janelne skrev:
Nu vi er ved sammenligning af Xbox vs. PS3 ... Kan man så sige noget om hvilken af de to der har den bedste styring/controller?
(jeg håber opretteren af denne tråd allerede har fået svar på sit oprindelige spørgsmål, ellers undskylder jeg, at jeg drejer tråden/emnet lidt, alternativt opretter jeg en ny tråd). |
For mig har det helt klart været et spørgsmål om tilvænning. Da jeg gik fra at bruge min 360 til min PS3 det meste af tiden i starten af året, syntes jeg PS3 controlleren var ganske forfærdelig. Alt for let (det blev afhjulpet med DualShock 3 som ikke bare er tungere, men generelt også føles lidt bedre konstrueret end det originale SixAxis), for lille og for uergonomisk i forhold til 360 controlleren, og så selvfølgelig også manglen på rumble effekter (det problem er så også i fortiden, nu hvor vi har DS3).
Nu hvor jeg så har brugt min PS3 cirka 95% af tiden siden foråret, så synes jeg derimod 360 controlleren er stor og klodset at komme tilbage til, og den højere placering af venstre thumbstick synes jeg ikke længere er nogen speciel fordel, og jeg synes også at thumbstick'ene (er der nogen der har et dansk ord for dem jeg kan låne?

) føles en smule mere spinkle og skrøbelige på 360 controlleren, og toppen af dem er også ved lang tids brug, lidt hårdere ved huden på mine tommelfingre end PS3 controlleren.
Objektivt set synes jeg dog stadig at 360 controlleren har klart bedre "triggere" (til pegefingrene), mens D-pad'et på PS3 controlleren er langt mere præcist (der skulle dog vist være en 360 controller på vej hvor de har udskiftet deres temmelig elendige D-pad).
Så hvad jeg vist egentlig prøver på at sige

, er at jeg synes begge controllere er gode - men også ret forskellige, og ingen af dem perfekte.
Det er i hvert fald ikke et element jeg ville lade have indflydelse på mit valg af konsol, nu hvor jeg har brugt begge i utallige timer - omend jeg tror at hvis jeg fik begge stukket i hånden for allerførste gang, så ville jeg nok være tilbøjelig til at hælde mod 360 controlleren.