Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Scubaghost
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Status: Offline
Point: 1178
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 17:44 |

Redigeret af Scubaghost - 24-Marts-2008 kl. 17:45
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 17:45 |
DarkHelmet skrev:
Men mht til hvad er bedst til børn? Alt andet end Xbox! |
Ikke særligt objektivt eller sagligt.... Hvorfor ikke????
Jeg vil dog tilslutte mig koret og sige Nintendo, til deres alder og spilerfaring.
Redigeret af Scubaghost - 24-Marts-2008 kl. 17:46
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 508
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 19:00 |
Scubaghost skrev:
DarkHelmet skrev:
Jeg vil dog tilslutte mig koret og sige Nintendo, til deres alder og spilerfaring.
|
Jeg kan sagtens uddybe det, men troede at de fleste var af samme overbevisning at Xbox'en ikke er særlig børnevenlig når det kommer til spil til det yngre publikum.
Mig bekendt findes der en brøkdel af børnespil som fx Rachet & Clank som der er gør til PS2/PS3, og Mario til Nitendo.
Det er yderst begrænset hvad jeg har fundet af børnespil til denne konsol. Den henvender sig til en anden målgruppe end Nitendo og Playstation gør.
Jeg kender ikke en eneste der har en Xbox stående når der er små børn i huset der spiller. De har til gengæld Playstation & Nitendo.
Håber det var en mere uddybne forklaring der er acceptabel :-)
|
 |
Beond
Bruger
Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 51
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 19:42 |
Her hos os har vi en ps3. Min knægt er 6 og han spiller R & C, Lego Star Wars, Motorstorm og lidt Fifa med farmand. Med hensyn til den angivne alder er det noget jeg vuderer fra spil til spil, da jeg personligt mener at jeg kender mit barn bedst. Vi opdrager jo vores børn forskelligt, men jeg har spillet PC og konsol med min søn siden han var 3 og planlægger at gøre det samme med min datter. så snart hun kan holde på en mus eller et gamepad. Dybt alvorligt mener jeg det er en yderst vigtig del af deres opdragelse/udvikling der ikke kan starte for tidligt. Jeg kan sagtens argumentere for det pædagogisk men jeg vil spare jer i denne omgang ;)
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:27 |
DarkHelmet skrev:
Scubaghost skrev:
DarkHelmet skrev:
|
Jeg kan sagtens uddybe det, men troede at de fleste var af samme overbevisning at Xbox'en ikke er særlig børnevenlig når det kommer til spil til det yngre publikum.
Mig bekendt findes der en brøkdel af børnespil som fx Rachet & Clank som der er gør til PS2/PS3, og Mario til Nitendo.
Det er yderst begrænset hvad jeg har fundet af børnespil til denne konsol. Den henvender sig til en anden målgruppe end Nitendo og Playstation gør.
Jeg kender ikke en eneste der har en Xbox stående når der er små børn i huset der spiller. De har til gengæld Playstation & Nitendo.
Håber det var en mere uddybne forklaring der er acceptabel :-)
|
Helt sikkert, - og tak, så er selv jeg med. Glad for at der lå lidt mening bag
|
 |
Hooks
Bruger
Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 54
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 15:18 |
DarkHelmet skrev:
Det er vel et spørgsmål om at have nogle fast regler her i livet når man har børn. Vores børn (4 styks!) har helt klare regler. Vores to mindste på 4 og 5 år får slet ikke lov til at spille!
Vores ældste på 11 og 13 år, har strenge regler ang voldsspil. Vi går meget op i aldersgrænserne på spillene. Det er vel ikke for sjovt at de er blevet opfundet.
Istedet for at sætte små børn til at spille computerspil, har vi valgt at spille brætspil osv med de mindste. En meget bedre investering efter min mening.
Men mht til hvad er bedst til børn? Alt andet end Xbox! Playstation har nok det største udvalg af spil. Så jeg ville smide en Nitendo Wii, eller en Playstation 2 efter dem hvis de skulle have noget.
|
Fornuftigt nok at være kritisk overfor hvad ens børn spiller - mine (på 4 og 7) sidder ikke med deciderede volds eller forbryderspil, men alt andet går fint.
Mht. brætspil er det en fornuftig holdning at have til social og tankefuld aktivitet med sine unger - det ene udelukker dog ikke det andet, og konsol og brætspil er bare to forskellige ting! Det er rimelig svært at spille Cluedo eller Matador i bilen på vej til skiferie, eller imens man laver mad eller skifter tag på huset, omvendt er der ikke noget federe end at se ens børn udvikle sig igennem (bræt)spil på nogle punkter man bare ikke får med i computer/konsol spil.
---
Til OP:
Vores lokale bibliotek kører med PC og PS2 spil i stor stil, noget vi nyder godt af med børnene. Vi tager altid en håndfuld bøger og et par spil med hjem - det øger drengenes lyst til at bruge biblioteket, og de får prøvet en masse forskellige børne- og sportsspil som vi ellers aldrig ville købe. PS2 udvalget er nok 2nd to none i dette øjemed.
---
? til alle andre:
Er det korrekt at PS3 IKKE kan afvikle PS2 spil? Det har nogle fortalt mig, hvilket kom meget bag på mig. Andre steder har jeg hørt at det kun var den "billige" variant som led af dette??
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 18:31 |
Hooks skrev:
? til alle andre:
Er det korrekt at PS3 IKKE kan afvikle PS2 spil? Det har nogle fortalt mig, hvilket kom meget bag på mig. Andre steder har jeg hørt at det kun var den "billige" variant som led af dette??
|
Den første udgave af PS3 (60 gigabyte) kan sagtens afvikle PS2 spil. Vi bruger vores i stor stil til PS2 spil. Alle vores spil på nær den nyeste Spyro køre fint.
Den nye version med 40 gigabyte harddisk kan ikke bruges til PS2 spil, men den kan godt afvikle PS1 spil.
Redigeret af DarkHelmet - 28-Marts-2008 kl. 18:33
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 29-Marts-2008 kl. 00:28 |
Nu koster en PS2 jo heller ikke alverden. Den bruger væsentligt mindre strøm end PS3 og så mindsker man slidtage på den fine PS3. Sælger dælme ikke min PS2, selvom jeg fik fat i en "gammel" PS3, vil kun have den gamle pga. SACD afspilning  .
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 29-Marts-2008 kl. 08:39 |
PS2 afvikler desuden gamle spil bedre, end 60gb modellen gør. Kan ikke forstå hvordan 60gb modellen kan sælges for omkring 5000-6000, når man kan købe en PS3 og PS2 billigere
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 29-Marts-2008 kl. 09:23 |
Jeg forstår det heller ikke, men der er så meget i den forbindelse jeg heller ikke forstår... LCD sælger skidegodt, SONY bilka-kombi anlæg sælger skidegodt, Acer bærbare sælger godt.. jamen folk er bare skide mainstream og så gejler man hinanden op og WUPTI så kan man sælge en 60GB gammel model PS3 der støjer, varmer og bruger masser af strøm for en uhyrlig overpris. For det ENESTE folk fokuserer på er at den har større harddisk end den nye og derfor må den jo være bedre.. og så at den kan afspille PS2. And so fucking what?? PS2 er outdated og har været det i mange år - kom dog videre!
A' fattert' æ' som vi siger her i Jylland.
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 29-Marts-2008 kl. 16:20 |
MartinJohansen skrev:
Jeg forstår det heller ikke, men der er så meget i den forbindelse jeg heller ikke forstår... LCD sælger skidegodt, SONY bilka-kombi anlæg sælger skidegodt, Acer bærbare sælger godt.. jamen folk er bare skide mainstream og så gejler man hinanden op og WUPTI så kan man sælge en 60GB gammel model PS3 der støjer, varmer og bruger masser af strøm for en uhyrlig overpris. For det ENESTE folk fokuserer på er at den har større harddisk end den nye og derfor må den jo være bedre.. og så at den kan afspille PS2. And so fucking what?? PS2 er outdated og har været det i mange år - kom dog videre!
A' fattert' æ' som vi siger her i Jylland.
|
Nu er vi nok mange der sætter pris på at PS3 har HDMI udgang til vores dyre LCD/Plasma tv. En PS2 står VÆSENLIGT dårligere når man er vant til HDMI på PS3.
Vi gider hellere ikke have to maskiner stående, og vi gider endnu mindre undvære vores trådløse controlere som er stærkt vanedanende.
På nær den nye Spyro kan jeg ikke se den store forskel om vi spiller på vores PS3 eller vores PS2 oppe i soveværelset.
Vi vil IKKE undvære muligheden for at kunne spille PS2 spil på vores PS3 maskine. En gang i fremtiden når der kommer flere titler som Rachet & Clank (PS3) til PS3 vil vores PS2 samling af spil nok blive brugt mindre og mindre.
Blæserstøjen er nok forskelligt hvordan vi oplever den. Med fire børn i huset ligger vi ikke mærke til den. Vores PS2 larmer en del mere.
Den manglende kortlæser, og 2 USB porte mindre på 40 giga'en ville også være en stor mangel fra vores side af.
Redigeret af DarkHelmet - 29-Marts-2008 kl. 16:21
|
 |