recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Medieafspiller? (neewbie)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Medieafspiller? (neewbie)

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af nsane206 nsane206 skrev:

Men Dune Hd Max er også klart den dyreste af dem jeg tænker på.

Dune HD MAX 3500.-
Popcorn Hour c200 2500.-
Popcorn Hour a210 1500.-
Mede8er med400x   790.-

Hvad er fordelene og ulemper ved de maskiner. Og er det PH og Dune der laver de bedste løsninger. 
 Syntes bare at der skal være store fordele ved PH og Dune for at kunne forsvare de priser ift. de andre medieafspiller på markedet.

Stuffedfrog: har du evt et link af hvordan filmbrowseren kører. Billeder

Du får her et par fotos jeg lige har taget på mit tv Wink

Sådan her ser det ud når man starter Mede8er op:

Sådan her ser min genre selection ud. Man kan selv bestemme hvordan ens genre selection skal se ud, der er uanede muligheder og alle mulige skins og billeder man kan bruge som man nu lyster:

Når du trykker på en genre, så kan du så se alle de film du nu har smidt ind under den genre fx Adventure:

Så trykker du bare på den film du vil se lidt info om fx Harry Potter:

Vil du se filmen, jamen så klikker du bare ok på remoten og den starter op på få sekunder. Det kan næsten ikke være mere simpelt hvis du spørger mig Clap

Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2007
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 12:46
Ser nice ud, henter den selv alle informationer om film og lægge dem i kategorier eller skal man selv gøre dette?
Streamer den uden problemer via kablet netværk eller har du oplevet problemer med store MKV filer?

/Oz
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Ser nice ud, henter den selv alle informationer om film og lægge dem i kategorier eller skal man selv gøre dette?
Streamer den uden problemer via kablet netværk eller har du oplevet problemer med store MKV filer?

/Oz

Det fungerer på denne simple måde. På den harddisk hvor du nu har filmene liggende der laver du fx en mappe som hedder Movie Collection. I den mappe ligger du så genre undermapper som fx Horror, Adventure osv. hvad du nu beslutter dig for at kalde dem. Dette tager 5 min og skal jo kun gøres en enkelt gang.

Filmene skal du så selv smide ind i de korrekte mapper og så kører du Y2M. Den skanner så den mappe der hedder Movie Collection samt alle undermapper og så går den selv online på IMDB og henter info, covers etc. 

Den har overhovedet ingen problemer med at overføre film over et kablet netværk. Den har godt nok "kun" en 100Mb forbindelse, men det er mere end rigeligt da selv en blu-ray som ikke er komprimeret ikke kommer i nærheden af den bitrate.

Hvis vi snakker trådløst, ja så er det naturligvis en anden snak. Den vil sikkert fint kunne overføre dvd og komprimeret blu-ray som dem folk downloader fra nettet. De plejer jo at have en bitrate på 4-8 mbit for 720p og 8-14mbit for 1080p. Men en ukomprimeret film som Avatar over trådløst, ja der har jeg mine tvivl Big smile

Redigeret af Stuffedfrog - 03-August-2011 kl. 13:18
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2007
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 13:32
Ser meget lovende ud, kunne være man skulle købe den du anbefaler i stedet for Boxee Box, går nemlig selv og overvejer hvilken en jeg vil købe en streamer..
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 13:36
Omkring med400, skal du også lige gøre dig den overvejelse, at den kun afspiller Bd light og BDiso light, hvilket vil sige uden menuer.

Der er altså ting man ikke får når prisen skal være så lav.

Min mening til bedste køb er Dune BD1, bluray drev samt fuld support for BD iso og BD med menuer, da der er betalt BD licens på den.

Endvidere har den ikke problemer med at trække selv den højeste BD bitrate over smb, et problen som i følge MPC club selv storebror med500 har

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 14:04
Ang. at kunne vise bd menuer, så har det vel ikke så meget at gøre med prisen men mere chipset fabrikat. Det er jo kun sigma som har betalt licens for at kunne vise bd menuer (er dog ikke alle sigma chipset som kan) så vidt jeg ved. Man kan jo sagtens få dyre realtek afspillere som heller ikke kan vise bd menuer.

Der findes utroligt mange gode og dyre Media Players som ikke kører på sigma chipsets, og det lever folk vist fint med. Jeg må indrømme, at det lever jeg også mere end fint med. Jeg skal se film, ikke browse menuer Big smile

Men det er klart, hvis det er meget vigtigt for en person at kunne browse rundt i menuen inden man starter filmen, jamen så er det jo en dyrere media player med sigma chipset man skal gå efter.

For de folk som henter film fra nettet, der er menuerne der som regel aldrig alligevel, og så har det ikke den store betydning.

Men klart, hvis pengene intet betyder, og man vil have ekstra features som fx at kunne få fuld bd menuer, gå på youtube osv. jamen så skal man op i noget større. Men hvis man bare skal streame film og lign. and that's it, så ville jeg nu bare købe en Mede8er.

og ang. at trække selv den højeste bitrate over et kablet netværk, så er det ikke noget jeg kan nikke genkende til. Havde i hvert fald ingen problemer med Avatar. Men som sagt, trådløst tror jeg ikke det vil gå godt Dead

Redigeret af Stuffedfrog - 03-August-2011 kl. 14:37
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Point: 410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 14:31
Jeg læste lige at en bruger ikke mener at Dune afspiller Apple Lossless? Det gør min da? .m4a lossless filer afspilles næsten perfekt med den lille hage, at den klipper 1-2 sekunder af i starten. Ved ikke om det er fordi jeg spiller fra min NAS server, men mon ikke der kommer et fix til det på et tidspunkt.

Jeg kan på det varmeste anbefale Dune HD Smart B1!!
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 14:31
Som jeg læser trådstarter mener han at den skal kunne rippe hans BD skiver. 

Hvis han ønsker at de skal have samme funktionalitet efter ripning til han nas, så er der kun Dune HD Max, Dune BD1 og PCH C200 at vælge imellem.

Der er foreksempel BD skiver som jeg ripper uden menuer og der er andre BD skiver hvor jeg vælger med menu, som f.eks Paycheck på BD der har 2 forskellige versioner af filmen liggende.

Den mulighed er der ikke på en med400
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Point: 410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 14:34
Jeg har også købt Any DVD HD og ripper alle mine film som iso, og smider dem på min nas. Det fungerer fuldstændig fantastisk på mit netværk herhjemme (ledning og gigabit). Jeg har endda prøvet at "stresse" det lidt, og afspille både bluray på min Dune og dvd på xbmc på min gamle xbox1. Alt kører perfekt!

:)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Som jeg læser trådstarter mener han at den skal kunne rippe hans BD skiver. 

Hvis han ønsker at de skal have samme funktionalitet efter ripning til han nas, så er der kun Dune HD Max, Dune BD1 og PCH C200 at vælge imellem.

Der er foreksempel BD skiver som jeg ripper uden menuer og der er andre BD skiver hvor jeg vælger med menu, som f.eks Paycheck på BD der har 2 forskellige versioner af filmen liggende.

Den mulighed er der ikke på en med400

Nu behøver man jo ikke absolut at rippe sine film med menuer. Men som jeg skrev, hvis det er vigtigt for en person at kunne gøre brug af fulde bd-j menuer, så skal han vælge en dyrere afspiller som bruger et sigma chipset.

Men hvis han derimod er lidt ligeglad med menuer, og bare vil kunne afspille filmen og spare en del penge på den bekostning, så behøver jeg ikke sige mere LOL

Redigeret af Stuffedfrog - 03-August-2011 kl. 14:54
Til top
yffer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 16:27
Boxee har simpelthen for mange fejl til at den kan anbefales og deres opdaterings support er et fatamogana.
Derudover er deres fjernbetjening, som skulle være så smart at have fuldt tastatur noget plastik agtig.
Du får helt sikkert noget mere for pengene i den der medi8ter boks også selvom den ikke lige kan klare BD menuer.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Point: 419
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 17:30
Jeg må tilslutte mig Dune.

Har selv en Dune HD Smart D1. Den æder "alt" selv SBS 3D film.
Der er løbende opdateringer, hvilket jeg synes er meget vigtig, så man ikke står med et produkt, som producenten pludselig er ligeglad med.
Den kan hente via SMB, NFS og UDP, så inge problemer med at hente fra diverse eksterne kilder.

Prisen er selvfølgelig lidt højere end de andre, men pris og kvalitet hænger sammen her.

Der findes scrape programer både til Mac og PC. JEg vil dog anbefale YaDIS
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu