recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken musikafspiller til netværk og ipod touch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken musikafspiller til netværk og ipod touch

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken musikafspiller til netværk og ipod touch
    Sendt: 22-November-2009 kl. 14:07
vil gerne droppe min pc som musikafspiller, da den bruger for meget strøm (190w)
Jeg er meget glad for at benytte en Ipod touch til at styre musikken.
Hvilken afspiller kan benyttes til den slags?
Jeg benytter WD Tv live til film, men da der ikke kan tilsluttes en ipod touch til den, skal jeg finde noget andet til musik.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 14:15
Sonos! Sonos kan styres med iPod Touch. Og så en NAS til at gemme musikken på, hvis du vil slukke PC'en. Squeezebox er en billigere løsning - og kan vist også styres af iPod Touch!
 
/kris 
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 18:58
Sono virker noget dyrt i forhold til hvad man får synes jeg.
WD TV Live er en fin lille box. Havde håbet noget lignede til musiken
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 21:54
Jeg søger lidt rundt og har sværtved at finde ud af hvad der er nemmeste/billigst.
Som sagt bruger jeg WD TV LIve til film, og skal finde på noget til musikken.
Jeg skal jo også have en server til film/musik. Er i tvivl om jeg skal købe et squezee reciver + noget NAS. Eller om jeg skal bygge en server med et intel/atom system og så samtidig benytte den som Itunes afspiller?
Jeg har kun erfaringer med Itunes fra Pc med Ipod touchen, hvilket jeg synes fungerer rigtigt fint.
Er det den samme brugervenlig via squeze recieveren med Ipoden? 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 00:15
Du kan købe et lille program der hedder iPeng til iPod'en det giver dig mulighed for at styre dine afspillere fra ipod touch/iphone. Hvis du vil have en billig startløsning med mulighed for udbygning, vil jeg foreslå dig at købe en brugt Squeezebox Classic eller en Receiver og bruge iPeng til styringen. Den første mulighed har et display og en fjernbetjening, mens receiveren er "boksen" fra duet-løsningen uden fjernbetjening - alle squeezebokse kan dog styres med controlleren (trådløs "fjernbetjening"/mini-linux-pc) eller med iPeng. En brugt Classic kan du nok støve op til 800-900kr, mens en receiver måske kan fås til omkring 600-700kr. Fra nye mener jeg de ligger på omkring 1200kr og omkring 800kr.

Boksene er afhængige af at koble op til SqueezeNetwork (internet) eller til Squeezebox Server, hvor sidstnævne er et program du installerer lokalt på en pc eller en NAS.

En del NAS'er har ligeledes en iTunes server indbygget så de kan overtage den funktionalitet fra din PC.

Hvis du på sigt vil udvide dit setup til flere rum, vil du blive glad for enten Squeezebox eller Sonos der begge er velegnede til formålet - førstnævnte afhænger dog af DIT netværk og er dermed følsomt overfor problemer i dette, mens Sonos etablerer sit eget netværk og derfor ikke har samme følsomhed.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 09:29
Indtil videre har jeg prøvet at køre netværk bare med shared folders i win 7..
Synes ikke altid der er så hurtig tilgang til tingene. Men om det er mit netværk, software eller andet ved jeg simpelthen ikke.
Er der hurtigere tilgang til data hvis det er fra en NAS?
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 18:15
Med programmet MediaTankController til NMT's (f.eks. en Popcorn Hour) kan du via din Ipod/IPhone styre din medieafspiller. 
Det er super smart og fjerner i hvert fald mit behov for en SqeezeBox. Tongue







Redigeret af biggo - 23-November-2009 kl. 18:19
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 18:43
AppleTV kan selvfølgeligt også styres af en iPod. Den er god til musik og SD video.
Til top
nielzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 22:26
hej,
er lige hoppet på tråden da jeg står lidt i samme båd. Jeg havde næsten besluttet mig for et ipeng / squeezebox / nas setup da det primært er til musik, men mediatankcontainer controlleren til iphone lyder interessant. 
Kan du evt. give lidt mere info. Jeg tænker primært på brugervenlighed, browsefunktioner, playlister og ikke mindst responstid. 
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 22:16
MediatankController benytter du ganske enkelt via en browser. URL'en peger på serveren på din PopcornHour. Den oversigt over filer du normalt ser på skærmen, kan du så se i browseren istedet. Så det er såmænd ganske primitivt. Og en iPod/iPhone er derfor blot en af flere muligheder for at tilgå det. Det skulle også være muligt fra mange andre mobil browsere. Offielt dog kun understøttet af iPod.

Men... primitivt er det. Og hvis det er album covere, status for det aktuelle nummer der afspilles osv du er ude efter, er det måske ikke noget for dig. Du kan starte din musik uden at tv'en tændes OG du kan selvfølgelig også bladre i din musik mens den afspilles, hvilket jo normalt ikke er muligt via tv'et. Og det er så det.

Det er nok ikke utænkeligt at playlister og lign. features kommer i en senere version. Personligt vil jeg bare kunne starte min musik og derfor synes jeg en iPod i stuen var både en billigere og nemmere løsning end en sqeenzebox. Og så kan iPoden jo derudover SÅ meget mere!

Responstiden er ganske fin. Fra man vælger en mappe til indholdet vises går der vel knap et sekund. Fra du trykker på en knap til popcornhour reagere går lige så hurtigt som med en alm fjernbetjening. Der går altid nogle sekunder inden musikken starter, men det er jo ikke anderledes end normalt med en Popcorn Hour.

Jeg benytter iøvrigt en Compact Flash disc i min Popcorn Hour, så jeg er ikke afhængig af at trække musikken fra en NAS. Det gør jo kun setup'et endnu mere enkelt. Smile


Redigeret af biggo - 12-December-2009 kl. 10:32
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2009 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Jeg benytter iøvrigt en Compact Flash disc i min Popcorn Hour, så jeg er ikke afhængig af at trække musikken fra en NAS. Det gør jo kun setup'et endnu mere enkelt. Smile

Det gør vel også at man ikke kan have så meget musik liggende!? (Jeg tror mine albums i gennemsnit fylder omkring 400Mb i FLAC og det løber jo op)
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2009 kl. 20:43
Ja, du siger det selv Smile
Men har du så musikken på en NAS eller på en HDD i din Popcorn?
I så fald, er det en 2.5" - og hvad med støjniveauet?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu