recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken internetudbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken internetudbyder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
K32A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken internetudbyder
    Sendt: 13-Februar-2011 kl. 11:34
Hej.

Jeg er i tvivl om det er den rette sektion, men here goes:

Jeg har opsagt mit bredbånd hos Telenor, da det kørte meget ustabilt. Routeren genstartede tit af sig selv og min PS3 blev tit kastet af under online spil.

Nu skal jeg så ud og bestille nyt bredbånd - gerne et sted hvor der medfølger en fornuftigt trådløs router.

Forbindelsen skal ca. være 10mbit og til max 199kr/mnd

Jeg har kigget på Yousee, Telie og Fullrate. 
Fullrate har så vidt jeg kan se, samme zyxel router som Telenor, hvad har Yousee og Telia - og hvad kan I anbefale?

Jeg vil gerne have mulighed for portforwarding og DMZ hvis muligt.

På forhånd tak.
LG 37" LC55 | PS3 40GB
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 11:44
Alle routere kan vist port forwarde.

Angående ustabil router, så er det ofte et spørgsmål om at de fleste billigere routere ikke kan håndtere den belastning for P2P, nogle online spil osv skaber. Folk der er har de behov bliver ofte på Fullrates forum anbefalet at få sat den medfølgende router i "bridge mode" og så selv købe en god router at sætte til ved siden af.

PS: har selv haft fullrate i adskillige år, og er meget begrænset med hvad der har været af problemer.


Redigeret af db89 - 13-Februar-2011 kl. 11:46
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 12:52
Lige i øjeblikket er der gratis trådløs router hos Fullrate. Det er forskelligt fra måned til måned, hvad den koster. Men altså gratis nu. Ved 10/1 Mb til 199 er det en Zyxel P-2602HW-D1A.

Venlig hilsen
KB
Til top
K32A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Lige i øjeblikket er der gratis trådløs router hos Fullrate. Det er forskelligt fra måned til måned, hvad den koster. Men altså gratis nu. Ved 10/1 Mb til 199 er det en Zyxel P-2602HW-D1A.


Ja det har jeg set - lige nu kører jeg med en Zyxel fra Telenor, og den kan tilsyneladende ikke håndtere en ski', derfor kunne jeg egentligt godt tænke mig at høre fra Yousee-folk også :)

Tak for jeres svar indtil videre.
LG 37" LC55 | PS3 40GB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af K32A K32A skrev:

Ja det har jeg set - lige nu kører jeg med en Zyxel fra Telenor, og den kan tilsyneladende ikke håndtere en ski', derfor kunne jeg egentligt godt tænke mig at høre fra Yousee-folk også


Har du Yousee kabeltv?

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Lige i øjeblikket er der gratis trådløs router hos Fullrate. Det er forskelligt fra måned til måned, hvad den koster. Men altså gratis nu. Ved 10/1 Mb til 199 er det en Zyxel P-2602HW-D1A.


Hvis du alligevel ender med at sætte den i bridge mode for at få en router med en ordentlig NAT implementering eller et access point med en ordentlig radio (det kan man dog godt gøre uden bridge mode), har du ikke meget at bruge den trådløse router til.

Grundlæggende er der to typer problemer ved ISP routere: NAT implementeringen og kvaliteten af AP delen (kunderne får hardwaren "gratis", og så bliver kvaliteten derefter).

Retfærdigvis skal det siges at NAT problemerne kun ramme de relativt få kunder som har mange forbindelser i gang på samme tid (p2p eller visse online spil). Den almindelige email-websurf-netbank-dating.dk-chat kunde har ikke disse problemer.

Problemer med NAT implementeringen vil man opleve uanset om man kører kablet eller trådløst, mens problemer med AP delen i sagens natur kun optræder med den ene type forbindelse.

Den forskel kan (bør) man udnytte til at fejlsøge lokalt i stedet for blot at konkludere at det er ISP'ens skyld og opsige aftalen. Ellers er der stor risiko for at man vil opleve samme problem med den næste ISP, og så har man bare spildt sin tid.

Hvis man bor i en etageejendom i en større by kan det være mere eller umuligt at få et velfungerende trådløst netværk. That's life, desværre.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
K32A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 09:29
Jeg har kabel-tv fra Yousee igennem fællesantenne. Og jeg har ikke tænkt mig at benytte anden router, end den der medfølger. Er routeren fra Yousee okay?
LG 37" LC55 | PS3 40GB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 10:04
 
 Der kan når man har Webspeed, kun anvende det Modem som der leveres, hvad du så efterfølgende tilslutter til det er dem uvedkomne. Modemmet bliver låst til den tilsluttede enheds Mac adresse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
K32A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 13:31
Det forstod jeg ikke meget af.
LG 37" LC55 | PS3 40GB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 13:36
 
 Der bliver leveret et modem, hvortil du så kan tilslutte en Router, eller en PC, modemmet er så låst til PCens eller routerens Mac adresse. Skal der på et tidspunkt så bruges andet udstyr på Modemmet, skal det resættes til ny Mac adresse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 13:39
Efter 2sec på yousee's hjemmeside, kan man læse følgende "Bestiller du Bredbånd til dit hjem, sender vi dig et modem, som du både kan bruge trådløst og med kabel. Så har du fuld frihed til at vælge, hvordan du helst vil være tilsluttet. For at installere modemmet skal du forbinde det med dit kabel-tv-stik og din(e) pc('er) - enten trådløst eller med kabel." (De må dog vist mene router og ikke modem)

PS: trådløs router/modem er vist ekstratilbehør hos yousee. På følgende link kan du se hvad det er for nogle når du trykker på dem. http://yousee.dk/Bredbaand/Udstyr_og_opsaetning/Ekstraudstyr.aspx


Redigeret af db89 - 14-Februar-2011 kl. 13:42
Til top
K32A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 13:43
Ja det har jeg læst - og hvad så ? :)

Jeg spørger om deres router er noget værd. Her tænker jeg på portforwarding p2p osv.

Jeg skriver netop, at jeg IKKE har tænkt mig at bruge anden router, end den der medfølger :)

EDIT: tak for link
Edit2: Har bestilt yousee nu. Ville være sikker på jeg ikke fik noget fra zyxel igen.


Redigeret af K32A - 14-Februar-2011 kl. 13:52
LG 37" LC55 | PS3 40GB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu