|
Hvilken NA'S bør jeg købe når... |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bytebrain ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2012 Sted: København Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juni-2012 kl. 13:10 |
Hej allesammen
Jeg er ny her på forummet, og mit spørgsmål er garanteret blevet stillet mange gange før her, men jeg får mange, mange hit når jeg søger på NAS, og jeg har nogle ret specifikke krav, så bær over med en ny og uerfaren bruger af forummet.. ![]() Hvilken NAS bør jeg købe når mit behov er at fylde den med musik så jeg kan streame over AirPlay til mine AirPlay højtalere i mit hjem? Har brug for en NAS med en god iPad og iPhone app, men det er vigtigt for mig, at app'en understøtter taget musik. Jeg vil helst have en oplevelse som min musik rent faktisk lå på min iPad. Dvs. lækker brugerflade, browsing på Artist, Genre, Album og Sang. Jeg vil helst ikke være nødsaget til at browse min musik på gammeldags manér med strikt filstruktur. Den må også meget gerne være nem at sætte op, jeg har nul erfaring med opsætning af NAS udstyr.. En bonus vil være hvis jeg også kan streame min musik til min Tlf via 3G netværk, men det vigtigste for mig er interfacet til hjemmebrug. Mit serup lige nu er iTunes som streamer musikken via Apple's Remote app, men jeg vil gerne undgå at min pc er tændt altid. Jeg har søgt på NAS på AppStore, og kan se der er en del officielle og uofficielle Aps til at browse sine filer på NAS, men screenshots viser ikke om de understøtter tagged musik. (Er der et dansk ord for tag)? Håber i kan hjælpe mig med et par gode råd.. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at kig på Syologys app:
http://www.synology.com/dsm/home_mobile_support_ds_audio.php?lang=dan /ask |
|
![]() |
|
Bytebrain ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2012 Sted: København Status: Offline Point: 5 |
Ja, den ser rigtig god ud, lækkert interface og det ser ud til at tagning er understøttet.
Tak for dit svar. ![]() Kender du noget til Synology? De har en del produkter, ser ud til man kun kan købe deres produkter på nettet... Er der nogen her i forummet der har erfaring med deres produkter som kan give mig råd til hvilke der ville passe bedst til en bruger som mig? Skal kun bruges til musik. Måske vil jeg på sigt lægge mine film over også. Kan man tilslutte en NAS ti tv via HDMI? |
|
![]() |
|
Hmm, jeg var lidt for hurtigt ude.. Man kan sagtens få Synology i fysiske forretninger... Har søgt lidt på nettet, og tror denne her måske lever op til mine krav: Synology DiskStation DS212j.
http://www.ereviews.dk/synology-diskstation-ds212j/ Tror jeg smutter ind på Falkoner Allé i dag og kigger på den.. Tak for svaret. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1259 |
Synology laver rigtigt fine produkter, det er stort set bare at tage den der lever om til dine krav til plads og ydelse. Til rent musik-lagring-streaming så er det kun plads kravet du skal være opmærksom på.
/ask |
|
![]() |
|
Jep. Tror jeg køber et par 2GB diske og kører i RAID. Har før mistet en del data når disken går ned...
Tusind tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6515 |
Ville råde dig til 2 tb.... det andet er måske en kende for lidt
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Lol!
Jeg mente 2 TB... Har været ude og købe den.. Venter på at den klargører harddisken. Det tager for evigt... Den kører på fjerde time og er kun nået til 55%.. Regner ikke med at få leget med udstyret før efter midnat.. |
|
![]() |
|
kriztian ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: København Status: Offline Point: 62 |
Husk at firmware-opdatere din NAS til den seneste firmware for at udnytte alle de mange goodies som Synology hele tiden kommer med....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |