recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken musik streaming service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken musik streaming service

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken musik streaming service
    Sendt: 28-August-2014 kl. 18:36
Hej med jer.

Jeg overvejer kraftigt at springe på streaming vognen med hensyn til musik.
Jeg er intet overblik over hvilke muligheder jeg har.

Jeg har et mediacenter OpenElec (xbmc) og der er herfra jeg vil afspille musikken.
Lydkvalitet har højre prioritet end pris.
Hvis jeg kan tage musikken med på mobilen/tabletten er det fint, men ikke noget krav.
Offline lytning er heller ikke et krav

Jeg er ikke interesseret i ekstra bokse.

Her i ikke nogle gode ideer til hvor jeg kan kigge?

Hilsen kec2
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 20:13
Start med at finde ud af hvilke addons der er tilgængelige til openelec. - Hvis ikke tjenesten kan køres gennem openelec er det jo vist ligegyldigt for dig så.

Spotify, wimp hifi youplay og hvad de nu ellers hedder kan sagtens tænkes at der findes addons til - gå på jagt i forummet på openelec.tv
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 20:28
Xbmc klarer fint airplay hvis du bruger æble grej.

Selv har jeg spotify og tdc play. Virker godt begge
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 21:27
Mener nu der findes plugins til både WiMP, Spotify og Deezer til XBMC. Og en helt række andre, som dog ikke er tilgængelige i DK.

Personligt bruger jeg WiMP HIFI, da de er de eneste der tilbyder lossless musik.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 12:35
Hej og tak,

Æble er ikke en mulighed.
Jeg kan ikke finde nogle officielle addons til/fra TDC, Yousee, Spotify, Deezer eller Wimp.
Jeg kan finde uofficielle addons til Google Music, Wimp og grooveshark (piratskib).

https://github.com/tamland/xbmc-wimp
https://github.com/vially/googlemusic-xbmc

Er der nogle af jer som har erfaringer med disse addons?

Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu