Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
|
Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 15:29 |
tipsen: Du glemmer :Eller bredefingerregel og SOHO som er en målgruppe/segment. Og cpu med undtagelse af atom (måske enkelte andre) i det her segment er RISC cpu'er.
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 15:43 |
Altså enten skrotter man j'eren - eller bruger "bredefingerregel" (og skrotter dermed j'eren)!? Selvom det er en spøjs sætningskonstruktion, ændrer det ikke ved mit spørgsmålstegn til "reglens" gyldighed - den virker umiddelbart lidt hjemmelavet og ubrugelig!
|
 |
len61
Guld medlem
|
Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 15:56 |
Tipsen: Siden du ser at jeg giver mange svar, er nok fordi der kan stilles på mange parametre ! Noget er subjektivt andet er faktuelt ,og du må blande det som du lyster.
Trådstarter: Mit indlæg ,var ment som ,der er ikke noget ,entydigt svar ,på hvad du bør købe ,derfor nævner jeg en del parametre, men min erfaring siger at du nok skal holde dig fra j.modellen ,hvis der senere ,skulle dukke noget der trækker mere på hardware.
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 16:11 |
len61: Ok - jeg forstår nok bare ikke dit indlæg.
Jeg vil umiddelbart mene at det i forhold til de beskrevne behov er forholdsvist entydigt - en DS211 er et glimrende valg, hvor der også er et godt stykke til grænserne, så evt. nye behov i løbet af de næste år burde kunne dækkes. Alternativt en tilsvarende model fra QNAP - de må have noget som matcher 211'eren til ca. samme pris.
|
 |
Wuffer
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 615
|
Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 16:11 |
Hejsa,
Jeg havde en 210j og den var i underkanten (ellers en rigtig fin NAS).
Nu har jeg købt en Netgear Readynas Ultra 2, som jeg er rigtig glad for. Frontend er røvsyg i forhold til Qnap/Synologi, men den fungere ganske fortrinligt.
Jeg har ikke Squeezebox mere, men min kammerat har og han bruger også en Readynas (dog Ultra 4) og det fungere bare. Selve enheden er lækker og virker robust.
|
 |
len61
Guld medlem
|
Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 16:21 |
Wuffer: readynas ultra 2, har jeg selv kig på (1.8 atom 1gb ddr2) komplett har den til Kr.1795, og det er en gammel frontend helt fra da netgear opkøbte infrant. Og bortset fra UI .kan jeg også anbefale netgear. De har et par guru'er i deres forum ,der er rimelig opmærksomme. En lille detalje, der er usb3 på fronten, jeg har selv tænkt på (hvis jeg anskaffer mig den) at køre stripping (raid0 vistnok) , med 2 x 1tb ,og backup på usb3 2tb, på fronten, på ugentlig basis.
Redigeret af len61 - 09-Oktober-2011 kl. 16:39
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
 |
len61
Guld medlem
|
Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 16:43 |
tipsen skrev:
len61: Ok - jeg forstår nok bare ikke dit indlæg.
Jeg vil umiddelbart mene at det i forhold til de beskrevne behov er forholdsvist entydigt - en DS211 er et glimrende valg, hvor der også er et godt stykke til grænserne, så evt. nye behov i løbet af de næste år burde kunne dækkes. Alternativt en tilsvarende model fra QNAP - de må have noget som matcher 211'eren til ca. samme pris. |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
 |