recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Nas server?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Nas server?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Nas server?
    Sendt: 30-April-2019 kl. 23:31
Hej...
Jeg er ikke helt sikker på om jeg er i det rigtige forum.

Jeg kunne godt tænke mig en god Nas server som jeg kan tilgå med Kodi, til streaming.

Men hvad skal jeg ligge mærke til? der skal kunne være 2 ssd i og den skal kunne streame 4k

Hvad skal jeg købe?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 06:21
Synology eller Qnap.   

Så går du ikke helt galt i byen 

Men hvorfor ssd ?   Alm diske til nas gør det fint.

De findes fra få tusinder og om til rigtig mange penge alt efter behov og ønsker
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 06:23
ja, men det skal være en nas server der skal kunne streame alt i højeste kvalitet, jeg kender godt navnene men hvilke specs skal jeg gå efter
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 06:39
NAS'en skal jo blot kunne leverer data til din streaming boks, hvilket ikke kræver særligt meget, så enhver NAS ville kunne klare det, og lad være med at sætte SSD i NAS'en. En almindelig HDD klare det helt uden problemmer.
Kig efter QNAP og Synology Diskstation, så går du ikke helt galt i byen.
Mvh Jesper
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 06:43
af hvad jeg kan læse på nettet er ram og cpu afgørende for at kunne streame til fx kodi, men stadig? hvad skal der som minimum til for at jeg kan være sikker på at intet lagger? det er vel op til mig om jeg vil komme ssd i dem ikke?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 07:35
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

af hvad jeg kan læse på nettet er ram og cpu afgørende for at kunne streame til fx kodi, men stadig? hvad skal der som minimum til for at jeg kan være sikker på at intet lagger? det er vel op til mig om jeg vil komme ssd i dem ikke?

Selv flere år gamle NAS klare opgaven.

SSD er spild af penge og skal du have f.eks 4TB lager bliver det meget dyrt.

SSD giver ikke bedre ydelse når der skal streames 4K.

her er netværk og modtager fra NAS mere vigtig.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

Hej...
Jeg er ikke helt sikker på om jeg er i det rigtige forum.

Jeg kunne godt tænke mig en god Nas server som jeg kan tilgå med Kodi, til streaming.

Men hvad skal jeg ligge mærke til? der skal kunne være 2 ssd i og den skal kunne streame 4k

Hvad skal jeg købe?

Kan sagtens komme med forslag,

Men hvad er budget og hvor mange diske ønsker du i NAS   samt hvor meget lager plads ?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 08:28
Som der skrives. En NAS skal IKKE streame. Den stiller en file-share til rådighed som din afspiller læser fra. Her er der ingen forskel om du sidder på en PC og afspiller filen fra NAS via f.eks. VLC eller om det er Kodi.
Så din NAS skal faktisk kun kunne overføre - lad os sige 25Gb på 2 timer. Det kan de fleste nye NAS klare på ca. 5min.
Hvis du har en afspiller som ikke selv har codecs, eller der er formater den ikke kan klare, så har f.eks Synology nogle "PLAY" modeller liggende som kan streame/transcode. Men det er ikke det du har brug for.
Og en SSD hører ikke hjemme i en NAS



Redigeret af kim.t - 01-Maj-2019 kl. 08:29
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 10:07
Hansie...takker, jamen det skal bare være en der kan have 1 stk ssd i sig og skal kunne levere alt til Kodi på en Nvidia Shield. og den skal bare kunne levere alt
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 10:09
Mufti...hvad skal jeg med de forslag til HD? det er ikke det jeg spørger om  herinde
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

Hansie...takker, jamen det skal bare være en der kan have 1 stk ssd i sig og skal kunne levere alt til Kodi på en Nvidia Shield. og den skal bare kunne levere alt
En Synology DS118 kan gøre det.
Men SSD i en NAS giver ingen mening, den er voldsomt dyrere og begrænsningen ligger alligvel i netværkshastigheden.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu