|
|
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | |
baloo55 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
![]() |
??? Hvad er core stream egentlig? Nu skal jeg jo passe på ikke at skrive noget usandt.
|
|
Mvh.
Baloo55 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Passthrough Core stream betyder at den tager det almindelige DTS spor som er en del af HD audio sporet og bitstreamer dette - med andre ord, den kan kun bitstreame det almindelige DTS spor, ikke HD audio sporet.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() |
Synes flere lovpriser AC Ryan pga hd lyd. Er det en misforståelse så?
Spawn, kan du som ekspert ikke lige ridse op hvilke afspillere der kan afspille HD lyd? |
|
![]() |
|
Imac ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Hej
Hvordan skal lydinstillingen være på ac ryan mini, hvis man ønsker udnyttelse af :
![]()
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
#henningdalgaard
Det er en smule uoverskueligt og jeg kan ikke lave en komplet liste over alle modellerne og hvad de pt understøtter men jeg kan prøve at ridse lidt generel info op De der kan bitstreame HD lyd er dels dem som er baseret på Sigma chipset 8642/43 (Popcorn Hour og Dune), og dels dem som er baseret på de nye + versioner af realtek chipsettene 1073/1273 Ingen af de første realtek 1073/1273 baserede afspillere kan bitstreame HD lyd pga. en fejl i realtek chipsettet - det er afspillere som Xtreamer, Tvix 6600N, Playon HD, og hvad der ellers findes af disse første generation realtek afspillere - siden har realtek rettet fejlen i en ny "generation" af chipsettet som så hedder 1073+ / 1273+ og flere af de nævnte mærker er så kommet med nye eller opdaterede afspillere med de nye 1073+/1273+ chipset - nogle af disse kommer med "nye" navne eks. Xtreamer Pro, andre kommer med identiske modeller med samme navne måske blot med et lille plus tilføjet i navnet Eks. Tvix 6600N+ Problemet er at producenterne generelt ikke er særlig meddelsomme på dette emne, for ikke at skade deres omdømme (mange havde jo forventet HD audio også i de første modeller) - og i tilfældet med AC Ryan playon kan man godt blive ekstra forvirret, for nu hedder deres modeller nemlig eks. ACR-PV73100P+ med et plus i enden (før hed de blot ACR-PV73100P) hvilket burde indikere at det er med det nye realtek chipset, men specifikationerne nævner kun bitstreaming af core delen, ikke det fulde HD audio spor. Men generelt kan man koge det ned til at Popcorn Hour og Dune kan spille alle HD formater fra forskellige kilder De Realtek baserede afspillere (næsten alle andre med nogle få undtagelser) kan deles op i 2 grupper - en gruppe med de første 1073/1273 chipset som ingen mulighed har for HD audio og en nye gruppe med de reviderede 1073/1273+ chipset der har mulighed for bitstreaming af DTS HD formaterne (hvis de også har fået muligheden i firmwaren, ikke alle har det endnu) men svjv. ikke af Dolby TrueHD Redigeret af spawn - 01-September-2010 kl. 22:36 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
baloo55 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
![]() |
|
|
Mvh.
Baloo55 |
|
![]() |
|
![]() |
Fandt lige dette på AC Ryans hjemmeside. En moderator på forumet skriver om Playon HD (Mini) med de nye chips som de sælges med i dag "Thats for the truehd and master-hd support only the C+ board has that support." http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=7481&sid=6564e3d2d02595bec2c062b6285c13ce&start=460
|
|
Mvh.
Baloo55 |
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() |
Tak for den fine forklaring Spawn
![]() ok, jeg har en popcorn 110. Den kan altså klare HD lyd antager jeg. Jeg har også lige bestilt denne http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=578316 med produktnummer ACR-PV73200P+ Det vil altså sige at chippen har muligheden for hd lyd, men det er (endnu) ikke understøttet af firmwaren? Jeg er også ret lun på Dune modellen med blueray, men den er vist ikke kommet endnu. Glæder mig til at se hvad den koster. |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvilken Dune tænker du på? De 2 Base og Prime 3.0 har da fuld understøttelse af BluRay.
|
|
![]() |
|
![]() |
Sorry, tænker på Dune HD Smart B1
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Det kan http://nemedia.dk vel nok svare på. :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Priserne på Prime og Base tyder i hvert fald på han ved noget. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |