|
|
Besvar ![]() |
Side <1 8910 |
Forfatter | |
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1048 |
![]() |
Jeg har ikke fået den endnu pga. noget vrøvl med DHL... |
|
![]() |
|
RN8800 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hvad så longjohn2, har du modtaget afspilleren? og lever den op til dine forventninger?
|
|
![]() |
|
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
![]() |
Ja, vi er nogle stykker der venter i spænding :)
|
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1048 |
![]() |
Har først fået den i dag, så der går lige et par dage...
|
|
![]() |
|
RN8800 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Ok, og sløv levering :) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja - men det var ikke leverandørens skyld.
|
|
![]() |
|
![]() |
Her netop taget den i brug. Den afspiller fint alle de filer, jeg stopper i - og virker relativ hurtig, selv om boot-tiden er oppe omkring et minut. Er man først inde i interfacet bevæger alt sig dog pænt hurtigt og flydende.
Men brugervenlighed er en by i den yderste afkrog af Rusland, både hvad angår det spartanske brugerinterface, vejledningen og adgangen til support. Lidt for meget DIY efter min smag
Tynd manual, der langt fra er fyldestgørende og hvor opfordringen lyder til at finde mere information på deres forum. Her kan man så ikke melde sig til, hvis man har en mailadresse fra Gmail, Hotmail eller lignende... Brugte min jobmail og venter nu på 6. time på at blive godkendt som bruger! Der er ingen manual tilgængelig på fora eller website. Man kan ingen steder se, hvad seneste firmware er. Man kan muligvis bruge den samme firmware på alle, men det tør jeg ikke løbe an på uden at vide det med sikkerhed. Mht. videowall så tror jeg, at jeg kan leve uden et stykke tid. I hvert fald indtil jeg finder en smart metode til at oprette nye mapper for hver eneste film og navngive alle filer på ny, så de passer til den naming convention, der kræves i YAMJ moviejukebox-softwaren (anbefalet i manual og på forum). Det kræver en hel weekend med regnvejr og ikke andet end vintersport i TV, hvis jeg skal tage mig sammen til det.. Summasumarum: Baseret på det første døgn med Mede8er MED 400X2, så vil jeg give den et 5-tal på den gamle 13-skala, når det gælder første ibrugtagning og brugervenlighed. De tekniske egenskaber har jeg lidt svært ved at tage stilling til, da jeg endnu ikke har lært at bruge dimsen. Det bedste jeg kan sige om den her og nu, er at den er stille - HELT stille. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for info longjohn2, det bliver taget til overvejelse i forbindelse med min anskaffelse af en mediaafspiller.
|
|
![]() |
|
Badassjones ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Hey
Jeg er også på udkig efter min første medieafspiller, den skal primært bruges til streaming af Mkv-filer i 1080p(hvis muligt), ellers 720p. Jeg tænker at filmene skal opbevares på en NAS. Jeg kan læse mig til, at udfordringen måske bliver at streame de store mvk-filer trådlåst eller hva? Jeg har haft kig på den nye popcorn hour A-300, er der nogen, som har nogle input til denne? Eller har forslag til, hvilke afspillere jeg alternativt kunne gå efter?
|
|
![]() |
|
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
![]() |
longjohn2 /
Er du sikker på du har haft fat i det rigtige forum? Jeg har aldrig oplevet et bedre forum end Mede8ers. Jeg havde ingen problemer med at oprette mig, og betatestere samt devs yder urimeligt god support. De hjælper folk selvom problemerne ofte ligger et helt andet sted end Mede8er produktet. http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,6354.0.html / sidste firmware - vær opmærksom på der kommer ny om få dage. Med hensyn til manual, så bare brug den for MED500x2 og spring afsnittene med Harddisk over. Hvis du på et tidspunkt bliver træt af YAMJ, så prøv Thumbgen i stedet. Det er sværere at sætte op, men virker efter min bedste overbevisning bedre. Jeg har selv en MED500x2 og den har overgået alle mine forventninger. Eneste minus er at blæseren ikke er helt lysløs. Håber du bliver gladere for din afspiller i fremtiden :)
Redigeret af theman7979 - 31-Oktober-2011 kl. 11:34 |
|
![]() |
|
![]() |
theman7979 /
Jeg er blevet lidt klogere nu og har også video wall (YAMJ) etc. til at fungere på baggrund af info i forum. Så ja, jeg er blevet gladere for den. Synes dog stadig at egentlig support og vejledning fra producenten er temmelig mangelfuld. Det er ikke er optimalt, at man skal have hjælp af andre brugere i forum for simple forklaringer på opsætning og funktionalitet. Jeg har ikke haft en lignende stand-alone medieafspiller før, men mine forventninger var høje - og jeg synes ikke de blev indfriet. Der er for meget gør-det- selv over dette produkt efter min smag, mens andre sikkert vil se det som en fordel, at de selv kan tweake boksen. Glæder mig dog rigtig meget over, at den (400x2) er helt lydløs... :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 8910 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |