top
soobookivi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-November-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 21:51
Jeg vil også forsøge mig med GBPVR, det lyder meget lovende. Men har  det samme problem - jeg kan heller ikke umiddelbart finde kanalerne??

Hvad med undertekster - virker det tilfredsstillende i GBPVR?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu