recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Nas server?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Nas server?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

Mufti...hvad skal jeg med de forslag til HD? det er ikke det jeg spørger om  herinde
Han prøver at vise dig, at du måske spørger om det forkerte... Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 11:15
sikke en debat om hvorvidt jeg skal have en ssd i en nas, for det første er det jo ikke op til jer herinde at vurdere det vel? for det andet er det jeg har der skal over i, den siger ikke en lyd - hvorfor kan der ikke bare forholdes til det jeg spørger om?
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 11:17
quarkir...tak for et godt forslag, jeg spørger nu ikke om noget forkert, jeg har da ikke spurgt om at få ex på HD der kan kommes i den vel? Jeg dspørger bare om hvad der min kræves for at kunne det jeg gerne vil den skal kunne, det er såmænd det hele
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

sikke en debat om hvorvidt jeg skal have en ssd i en nas, for det første er det jo ikke op til jer herinde at vurdere det vel? for det andet er det jeg har der skal over i, den siger ikke en lyd - hvorfor kan der ikke bare forholdes til det jeg spørger om?
Hvis man spørger om hjælp/råd, er det sjældent en god ide at blive forundret over at svarene ikke er det forventede....

Mht. at de er stille, skal du måske tænke på at de fleste NAS'er har en blæser monteret.

Du kan i øvrigt danne dig et overblik over Synologys produkter her: https://www.synology.com/da-dk/products
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

quarkir...tak for et godt forslag, jeg spørger nu ikke om noget forkert, jeg har da ikke spurgt om at få ex på HD der kan kommes i den vel? Jeg dspørger bare om hvad der min kræves for at kunne det jeg gerne vil den skal kunne, det er såmænd det hele

Køb du bare den første nas du møder.

Du har jo fået flere svar samt gode råd.

De kan næsten alle klare 4K hvis dit netværk kan.

Og smid du bare en lille ssd i ,  normalt ønsker man jo en del lagerplads på en nas,  men med en enkelt ssd bliver det ikke til meget.

Derfor blev der linket til en fornuftig størrelse
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

<span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; font-weight: 700; : rgb251, 251, 253;">quarkir...tak for et godt forslag, jeg spørger nu ikke om noget forkert, jeg har da ikke spurgt om at få ex på HD der kan kommes i den vel? Jeg dspørger bare om hvad der min kræves for at kunne det jeg gerne vil den skal kunne, det er såmænd det hele</span>



hvor mange klienter skal have tilgang til denne ssd.


en anden alternativ men noget nemmere løsning er at sætte ssd drevet direkte til router via usb, hvis dette understøttes.



Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

sikke en debat om hvorvidt jeg skal have en ssd i en nas, for det første er det jo ikke op til jer herinde at vurdere det vel? for det andet er det jeg har der skal over i, den siger ikke en lyd - hvorfor kan der ikke bare forholdes til det jeg spørger om?

Ja, og nu skriver jeg noget som du heller ikke har bedt om....

Folk giver blot deres erfaringer videre, i dette tilfælde om et SSD'er ikke giver bedre performance. Hvis du vil have SSD i din nas hvorfor ignorerer du ikke bare den mening i stedet for at tage diskussionen op. Der kan være mange andre grunde til at anvende SSD'er f.eks. mekanisk slid eller støj, sidst nævnte er lidt lige meget fordi store/hurtige NAS'er har blæsere og det er sjældent de lydsvage af slagsen.

Du opnår ikke noget ved at klage over at folk i bedste mening deler deres erfaringer - andet end de nok ikke gider at bruge tid til at svare dig en anden gang. Samtidig vil det formentlig også afholde andre som endnu ikke har skrevet i at bruge deres tid på det.

Beklager hvis nogen syndes det jeg skriver er off-topic. Jeg synes bare at flere og flere tråde bliver ødelagt af spørgere ikke synes de får de svar som ønskes og det er de 10 der svarer som er håbløse. Lidt ligesom spøgelsesbilisten der i radioen hører at en kører i den forkerte retning og tænker: en.... jeg møder da den ene efter den anden lige nu!

Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 13:53
Pramus.... ja, du har helt ret, jeg er bare forundret over al det ævl der kommer herinde om noget der slet ikke bliver spurgt om.

Jamen kan folk herinde slet ikke forholde sig til et simpelt spørgsmål uden at skulle belyse en masse andet? 
Jeg har fået dette forum anbefalet da det skulle være et seriøst foretagende, men indtil nu er det da bare en del useriøse meninger om noget der ikke bliver bedt om.
Jeg klager skam ikke men jeg siger min mening, om andre vil svare mig en anden gang? det ved jeg intet om, dem der har svaret noget seriøst om emnet herinde er jeg sikker på vil, de andre kan nu være lige meget.
Det er da rimeligt klart jeg siger min mening om svar der ikke vedrører emnet, det er da ikke så svært, det kan næppe sammenlignes med spøgelselsbilisten.

Jeg syntes slet ikke dit indslag er off-topic, tværtimod, det ville da være rart hvis folk bare kunne svare på det der bliver spurgt om, men det er åbenbart sværere herinde, det er trist, men ok 

Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 13:54
Quakir, tak for linket....
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 13:58
Det smarte ved en NAS er jo, at den kan gemmes væk et sted, hvor det er lige meget om den larmer lidt. 

Hvis NAS udelukkende skal levere data til én Nvidia Shield TV, og ikke til andre enheder, ja så kan man lige så godt tilslutte en harddisk til Nvidia via. USB.

Og så må jeg bare give de andre ret i, at putte SSD-harddiske i en NAS, hvis formålet udelukkende er at have medierne, som skal leveres til en Nvidia via. netværket, ja så er det fuldstændig tåbeligt at putte SSD i.
Beklager, men i sådan et tilfælde er det faktisk okay at fortælle folk, at de gør noget tåbeligt.
Det bør man ikke bliver sur over at få at vide, fordi folk fortæller det i bedste mening, og for at man kan spare nogle penge.

At putte SSD i en NAS som "bare" skal levere data til en anden enhed, ja det svarer til at spørge efter hvilken trailer man skal købe til at transportere sit haveaffald i, og så samtidigt fortælle: "Jeg køber iøvrigt en Humwee til at trække traileren, fordi så er jeg sikker på, at der er hestekræfter nok."
I det tilfælde vil folk jo også fortælle dig, at en Ford Mondeo er mere end rigeligt, så hvis det er den eneste grund til at købe en Humwee, ja så kan man spare de penge..


Redigeret af NikolajDS - 01-Maj-2019 kl. 14:00
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

Pramus.... ja, du har helt ret, jeg er bare forundret over al det ævl der kommer herinde om noget der slet ikke bliver spurgt om.
Det er ikke ævl, men seriøs belysning af et umiddelbart forkert valg.
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

Jamen kan folk herinde slet ikke forholde sig til et simpelt spørgsmål uden at skulle belyse en masse andet? 
Jeg har fået dette forum anbefalet da det skulle være et seriøst foretagende, men indtil nu er det da bare en del useriøse meninger om noget der ikke bliver bedt om.
Hmm, i min verden er ellers netop den øvrige information, der viser hvor seriøst dit spørgsmål bliver modtaget...
At du så modtager det som ævl og useriøsitet, må være for din egen regning.
Oprindeligt skrevet af lockdown lockdown skrev:

Jeg klager skam ikke men jeg siger min mening, om andre vil svare mig en anden gang? det ved jeg intet om, dem der har svaret noget seriøst om emnet herinde er jeg sikker på vil, de andre kan nu være lige meget.
Det er da rimeligt klart jeg siger min mening om svar der ikke vedrører emnet, det er da ikke så svært, det kan næppe sammenlignes med spøgelselsbilisten.

Jeg syntes slet ikke dit indslag er off-topic, tværtimod, det ville da være rart hvis folk bare kunne svare på det der bliver spurgt om, men det er åbenbart sværere herinde, det er trist, men ok 
Det er da klart mere trist, hvis du ikke bliver informeret om, at du er ved at smide en masse unødige penge efter SSD, når de ikke umiddelbart giver mening?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 14:14
Nikolaj, tak for svar

Nej det er ikke tåbeligt at putte en ssd i en nas når det er sådan en jeg har, hvis alle nas kan levere til Kodi uden problemer er det jo bare at finde en billigt, fedt

Og nej, jeg er skam ikke sur da, siger bare min mening
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu