recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken konsol støjer mest ps3 eller xbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken konsol støjer mest ps3 eller xbox

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 07:21

Nu vi er ved sammenligning af Xbox vs. PS3 ... Kan man så sige noget om hvilken af de to der har den bedste styring/controller?

(jeg håber opretteren af denne tråd allerede har fået svar på sit oprindelige spørgsmål, ellers undskylder jeg, at jeg drejer tråden/emnet lidt, alternativt opretter jeg en ny tråd).

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 09:59

Angående controller, er det vidst mest en smags / Vane sag.

Og Miths du har helt glemt FIFA 09

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 10:27

Mht støj så er PS3 nærmes støjfri. Det er klart, at sidder man lige ved siden af den mens man ser film på lavt lydniveau så kan den høres. Står den i nærheden af TV´et og man sidder et par meter væk så vil man ikke bemærke den er tændt - og jeg har det mest larmende 80Gb 1st. edt.

Mht til spil, så er det rigtigt, at Sony har spændt ben for sig selv omkring antallet af spil. Man kan sige, at det var forventeligt i forhold til hvor længe xbox´en havde været på markedet da PS3 blev sendt på gaden. Det har dog taget alt for lang tid, at få flere gode titler på gaden men vi er altså ved, at være dér efter min mening. Jeg ville på ingen måder overveje, at købe en xbox fremfor en PS3 idag. PS3´eren er efter min mening temmeligt meget overlegen på mange områder. Xbox var gårsdagens teknologi

Redigeret af Zola25 - 14-September-2008 kl. 10:27
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Angående controller, er det vidst mest en smags / Vane sag.

Og Miths du har helt glemt FIFA 09

Jeg var en smule selektiv - jeg tog kun de spil jeg selv finder (potentielt) interessante. Og så glemte jeg vist i øvrigt et der er meget højt på min liste - Mirror's Edge. Blev det ikke bekræftet for en november udgivelse her for nylig?

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Nu vi er ved sammenligning af Xbox vs. PS3 ... Kan man så sige noget om hvilken af de to der har den bedste styring/controller?

(jeg håber opretteren af denne tråd allerede har fået svar på sit oprindelige spørgsmål, ellers undskylder jeg, at jeg drejer tråden/emnet lidt, alternativt opretter jeg en ny tråd).

For mig har det helt klart været et spørgsmål om tilvænning. Da jeg gik fra at bruge min 360 til min PS3 det meste af tiden i starten af året, syntes jeg PS3 controlleren var ganske forfærdelig. Alt for let (det blev afhjulpet med DualShock 3 som ikke bare er tungere, men generelt også føles lidt bedre konstrueret end det originale SixAxis), for lille og for uergonomisk i forhold til 360 controlleren, og så selvfølgelig også manglen på rumble effekter (det problem er så også i fortiden, nu hvor vi har DS3).

Nu hvor jeg så har brugt min PS3 cirka 95% af tiden siden foråret, så synes jeg derimod 360 controlleren er stor og klodset at komme tilbage til, og den højere placering af venstre thumbstick synes jeg ikke længere er nogen speciel fordel, og jeg synes også at thumbstick'ene (er der nogen der har et dansk ord for dem jeg kan låne? ) føles en smule mere spinkle og skrøbelige på 360 controlleren, og toppen af dem er også ved lang tids brug, lidt hårdere ved huden på mine tommelfingre end PS3 controlleren.
Objektivt set synes jeg dog stadig at 360 controlleren har klart bedre "triggere" (til pegefingrene), mens D-pad'et på PS3 controlleren er langt mere præcist (der skulle dog vist være en 360 controller på vej hvor de har udskiftet deres temmelig elendige D-pad).

Så hvad jeg vist egentlig prøver på at sige , er at jeg synes begge controllere er gode - men også ret forskellige, og ingen af dem perfekte.
Det er i hvert fald ikke et element jeg ville lade have indflydelse på mit valg af konsol, nu hvor jeg har brugt begge i utallige timer - omend jeg tror at hvis jeg fik begge stukket i hånden for allerførste gang, så ville jeg nok være tilbøjelig til at hælde mod 360 controlleren.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu