recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken mobiludbyder har i?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken mobiludbyder har i?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tomme_s Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tomme_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken mobiludbyder har i?
    Sendt: 02-December-2014 kl. 19:07
Hej Alle.

Sidder lige og kigger efter en ny mobiludbyder da dækningen jeg har hvor jeg bor med 3 er mildest talt elendig. Tror jeg skal over i noget Telenor dækning i stedet, da det var bedre tidligere da jeg havde Bibob.

Overvejer om jeg bare skal til bibob igen, men er ikke helt sikker.

Ifølge den her søgning https://www.telmodi.dk/?q=6228454922042430 kan jeg se at CBB og Mobilic er lige så billigt?

Nogen der har erfaringer med forskellige udbydere på Telenors net og hvilken der er bedst?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 19:22
Har Telenor (desværre), jeg er ikke voldsomt imponeret over deres dækning her i det midtjyske.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tomme_s Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tomme_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 22:44
Øv. Andre der har nogle bud?
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 22:47
Call Me.

Det absolut bedste jeg har haft og jeg har været en del igennem.

God dækning / Aldrig udfald.

Super service og ok pris

Til top
tomme_s Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tomme_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 22:54
Okay, det må jeg lige overveje. Men hvordan er det, Telenor og Telia havde slået sig sammen omkring dækning nu eller hvordan ?
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af tomme_s tomme_s skrev:

Okay, det må jeg lige overveje. Men hvordan er det, Telenor og Telia havde slået sig sammen omkring dækning nu eller hvordan ?

Der er kun tre net i Danmark.  
TDC
TeliaTelenor
3

Alle andre selskaber er marketingselskaber, der anvender et at nettene.
De køber  taletid, sms'er og data up-/down-load  og videresælger det til dig.

CallMe anvender TeliaTelenors fælles net og har helt samme dækning som disse selskaber.  Men de pakker du kan købe vil være forskellige og prissat forskelligt. 
Telia og Telenor er også helt uafhængige selskaber, der sælger forskellige produkter/pakker til forskellige priser.  De har også egen kundeservice,  men den grundlæggende drift af mobil-masterne  udføres helt fælles.

Telmore, der nu er opkøbt af TDC, har altid anvendt  TDCs net, men også nu er de pakker der tilbydes private kunder forskellige fra dem der tilbydes i TDCs eget navn eller dem der tilbydes som Fullrate eller youSee.

Oister.dk er  3s lavprisselskab og anvender 3s net.   Da 3 ikke har  frekvenser til 2G/GSM900  anvender de flere steder især i landlige omgivelser  TDCs 2G net for at sikre god taledækning over  det meste af landet.  3 kan levere fin hastighed mange steder, men der er ingen tvivl om, at  TDC lige nu har de fleste og bedste frekvenser  til at dække over landet, TeliaTelenor er tæt på rigtigt mange steder, medens 3s net er stærkest i byerne.
Men når det er sagt, så er der nogle steder på landet, hvor 3 har den bedste dækning.

Du skal vælge net  først og så finde det selskab, der lige nu har den bedste pris på en pakke der passer til dig og som anvender det net der er bedst for dig. 
Det er normalt hjemmeadressen, der anses for det vigtigste sted hvor der skal være god dækning.

Køber du en ny dyr telefon, så skal den kunne anvende 4G på alle de danske bånd - ellers køb en billig, måske endda en brugt.

Lars  :)

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 11:19
Ved Bibob er der 4G, uden det koster eksta. 
Jeg har et abonnement til 169 for fri tale osv. fordi det indeholder Wimp premium.

Men jeg kigger lidt på Justfone - det ser spændende ud. Der er nogle ting, jeg ikke har set før på mobilabonnement. Fx telefonsvarerbeskeder sendt på mail og vis hemmeligt nummer.
Venlig hilsen
KB
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af tomme_s tomme_s skrev:

Der er kun tre net i Danmark.  
TDC
TeliaTelenor
3

Det er normalt hjemmeadressen, der anses for det vigtigste sted hvor der skal være god dækning.

Lars  :)

Så er vi her igen Wink

Jeg må være omgivet af en radiosignal-scrambler. For uanset hvor jeg bevæger mig, så har jeg alt imellem fuld skrue og ingen forbindelse. Telenor, som jeg skiftede til for kort tid siden, har en stabil, men langsom, 3G forbindelse i mit hjem. På vej til/fra arbejde har jeg vekslende dækning mellem god 3G og svingende og til tider helt udeladt 4G dækning. På arbejdet (indendørs) har jeg elendig 4G dækning, men fuld skrue 3G dækning.

Før Telenor havde jeg 3. 
Hjemme (indendørs) kunne jeg konstatere indtil flere steder i mit hus, hvor jeg absolut ingen dækning havde, hverken 3G eller 4G. Til/fra arbejde havde jeg rimelig god 3G og 4G dækning. På arbejdet (indendørs) havde jeg absolut topklasse 4G dækning.

Jeg har testet TDC, og det er praktisk talt det samme som 3, i mit hjem. De er lidt bedre end Telenor til/fra arbejde, og de er ringere end 3 på arbejdet, men bedre end Telenor.

Nu til det bedste.
Jeg bor i Ejby ved Lille Skensved, (Køge kommune). Jeg arbejder på Amager ved siden af Fields. Jeg bevæger mig primært i en trekant af Ejby, Amager, Brønshøj/Husum.
I Brønshøj/Husum, hvor jeg nogle gange befinder mig, der har jeg indendørs latterlig 4G dækning med Telenor, tit slet ikke eksisterende. Før skiftet havde jeg topklasse 4G dækning med 3. TDC var praktisk talt det samme som Telenor. Udendørs har jeg rimelig god 3G dækning med Telenor, og svingende 4G dækning.
Jeg har familie der bor i Barup ved Hellested (Karise). Der kommer samtlige selskaber også til kort. Tit absolut ingen dækning, og engang imellem kan Telenor og TDC snige sig op på en pind (3G).
Jeg har familie der bor i Tåstrup, der er fuld skrue 4G på alle selskaber (udendørs). Indendørs er det svingende som vinden blæser.
Jeg har familie der bor Regnstrup (mellem Tølløse og Holbæk), der er totalt svingende signal på 3 og Telenor. Udendørs bedst, indendørs kan signalet forsvinde helt. Ingen 4G.

Jeg burde, i følge teleudbydernes egne dækningskort og ikke mindst hvad de selv skriver, ikke have problemer med nogle af dem. Der burde være fuld 3G og 4G dækning over alt. Faktum er, at det er der bare ikke.
Signalerne er testet med:
Samsung Galaxy S3 (LTE), Samsung Galaxy S3 mini, Samsung Galaxy Tab2, Sony Experia V, iPhone 4S, iPhone 5S samt Sony Experia Z3. 

Hvis jeg skal vælge teleudbyder efter min hjem, så dumper alle. Men Telenor er dem der rammer bedst. 
Skal jeg vælge efter, hvor jeg bevæger mig uden for mit hjem, så bliver det 3. Men jeg skal ikke lave mange afvigere, så er 3 helt væk. Eksempelvis kan nævnes Samsø, der var 3 slet ikke eksisterende sidste sommer, selv 2G fejlede.

Jeg ved sgu ikke lige, hvordan man skal sige, hvem der er bedst. Min opfattelse er, at de alle har voldsomme store problemer, specielt uden for storbyerne. Indendørs kan alt sket, og det er ikke nødvendigvis sammenhængende med udendørs og indendørs, medmindre man måler specifikt kun på 3G. En tommelfinger regel er dog. At hvis der i forvejen er elendig udendørs dækning, så er det bestemt ikke bedre indendørs. Men omvendt er ingen garanti. Kort tid inden jeg skiftede fra 3, der udvidede de deres 4G dækning til at dække det område jeg bor i. Og ganske rigtig havde jeg rimelig god 4G dækning, udendørs. Men indendørs var det præcis det samme. Elendig 3G og oftest ingen dækning.

Kan du nu forstå, hvorfor jeg reagere på ord som "landsdækkende"? Det siger absolut ingenting det ord, udover noget marketing pladder. Ikke engang teleudbyderne selv er i stand til at forklare. Jeg har hørt på alle forklaringer som "vinden der blæser", "træer der står i vejen", at jeg skulle bo i et "hul", "antennerne peger ikke direkte mod mig", osv osv. Alle sammen årsager, som skulle retfærdiggøre brug af ordet "landsdækkende".
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 19:28
det første man skal gøre er at finde ud af hvor masterne egentlig står henne via mastedatabasen og hvem der har dem. Jeg kan sidde i min stue på 1.sal og da jeg tidligere havde oister (3) så kunne den finde på at roame på tdc's mobilnet fordi der var meget dårlig dækning indendøre lige præcis i min "kvadrat". efter skifte til telenor (kan selvfølgelig også godt have lidt med forbedret antenne i ifon6 frem for 4s også) så roamer den ikke mere. Men det er så absolut det første overblik man skal skaffe sig. og kigge på dækningskortet i området, omkring både indendørs og udendørs. - derefter kan man jo se på hvor man ellers primært opholder sig og dækning i de områder. - Men nu hvor telia og telenor nu rent faktisk også fusionerer, så er der nok ganske fin dækning fra dem også. (selvom de i et lille stykke tid har delt netværk nu)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 21:09
Det du kalder roaming, er gensidig udnyttelse af netværk mellem selskaberne. Du blir som kunde ikke bon'et for det. Det er noget selskaberne afregner indbyrdes.

Har Oister, som er 3's net. Men her på min nye hjem adresse, kan jeg ofte se tlf skriver TDC
Til top
tomme_s Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tomme_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 08:59
Puha, tror bare jeg hopper tilbage til Bibob igen. Nu ved jeg da at min dækning her er fin, og med sammenslutningen med Telia nu må den jo bare være endnu bedre tænker jeg. 

Tak for jeres svar alle sammen :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det første man skal gøre er at finde ud af hvor masterne egentlig står henne via mastedatabasen og hvem der har dem. Jeg kan sidde i min stue på 1.sal og da jeg tidligere havde oister (3) så kunne den finde på at roame på tdc's mobilnet fordi der var meget dårlig dækning indendøre lige præcis i min "kvadrat". efter skifte til telenor (kan selvfølgelig også godt have lidt med forbedret antenne i ifon6 frem for 4s også) så roamer den ikke mere. Men det er så absolut det første overblik man skal skaffe sig. og kigge på dækningskortet i området, omkring både indendørs og udendørs. - derefter kan man jo se på hvor man ellers primært opholder sig og dækning i de områder. - Men nu hvor telia og telenor nu rent faktisk også fusionerer, så er der nok ganske fin dækning fra dem også. (selvom de i et lille stykke tid har delt netværk nu)

Det holder bare ikke.
For det første, så er det sidste en bruger burde bekymre sig om, det er hvor masterne er placeret. Man kan gøre hverken fra eller til alligevel. Så hvad skulle formålet med det være? Du vil måske flytte, alt efter hvor de er placeret?
Udbydernes eget dækningskort er mindst lige så intet sigende. Udendørs er det målt i 10meters højde. Og hvem faen er født med vinger? Det betyder samtidig, at der ikke skelnes imellem bakker/træer og Boing 737 fly, som tilfældigvis lige kommer forbi. Indendørs dækning burde være det mest realistiske at gå efter. Og så ser situationen helt anderledes ud, ihvertfald i forhold til den måde som teleselskaberne selv markedsføre deres virksomhed, (Telenor - Danmarks stærkeste net. TDC - Landsdækkende osv osv..). At man nogen steder kan opnå bedre dækning i forhold til hvad indendørs kortet siger, det må man anse som en naturlig fordel. Der burde altid være bedre dækning udendørs end indendørs.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu