Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
RN8800
Ny bruger
Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 11:51 |
Jeg har også været ved at kikke efter en af de nye modeller, MED400X2 eller MED450X2. Er der nogle der ved hvor man kan købe disse?
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 12:47 |
Jeg udskifter personligt min Med400x når Dune får deres nye serie af B/H/D serien på markedet. Jeg er ikke tilfreds med performance og især sub-understøttelse på boksen. Interfacet er unødigt langsomt og regnekraften i Realteks chipset er desværre ikke stor nok til at kunne afvikle alle mine film lige godt. Dette er sandsynligvis bedre i x2-modellerne, men jeg skal ikke have mere afrikansk hardware foreløbigt.
En notits angående deres videowall, så ser den godt nok fin ud, men at bladre i den er pinagtigt langsomt. Den loader den første side med thumbnails, som man så skal scrolle mod højre/venstre for at gå videre i. Dvs. du flytter dig i hele sider hver gang, hvor alle de nye thumbs så skal indlæses - det går hamrende langsomt via LAN, selvom det kun er få små billeder der skal indlæses hver gang. Indikatoren for hvilken film man pt. står på er desuden ret svagt indikeret, så man skal ofte lede efter den på skærmen.
Jeg kunne godt savne en egentlig scroll-funktion (og gerne en vertikal en af slagsen), samt en preload af thumbs så snart man åbnede sin videowall. Derudover så måtte der godt være lidt mere end 2 rækker film på en side.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
RN8800
Ny bruger
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 12:52 |
Yakken, ved du noget om hvornår Dune får deres nye serie på markedet?
|
 |
dynrambo
Bruger
Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 115
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 13:43 |
Yakken skrev:
Jeg udskifter personligt min Med400x når Dune får deres nye serie af B/H/D serien på markedet. Jeg er ikke tilfreds med performance og især sub-understøttelse på boksen. Interfacet er unødigt langsomt og regnekraften i Realteks chipset er desværre ikke stor nok til at kunne afvikle alle mine film lige godt. Dette er sandsynligvis bedre i x2-modellerne, men jeg skal ikke have mere afrikansk hardware foreløbigt.
En notits angående deres videowall, så ser den godt nok fin ud, men at bladre i den er pinagtigt langsomt. Den loader den første side med thumbnails, som man så skal scrolle mod højre/venstre for at gå videre i. Dvs. du flytter dig i hele sider hver gang, hvor alle de nye thumbs så skal indlæses - det går hamrende langsomt via LAN, selvom det kun er få små billeder der skal indlæses hver gang. Indikatoren for hvilken film man pt. står på er desuden ret svagt indikeret, så man skal ofte lede efter den på skærmen.
Jeg kunne godt savne en egentlig scroll-funktion (og gerne en vertikal en af slagsen), samt en preload af thumbs så snart man åbnede sin videowall. Derudover så måtte der godt være lidt mere end 2 rækker film på en side. |
Mange tak for din "heads up" - jeg er meget tæt på at investere i en Med400'er, men jeg hader langsomt interface, så det er godt at vide at den ikke performer 100%.
Det kunne være man skulle kigge nærmere på Dune i stedet så....?
|
 |
longjohn2
Guld medlem
Oprettet: 29-November-2009
Point: 1048
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 14:21 |
RN8800 skrev:
Jeg har også været ved at kikke efter en af de nye modeller, MED400X2 eller MED450X2. Er der nogle der ved hvor man kan købe disse? |
CDON.dk havde en MED400X2 i få timer i går til 999 kr. + 79 kr. i porto, men nu er den i restordre.
Jeg bestilte i stedet hos hollandske www.wifimedia.nl - den kostede 109 euro + 3 % gebyr ved betaling med VISA/PayPal + 20 euro i porto (lige knap 1.000 kr. i alt).
Du kan også få 500 GB-modellen til 225 euro og 1.000 GB til 249 euro.
vh Lars
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 19:31 |
RN8800 skrev:
Yakken, ved du noget om hvornår Dune får deres nye serie på markedet? | Nix. Jeg læste blot, at folk der havde købt en 1'er af deres modeller ville kunne få chipsettet erstattet når de lancerede den i løbet af efteråret. Mere præcist blev det vist ikke,
|
|
 |
hagar
Ny bruger
Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 2
|
Sendt: 21-September-2011 kl. 22:51 |
Yakken skrev:
Jeg har samme problem på MED400x. Det skyldew at Realteks chipset ikke understøtter det.
Jeg skulle måske uddybe det svar lidt: BluRay film har underteksterne indlejret som PGS, dvs. en slags PNG-bitmaps, som lægges ovenpå filmen. PGS-underteksterne flyttes med over når du ripper direkte til en MKV, dvs. du ender med en MKV med PGS undertekster. Desværre så er det begrænset hvilket chipsets der understøtter PGS i MKV på nuværende tidspunkt, og Realtek har i hvert fald et problem. Det fungerer fint i BD-ISO, men min egen erfaring er, at chipsettet ikke håndterer dette format særlig godt når det kommer til selve afspilningen.
Jeg er begyndt at rippe mine undertekster til SUB ved siden af og så konvertere til SRT med subrip. Det er pænt besværligt, men det |
Har en dune hd max. den spiller da alle mine bd iso filer fint. Burde det ikke være prik det samme resultat som at spille den fysiske bd skive.???
Redigeret af hagar - 21-September-2011 kl. 22:58
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
|
Sendt: 22-September-2011 kl. 08:50 |
En Dune HD Max er jo heller ikke det samme som en Mede8er Med400x mini. Den benytter et chipset fra Sigma og er generelt kraftigere bestykket.
|
|
 |
RN8800
Ny bruger
|
Sendt: 22-September-2011 kl. 09:56 |
Er der nogle der prøvet MED400X2, med henblik på om videowall'en på denne nye model er langsomt som ifølge Yakken er tilfældet på en MED400X?
|
 |
longjohn2
Guld medlem
Oprettet: 29-November-2009
Point: 1048
|
Sendt: 22-September-2011 kl. 10:08 |
Jeg får en 400X2 en af dagene og vil tjekke det (har dog ikke den gamle udgave af sammenligne med).
I mellemtiden kan du finde videoer på Vimeo og YouTube med 500X2 - som har samme nye Realtek-chip og de samme 256 MB RAM som 400X2.
400X har en ældre chip og kun halvt så meget RAM som 400X2, så forhåbentligt er den blevet lidt hurtigere...
vh Lars
Redigeret af longjohn2 - 22-September-2011 kl. 10:10
|
 |
RN8800
Ny bruger
|
Sendt: 22-September-2011 kl. 10:11 |
Du må meget gerne melde tilbage, når du har tjekket det :-)
|
 |
RN8800
Ny bruger
|
Sendt: 27-September-2011 kl. 09:02 |
Har du fået det tjekket?, spørger den utålmodige ;-)
|
 |