recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken MacBook Air?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken MacBook Air?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterIvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2009
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterIvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken MacBook Air?
    Sendt: 19-Marts-2020 kl. 16:52
Hej alle

Jeg håber I kan hjælpe mig. 

Jeg har netop i går købt en MacBook Air til min søster. 
Behovet er “alm brug”. Dvs surf, Facebook, Word, PowerPoints og Excel (arbejde). Så ingen videoredigering eller noget der kræver mange kræfter. Hun har en del billeder liggende i iCloud, men gør det ellers ikke i store filer, videoer eller lignende. 

Dilemmaet er nu, at jeg sent i går fandt ud af, at der netop er annonceret en ny generation af MacBook Air. Altså, mindre end 12 timer efter den købte blev hentet i Bilka og sat op.... Shocked

Skal vi nu beholde den købte eller returnere den og købe nyeste version?

Den købte er denne:
Specs:
i5 CPU Dual 1,6 GHz
8 gb RAM 
128 gb HD
Pris 8000,- kr

Den nye er her:
Specs:
i3 CPU Dual 1,1 GHz
8 gb RAM
256 GB HD
(Nyt Magic Keyboard - hvad det så end betyder...)
Pris 9000,- kr

Jeg har selv en 3-4 år gammel MacBook Pro m i5, og den kører fint og hurtigt. Jeg valgte 256 gb dengang, og har omkring 30 gb ledig aktuelt, men har også brugt den til at lægge film ned på osv. 
Det har hun aldrig gjort og kommer aldrig til. 

På den ene side er jeg tilhænger af at hun får en i5 processor - så vil hun kunne ha den i mange år uden den taber yde-evne mærkbart. På den anden side har den nye mere plads, og så er den en generation nyere...

Under den forudsætning, at den er til “alm brug” - hvad ville I så gøre i mit sted?

/P


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 18:41
altså alene på grund af lagerpladsen, ville jeg personligt aldrig vælge en maskine med 128GB. Lagerplads har det bare med at blive fyldt op.

Du kan desværre ikke bruge den med at "i burde have vidst at der kom nye" - for det gjorde de ikke. Sidste år lavede de godt nok ved den her tid en hel uge med silent launches, men der var reelt ikke lagt op til det i år. Kun nogle gisninger (og det faktum at de fleste mbp'ere, imacs etc stadig kører med 8.gen intel cpu'er, så det bare var et spm om tid) om at der nok snart var noget i vente. Men det vil ikke være noget dem på gulvet ville kende til.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 20:26
Hvis du kan returnere den, så ville jeg 100 % gøre det og så købe den nye, udelukkende pga. det som Claus også siger, nemlig lagerplads.

Det her hjælper ikke jer, det ved jeg, men jeg prøver for det meste at købe alt mit elektronik ved Elgiganten, da de har den der 30 dages prøv og returner (eller prismatch) og det er super fedt og de holder virkelig det du lover. Jeg har  haft en bærbar Dell med hjemme i en uge, hvor jeg brugte den ganske forsigtigt fordi jeg var i tvivl, og endte så med at returnere den, og der var ingen problemer overhovedet, så det synes jeg er en super fed service.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 16:08
hvad koster en opgradering til en større disk?

Hvis det er under 1000,- vil jeg beholde den gamle model.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 19:13
Hej

Den nye har fået nyt tastatur, det bør I også have med i overvejelserne:

/zemo/
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

hvad koster en opgradering til en større disk?

Hvis det er under 1000,- vil jeg beholde den gamle model.

Man kan ikke opgradere hverken ram eller ssd i en MacBook Air.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu