recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken kvalitet opnår I fra Netflix?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken kvalitet opnår I fra Netflix?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken kvalitet opnår I fra Netflix?
    Sendt: 22-December-2011 kl. 00:19
Jeg er begyndt at bruge Netflix på min PS3 efter at have fulgt en af mange guides der findes. Generelt er jeg godt tilfreds med udbuddet af film og specielt serie, men er faktisk lidt skuffet over billedkvaliteten. Jeg kan dog ikke rigtigt komme til at se hvilken båndbredde der streames med, men man kan i det mindste se Netflix' egen angivelse af kvaliteten ved at trykke Select. Jeg ved bare ikke om det skyldes Netflix eller min internet udbyder eller noget helt tredje.

Hvilken kvalitet får I andre, når I fx forsøger at se filmen "Trollhunter"?
Oplys meget gerne følgende:
  • Netflix kvalitet: Low / SD
  • Internet: Stofanet 30/3
  • Speedtest.net (nærmeste): 15/3
  • Speedtest.net (Miami FL, Comcast): 3/3
  • Metode: Unblock-us
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 01:12
Jeg får rigtig, rigtig fin HD, såfremt materialet er i orden, når jeg ser Netflix via min Roku. På min PS3 ser det noget dårligere ud. Bruger du trådløs indernet på din PS3?
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 07:52
Hejsa

Jeg bruger deres Silverlight afspiller på PC, og der opnår jeg HD kvalitet hvis ellers filmen eller serien er tilgængelig i HD. Så jeg er meget tilfreds ;-)
Jeg har ikke prøvet at afspille på PS3, så jeg skal ikke kunne sige om der ligger en begrænsning deri.

Jeg kører med en 20/2 linie med unblock-us.
Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér como Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 09:18
Hvis du logger på netflix via din pc, kan du under din profil vælge hvilken kvalitet der steames
til dine enheder med. Der er tre indstillinger.

1. "Good" - The default setting with good picture quality and lowest data use per hour (about 0.3 GBytes/hour)
  2. "Better" - Better picture quality and medium data use per hour (about 0.7 GBytes/hour)
  3. "Best" - Best picture quality and highest date use per hour (generally about 1.0 GBytes/hour - or up to 2.3 GBytes/hour when streaming HD content)

Redigeret af como - 22-December-2011 kl. 09:24
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 13:41
Min PS3 kører desværre trådløs, da min router under alteret løb tør for porte for et par uger siden :-(
Jeg oplever dog en helt anden kvalitet med VUDU, men det koster jo også lidt mere. Jeg har forsøgt at vurdere download hastigheden vha. grafer i min DD-WRT router. Det ser ud til at den kun kører omkring 7-800kb/s, med peaks op til 2mb/s. Med VUDU kører den omkring 10mb/s.

Men det kan da godt være at wireless påvirker Netflix mere end VUDU, så jeg vil da lige prøve at trække et kabel når jeg kommer hjem.

Edit: Og min kvalitet er sat til Best.

Redigeret af pdj1974 - 22-December-2011 kl. 13:42
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 13:41
Ups: Og den ER sat til Best.
/Peter

Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 17:59
Argh! Det hjalp jo helt fantastisk med at få smidt i kabel i. Nu hedder det High / HD og den trækker ca. 5 mb/s. 
/Peter

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu