|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() Sendt: 05-Juni-2008 kl. 14:55 |
Hej allesammen Har en masse ballade med at koble mit mediecenter til mit fjernsyn gennem en Denon forstærker og overvejer kraftigt en mere simpel løsning, så derfor dette spørgsmål: Findes der en boks ala Twix der kan vise de film, jeg har liggende på en ReadyNAS NV+ harddisk i ts. mappe struktur? (har alle mine film lagt på NAS'en og orker ikke at omkonvertere dem). Og skulle det indebære installering af noget medieserver software på NAS'en så et link til hvordan man gør det, da jeg er et dræn til sådanne noget Redigeret af Mikey - 05-Juni-2008 kl. 14:56 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hvad er en "ts. mappe struktur" ? Hvad er det for ts. filer, hvad indeholder de, hvor kommer de fra ? Mener du .ts filer eller mener du video_ts foldere - det er 2 vidt forskellige ting. Det ene er en filcontainer til video/audio (ala .avi og .mpg) - det andet en folder der indeholder en dvd struktur med .ifo, .bup og .vob filer. Både Tvix og alle de nye NMT baserede netværks afspillere kan afspille .ts og mange andre filtyper - samt dvd-foldere eller dvd-iso fra en NAS eller andre steder over netværket. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hej Spawn Der kan du bare se, jeg er et dræn til detteher |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - hvis det er DVD film du har rippet med Anydvd - så er det video_ts foldere. En sådan folder er den samme som du finder på selve dvd-skiven med de samme filer indeni - den eneste forskel er at man har fjernet kopibeskyttelsen (og muligvis nogle lydspor eller andet) selve videon ligger i .vob filer i en sådan video struktur man kan afspille den enkelte .vob fil - så får man kun lige den bid video og lyd der ligger i den, ikke noget med menu, undertekster osv. Istedet afspiller man hele folderen som en DVD, så får man menu, kaptiler, tekster osv. og ja - både Tvix og NMT afspillerne kan afspille både enkelte vob filer og hele dvd foldere (video_ts foldere) fra en NAS. kig evt. her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30909& PN=1&TPN=1 og her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41090& PN=1&TPN=1
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Skal der så installeres noget på min ReadyNAS NV+ før jeg kan bruge Tvix'en som extender? eller er det forholdsvis nemt at koble den op til NAS'en?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |