|
Hvilken Nas server? |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
lockdown
Bruger Oprettet: 18-Marts-2019 Sted: Kolding Status: Offline Point: 93 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-April-2019 kl. 23:31 |
Hej...
Jeg er ikke helt sikker på om jeg er i det rigtige forum. Jeg kunne godt tænke mig en god Nas server som jeg kan tilgå med Kodi, til streaming. Men hvad skal jeg ligge mærke til? der skal kunne være 2 ssd i og den skal kunne streame 4k Hvad skal jeg købe?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7077 |
Funktioner
Tak(0)
|
Synology eller Qnap.
Så går du ikke helt galt i byen Men hvorfor ssd ? Alm diske til nas gør det fint. De findes fra få tusinder og om til rigtig mange penge alt efter behov og ønsker
|
|
lockdown
Funktioner
Tak(0)
|
ja, men det skal være en nas server der skal kunne streame alt i højeste kvalitet, jeg kender godt navnene men hvilke specs skal jeg gå efter
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1401 |
Funktioner
Tak(0)
|
NAS'en skal jo blot kunne leverer data til din streaming boks, hvilket ikke kræver særligt meget, så enhver NAS ville kunne klare det, og lad være med at sætte SSD i NAS'en. En almindelig HDD klare det helt uden problemmer.
Kig efter QNAP og Synology Diskstation, så går du ikke helt galt i byen.
|
|
Mvh Jesper
|
|
lockdown
Funktioner
Tak(0)
|
af hvad jeg kan læse på nettet er ram og cpu afgørende for at kunne streame til fx kodi, men stadig? hvad skal der som minimum til for at jeg kan være sikker på at intet lagger? det er vel op til mig om jeg vil komme ssd i dem ikke?
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
4tb wd red
4tb ssd https://www.pricerunner.dk/pl/36-4804682/Harddiske/Samsung-860-QVO-MZ-76Q4T0BW-4TB-Sammenlign-Priser Tjek prisforskellen. Det er dobbelt op hvis du kører med spejl.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7077 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selv flere år gamle NAS klare opgaven. SSD er spild af penge og skal du have f.eks 4TB lager bliver det meget dyrt. SSD giver ikke bedre ydelse når der skal streames 4K. her er netværk og modtager fra NAS mere vigtig.
|
|
hansie
Funktioner
Tak(0)
|
Kan sagtens komme med forslag, Men hvad er budget og hvor mange diske ønsker du i NAS samt hvor meget lager plads ?
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som der skrives. En NAS skal IKKE streame. Den stiller en file-share til rådighed som din afspiller læser fra. Her er der ingen forskel om du sidder på en PC og afspiller filen fra NAS via f.eks. VLC eller om det er Kodi.
Så din NAS skal faktisk kun kunne overføre - lad os sige 25Gb på 2 timer. Det kan de fleste nye NAS klare på ca. 5min. Hvis du har en afspiller som ikke selv har codecs, eller der er formater den ikke kan klare, så har f.eks Synology nogle "PLAY" modeller liggende som kan streame/transcode. Men det er ikke det du har brug for. Og en SSD hører ikke hjemme i en NAS
Redigeret af kim.t - 01-Maj-2019 kl. 08:29 |
|
|
|
lockdown
Funktioner
Tak(0)
|
Hansie...takker, jamen det skal bare være en der kan have 1 stk ssd i sig og skal kunne levere alt til Kodi på en Nvidia Shield. og den skal bare kunne levere alt
|
|
lockdown
Funktioner
Tak(0)
|
Mufti...hvad skal jeg med de forslag til HD? det er ikke det jeg spørger om herinde
|
|
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1560 |
Funktioner
Tak(0)
|
En Synology DS118 kan gøre det. Men SSD i en NAS giver ingen mening, den er voldsomt dyrere og begrænsningen ligger alligvel i netværkshastigheden.
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |