recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken KODI afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken KODI afspiller

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af beatmore beatmore skrev:

RaspberryPI2 - Det eneste jeg er i tvivl om den kan er Atmos.
BD rips køre rigtig godt - Det er min eneste media afspiller, men kører kun med stereo lyd så har ikke sat mig ind i de forskellige lydformater.

+1
Bruger den selv - er dog lidt nølende omkring atmos... Med OSMC kan den måske, i teorien: https://discourse.osmc.tv/t/does-kodi-on-rb-supports-dolby-atmos/9216
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

En intel NUC er bare noget dyrere end et Shield hmm, men omvendt jeg vil have noget som virker og som virker hver gang :)
Denne her vil også kunne klare opgaven:
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

BD rips køre rigtig godt - Det er min eneste media afspiller, men kører kun med stereo lyd så har ikke sat mig ind i de forskellige lydformater.

+1
Bruger den selv - er dog lidt nølende omkring atmos... Med OSMC kan den måske, i teorien: https://discourse.osmc.tv/t/does-kodi-on-rb-supports-dolby-atmos/9216

Aflevere din Raspberry 2 Dolby true HD og DTS HD Master over bitstream til din receiver via HDMI?

Jeg er godt klar over at den kan afspille formatterne, men så vidt jeg kan læse mig til så dekoder den de signaler til et PCM 5.1 signal. 

Se evt dette link
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

+1

Aflevere din Raspberry 2 Dolby true HD og DTS HD Master over bitstream til din receiver via HDMI?

Jeg er godt klar over at den kan afspille formatterne, men så vidt jeg kan læse mig til så dekoder den de signaler til et PCM 5.1 signal. 

Se evt dette link

Jeg bruger ikke nogen receiver - den ryger direkte i mit Sonos Hifi! (Ironi kan forekomme ) Jeg kører den bare via HDMI til TV og der er ikke rigtigt atmos - svaret gik egentligt også mere på de andre spørgsmål.
Plus til RPi2: den sluger i omegnen af 5W!
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 13:51
EDIT: dobbeltpost...

Redigeret af ZkiiFreak - 20-Februar-2016 kl. 14:02
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 16:20
.

Redigeret af 0leDK - 20-Februar-2016 kl. 16:22
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Kører pt kodi 16 på min Shield, nu har jeg da dts lyd dog ingen dts ma. Jeg håbede da jeg købte min Shield at det var ovre at rode som med min htpc. Men shielden er ikke helt i mål endnu med kodi,

Du er det præcise eksempel på den brugerfejl jeg omtalte i mit første indlæg. Du har ikke læst Shield-tråden ordentligt igennem. Du skal have fat i den lettere hjemmestrikket udgave af Kodi, for at få DTS HD MA. Men kig på side 21 aller nederst, så finder du linket.
Så jo, den er helt i mål. Men den kræver blot, at brugeren tager den tid det tager. Det er en Android enhed. Præsis som på telefonerne, så kan den gøre hvad som helst, men det kræver bare en indsats. En iPhone eller ATV, kan bare det den kan, men kræver intet af brugeren derimod.

Det var så min pointe at jeg håbede jeg fik en afspiller jeg ikke skulle rode med for at få til at virke, men tak for info.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 16:25
Det er dog forkert at have den tanke om Android. Det er både en styrke og en svaghed ved det styresystem.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 19:57
Det er kun opsætningen der skal rodes med. Og det meste roderi bliver med selve kodi softwaren, dog ikke mere end hvis det havde været installeret på et af de andre systemer. Forskellen er bare at du skal downloade og installere kodi manuelt i stedet for at installere fra playstore. Der vil også være roderi med Raspberry.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 22:50
Jeg glæder mig til den 100 pct 'roderi-fri' medieafspiller der afvikler kodi kommer på markedet :-)
MORE BASS
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg glæder mig til den 100 pct 'roderi-fri' medieafspiller der afvikler kodi kommer på markedet :-)

Så kommer du til at vente længe. For Kodi er jo ikke roderi-fri ;)
Og det skal så tilmed siges, at det netop er Kodi, der er mest roderi med på Shield. Og er du vant til Kodi på PC, så er det 95% samme oplevelse under opsætningen. Når alt er sat op, så er oplevelsen 100% ens.
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zaboom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 09:45
Slettet

Redigeret af zaboom - 14-Marts-2016 kl. 09:47
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu