recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken media streamer er bedst til max. 1500 kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken media streamer er bedst til max. 1500 kr?

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
SuperDuck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 08:38
Synes at denne tråd er kommet lidt ud på et sidespor. Denne tråd handler om hvilken media streamer der er bedst til en pris på max. 1500 kr.

Brugbare
sammenligninger, lister og kommentarer som dem Revorge, Cami, Nekolas og voegel (bare for at nævne nogen) er kommet med, er guld værd for folk, som ikke ved hvilken media streamer de skal købe, især når de har et begrænset budget at købe for.

Så folkens..... tilbage til topic, tak. Wink

Men som I nok kan se på mine indlæg endte jeg med at købe en AC Ryan Playon!HD Mini med følgende begrundelse:

1. Prisen.... 625 kr. for en media streamer med det feature set er jo en super god pris.
2. Den kan afspille DVD ISO'er, hvilket var meget vigtigt for mig.
3. Den er komplet lydløs, hvilket gjorde at jeg købte Mini'en i stedet for den "store" Playon!HD.
4. Hyppige firmware-opdateringer og et udviklings-team der virker til at kæmpe for sagen.

P.S.: Jeg opretter snarest et indlæg i AC Ryan ERFA tråden med mine erfaringer med Playon!HD Mini'en. Tak til mureren for øjenåbneren Wink

Redigeret af SuperDuck - 15-Juli-2010 kl. 08:49
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 08:44
SuperDuck:
Kan du ikke bruge denne tråd:
Den kan sagtens dække både Mini og den "store" box, de er jo nærmest identiske.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
voegel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Denmark
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 09:46
Urte > Det er forskelligt.
Flere brugere på forum rapporterer at deres næsten var lydløs.

Min den larmede lidt, men da jeg fik den i metalcase er den næsten lydløs.
Alternativt er at man kan bruge det udstyr der hører med til metal case og fjerne blæseren, men jeg synes kabinettet tager så meget af lyden, at jeg bare lod den sidde på :)
Samsung LE46A966

Pioneer VSX-921

Jamo S606 HC3 sæt

Popbox V8

D-link DNS-323 nas with funplug

D-link dir-655 XTREME N router

Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af voegel voegel skrev:

Alternativt er at man kan bruge det udstyr der hører med til metal case og fjerne blæseren, men jeg synes kabinettet tager så meget af lyden, at jeg bare lod den sidde på :)

Bare lige for at supplere: Hvis du bruger den medfølgende passive køling, så larmer den slet ikke, så vil du kun høre en evt. harddisk.
Mvh. Allan
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 11:24
Fantec P2550 må absolut også være en kandidat til bedste player/streamer i prisklassen. Den understøtter alle de nyeste video- og audioformater og kan visse DVB subs. Set til under kr. 1000,- excl. forsendelse i tyske webshops.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Fantec P2550 må absolut også være en kandidat til bedste player/streamer i prisklassen. Den understøtter alle de nyeste video- og audioformater og kan visse DVB subs. Set til under kr. 1000,- excl. forsendelse i tyske webshops.

Flemming

Jeg har både R2750 og FHDS modellen og kan kun tilslutte mig din mening. I det hele taget er Fantec et godt "China" brand. R2750 har dog det minus at den larmer pga blæser. Jeg har løst problemet ved at tilslutte hd via dockingstation via den interne hd tilslutning og taget blæser stikket fra. FHDS er jo stille som graven og afspiller alt jeg smider efter den incl DVD iso/mappe og Blu-ray iso og udpakket til mapper.
Det kan vel konkluderes at jo færre fw opdateringer jo bedre produkt for fantec's vedkommende, for dem er der ikke mange af. Vel fordi skidtet bare stort set virker fra start. Jeg er meget tilfreds med mine Fantec'er. Jeg har haft en Popcorn A-100 og en WD-TV og de var ikke noget at skrive hjem om i forhold til min Fantec's.
Mvh Hansemand
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 04:29
Husk også at WDTV Live får adgang til Mediafly fra næste update. Dvs adgang til hvilken som helst podcast både video og audio.
Dvs også DR hvis man vil have den Løse Kanon eller TVavisen :)

Til top
Revorge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Fyn
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 14:22
Jeg kan da lige supplere med, at jeg ligeledes har modtaget min AC Ryan Play!ON Mini fra Komplett. Denne er også med nyeste chip og alt spiller indtil videre bare som det skal, så jeg er yderst tilfreds med mit køb. Særligt til prisen, som efter min mening er helt suveræn. Kan da også se, på Kompletts lager status, at de minimum har solgt 50stk, i løbet af meget kort tid.
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 21:35
uh , ja jeg skal også ha hentet min ryan hos komplett i morgen, og ha testet den. nogen der kan sige for/imod på wdtv fjernbetjening vs ryans?
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
SuperDuck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 22:12
Jeg har ikke selv haft en WD TV LIVE fjernbetjening, men jeg kan fortælle at man lige skal vende sig til designet på AC Ryan's fjernbetjening. Især sådan som "spole" ( <<  >> ) og "skip" ( |<<  >>| ) knapperne er placeret. Hvis man kigger på en 'normal' fjernbetjening til en DVD-afspiller er de placeret anderledes og mere logisk, men på AC Ryan har man valgt et andet layout....... i mine øjne meget uforståeligt, men det er vel bare noget man skal venne sig til....

Du kan sammenligne dem her via billeder:
WD TV LIVE fjernbetjening
http://digitizor.com/wp-content/uploads/2009/10/WD-TV-Live-1.jpg

AC Ryan Playon!HD fjernbetjening
http://www.acryan.com/downloads/ACR-PV73100_RC_Codes.jpg
Til top
voegel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 01:23
Oprindeligt skrevet af Cami Cami skrev:

Oprindeligt skrevet af voegel voegel skrev:

Bare lige for at supplere: Hvis du bruger den medfølgende passive køling, så larmer den slet ikke, så vil du kun høre en evt. harddisk.

Det forstod jeg ikke lige.
Var det ikke det jeg skrev?

Den passive køling hører dog kun med til fanless case. Der er intet med til original case.
Samsung LE46A966

Pioneer VSX-921

Jamo S606 HC3 sæt

Popbox V8

D-link DNS-323 nas with funplug

D-link dir-655 XTREME N router

Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 05:03
WDTVs fjernbetjening er en lille satan - de har nok gået ud fra at folk alligevel vil bruge deres egen og så lære koderne fra den.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu