recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken konsol støjer mest ps3 eller xbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken konsol støjer mest ps3 eller xbox

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken konsol støjer mest ps3 eller xbox
    Sendt: 11-September-2008 kl. 11:36

Ja, som overskriften antyder, vil jeg gerne vide hvilken konsol der støjer mest PS3 80gb eller xbox.

Nu har jeg selv en gammel xbox med mediacenter, så hvis der sidder nogle derude der har begge, eller har opgraderet fra den gamle xbox til Ps3 80gb, som kan fortælle om der er forskel på støjniveau, så vil jeg blive gla!

Mvh

Til top
hsj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Vejle
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 11:41

Nu har jeg ikke en 80gb PS3 men har både haft 60Gb og nu 40Gb

Begge disse var/er ikke i nærheden af at larme ligeså meget som den xbox360 jeg havde.

Jeg kan ikke forestille mig at 80GB kommer til at larme mere end de andre PS3 modeller.

Pioneer PDP-428XD|Nad 757|Dali Mentor 2|
Til top
sobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 11:47

IMO: Forskellen svarer nogenlunde til forskellen på en Boeing 747 og et svævefly:

747'eren=Xbox360

Svæveflyet=PS3

Nu har jeg godt nok kun den "gamle" 40gb PS3, men har svært ved at foresille mig, at den nye 80 gb skulle støje mere. Min Xbox er af den "gamle" 20gb version, så der kunne jeg måske godt forestille mig at nyere versioner støjer lidt mindre end min. Og så er det mit indtryk fra tidligere tråde, at der generelt kan være forskel indenfor de enkelte modeller også - måske har jeg bare været uheldig med min Xbox. Til film og musik er støjniveauet ganske enkelt for højt. Til gengæld er den jo så super fed at spille på...

Mvh

Søren

Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 12:37

Tak begge for jeres indslag..

Kan forstå at i IKKE mener at støjniveauet i Ps3 er for gerende til at man kan se film (Blu ray) eller alm dvd på den..?

Det problem har jeg nemlig nu med min gamle xbox med mediacenter, at det er lidt generende den støjer når man ser film på den..

Men det er altså ikke tilfældet med ps3? og er der forskel på støjniveaut om det er blu ray eller sd..?

Mvh,

Til top
hsj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Vejle
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 12:54
Jeg bruger min PS3 til både DVD og Blu-ray, og synes ikke støjen er generende. Man kan godt høre den summer i meget stille sener, men så snart der er tale, kan jeg intet høre.. (altså ud over filmen)
Pioneer PDP-428XD|Nad 757|Dali Mentor 2|
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 13:11
Jeg har en 40GB PS3, hvor jeg selv har skiftet HD'en til en 320 GB. Jeg kan overhovedet ikke høre den er tændt i almindelig sofa afstand (3,5 m)
Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 15:19
Kan også kun tilslutte mig at 80GB PS3 er stort set lydløs.
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 15:31
Jeg kan heller ikke høre min PS3 (40 GB model, 250 GB HDD sat i i stedet) hvis der er skruet bare den mindste smule op for lyden på spil/film - og hvis den ikke har været under hårdt pres skal jeg faktisk helt hen og stå ved siden af maskinen for at høre den, selv om der er stille i stuen.

DVD med opskalering lader hos mig til at presse maskinen noget hårdere end Blu-ray, da blæserne ryger op på et højere niveau. Det er dog betragteligt under den forfærdelige larm min XBox 360 laver selv når den lige er startet op og ikke laver noget som helst.
Det lyder dog som om du taler om den originale XBox og ikke 360'eren, men hvis du siger den er for støjende til film, så er de to sikkert ikke langt fra hinanden i støjniveau.
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 19:02
PS3 larmer mindste.

Men mest af 360´s larm kommer fra dvd drevet. Hvilket bliver løst med fall update install på HDD del. Og min 360 af en lidt ældre en, ny skulle være langt bedre.

Så ingen af dem er et rigtig problem.
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
FlowTex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 11:10

Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

PS3 larmer mindste.

Men mest af 360´s larm kommer fra dvd drevet. Hvilket bliver løst med fall update install på HDD del. Og min 360 af en lidt ældre en, ny skulle være langt bedre.

Så ingen af dem er et rigtig problem.

Jeg vil nu godt anbefale at man ser (hører) Microsoft fixe larmen fra 360'eren, før jeg vil sige at det ikke bliver et problem. Og DVD-drevet vil stadig larme, når der skal afspilles film fra DVD, som jo forventes at der skal i et mediecenter.

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 23:29

Har en Xbox Elite, og den larme ret meget. Når dvd drevet ikke køre,er det til at holde ud, men når man burger det kan man ikke undgå at høre det, uanset hvor den står.

Men skal den bruges til spil, mener jeg at box'en er at foretrække.... Alt andet er Sony'en nok at foretrække.

Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 02:45
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

...

Men skal den bruges til spil, mener jeg at box'en er at foretrække.... Alt andet er Sony'en nok at foretrække.

Hvis du refererrer til spiludvalget, så synes jeg nu efterhånden det er ved at være temmelig godt også på PS3 - omend det på grund af 360'erenes forspring nok naturligvis altid eller længe endnu vil være lidt mindre, men det er jo lidt irrelevant når bare der er spil nok at vælge mellem.
Og med den kæmpe stak der kommer her i løbet af efteråret (jeg har vist ikke mindre end syv spil på min indkøbsliste bare for oktober) - de fleste multiplatform, nogle få PS3/360 eksklusive - så kan man vist ikke længere helt påstå at der er mangel på gode spil på nogen af de to platforme. Og det ser heldigvis også ud til at udviklerne er ved komme efter det med PS3 programmeringen, så den platform ikke længere skal døje med halvdårlige XBox 360 konverteringer.

Jeg har selv haft en XBox 360 siden september sidste år og en PS3 siden januar i år. De sidste seks-syv måneder har jeg kun købt to eller tre 360 spil, men derimod 12-15 PS3 spil (multiplatform spil køber jeg nu kun på PS3'eren da jeg simpelthen ikke vil udsætte mine ører for støjniveauet fra 360'eren, med mindre der ikke er andre muligheder).

Lige nævnte liste over hvad der er på spilmenuen for de næste par måneder - faktisk så meget at jeg vist nok ender med at udsætte eller skippe mindst et par stykker af dem .

September:
Star Wars: The Force Unleashed
Pure
WipEout HD (PS3, lyder som om det nu faktisk langt om længe er færdigt, prisen er blevet oplyst for et par dage siden, og det lyder som om det nu kun drejer sig om uger snarere end måneder før det dukker op på PSN)

Oktober:
Midnight Club: LA
BioShock (PS3, langt om længe)
Saints Row 2 (ikke 360 eksklusiv som 1'eren)
Dead Space
Fable 2 (XBox 360)
Far Cry 2
Fallout 3
LittleBigPlanet (PS3)
MotorStorm 2 (PS3)

November:
Gears of War 2 (360)
Sacred 2: Fallen Angel
Call of Duty: World at War
Need for Speed: Undercover
Tomb Raider: Underworld
Resistance 2 (PS3)

Så alt i alt, PS3 eller XBox 360 - man kommer vist ikke til at mangle spil på nogen af dem de kommende måneder .
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu