recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken medieboks til ts. filer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken medieboks til ts. filer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken medieboks til ts. filer?
    Sendt: 05-Juni-2008 kl. 14:55

Hej allesammen

Har en masse ballade med at koble mit mediecenter til mit fjernsyn gennem en Denon forstærker og overvejer kraftigt en mere simpel løsning, så derfor dette spørgsmål: Findes der en boks ala Twix der kan vise de film, jeg har liggende på en ReadyNAS NV+ harddisk i ts. mappe struktur? (har alle mine film lagt på NAS'en og orker ikke at omkonvertere dem). Og skulle det indebære installering af noget medieserver software på NAS'en så et link til hvordan man gør det, da jeg er et dræn til sådanne noget . På forhånd tak.

Redigeret af Mikey - 05-Juni-2008 kl. 14:56
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 15:13

Hvad er en "ts. mappe struktur" ?

Hvad er det for ts. filer, hvad indeholder de, hvor kommer de fra ?

Mener du .ts filer eller mener du video_ts foldere - det er 2 vidt forskellige ting. Det ene er en filcontainer til video/audio (ala .avi og .mpg) - det andet en folder der indeholder en dvd struktur med .ifo, .bup og .vob filer.

Både Tvix og alle de nye NMT baserede netværks afspillere kan afspille .ts og mange andre filtyper - samt dvd-foldere eller dvd-iso fra en NAS eller andre steder over netværket.  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 15:43

Hej Spawn

Der kan du bare se, jeg er et dræn til detteher . Jeg mener det er video_ts foldere. Det er blevet rippet med AnyDVD. Syntes bare at når jeg kigger på specs. for f.eks. Twix så står der ingen steder video_ts. men der står vob. Er det så det samme? Under alle omstændigheder så mange tak Spawn

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 15:56

Ja - hvis det er DVD film du har rippet med Anydvd - så er det video_ts foldere. En sådan folder er den samme som du finder på selve dvd-skiven med de samme filer indeni - den eneste forskel er at man har fjernet kopibeskyttelsen (og muligvis nogle lydspor eller andet)

selve videon ligger i .vob filer i en sådan video struktur

man kan afspille den enkelte .vob fil - så får man kun lige den bid video og lyd der ligger i den, ikke noget med menu, undertekster osv.

Istedet afspiller man hele folderen som en DVD, så får man menu, kaptiler, tekster osv.

og ja - både Tvix og NMT afspillerne kan afspille både enkelte vob filer og hele dvd foldere (video_ts foldere) fra en NAS.

kig evt. her

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30909& PN=1&TPN=1

og her

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41090& PN=1&TPN=1

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 17:46
Skal der så installeres noget på min ReadyNAS NV+ før jeg kan bruge Tvix'en som extender? eller er det forholdsvis nemt at koble den op til NAS'en?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu