recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken mindre sub. til Minipods
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken mindre sub. til Minipods

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken mindre sub. til Minipods
    Sendt: 12-September-2011 kl. 06:49
BK Gemini eller XLS200 ville være et fremragende valg :)
 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 21:05
Jeg kender kun Audio Pro af navn, men har aldrig hørt dem. Dali'en kender jeg rigtig godt derimod. Selvom det er deres mest basale sub, så hut jeg hvisker, så er det sgu en fin sub. Hvis jeg skulle vælge en af de 3, ville jeg vælge den. Men kun pga. genkendelsens glæde.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 20:33
Jeg har selv kigget lidt på disse:


Hvis ikke den spille tilfredsstillende i skabet, vil jeg nok kunne placere den ved siden af min sofa :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 20:13
Det var så lidt. Mærkerne er ikke kendte, fordi de er studie højttalere. Altså normalt brugt i lydproduktion til film og musik. Men det gør dem bestemt ikke dårligere.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Her er en der overholder krav med enhed og port der vender fremad. Også et godt stykke under dit bydget. Den holder sig også lige indenfor målene:
http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro10s.html

Denne her er lidt dyrere, men burde også lyde en del bedre. Målene er ikke opgivet, men da det er en 8" og den anden er en 10" vil jeg gætte mig til at den kan være der. Det er i hvert fald ikke sværere end at ringe eller skrive til den 4sound der ligger nærmest dig:

Interessant. Jeg kender ingen af mærkerne, men jeg vil da se om jeg kan komme til at lytte til en af dem. Jeg har ikke noget imod at bruge de 2500, hvis jeg mener jeg får nok for pengene. Tak for input!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 19:52
Her er en der overholder krav med enhed og port der vender fremad. Også et godt stykke under dit bydget. Den holder sig også lige indenfor målene:
http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro10s.html

Denne her er lidt dyrere, men burde også lyde en del bedre. Målene er ikke opgivet, men da det er en 8" og den anden er en 10" vil jeg gætte mig til at den kan være der. Det er i hvert fald ikke sværere end at ringe eller skrive til den 4sound der ligger nærmest dig:
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvad er de maksimale fysiske mål den må have? Der skal jo være plads til den i møblet :)

God pointe :) Jeg har hjemmebygget mig et møbel, så der er umiddelbart ok med plads.

Det MAKSIMALE mål er: 40 x 40 x 40 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 19:36
Hvad er de maksimale fysiske mål den må have? Der skal jo være plads til den i møblet :)
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 19:24
Jeg går og kigger efter en subwoofer til et sæt Scandyna Minipod Jubilee. Den skal formentlig placeres inde i et møbel, så derfor tænker jeg at enhed og eventuelt port skal vende fremad! 

Den skal primært anvendes til film, og sekundært til musik i et 70/30 forhold :)

Jeg har selv kigget på b&w asw608 eller 610. Der er dog ikke så mange til salg af dem brugt. Problemet er at finde noget til 2-2.5k hvorfor jeg kigger brugt.


Sidder nogen af jer med en god ide til en sub i den prisklasse, ny eller brugt, så smid den gerne her i tråden! 

Det MAKSIMALE mål er: 40 x 40 x 40 


Redigeret af larsen_mgeic - 11-September-2011 kl. 19:54
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu