recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NAS + stream løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken NAS + stream løsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken NAS + stream løsning
    Sendt: 25-August-2010 kl. 08:12
Hej

Jeg har min pc stående på loftet og vil gerne høre mit musik i stuen nedenunder og det uden at jeg skal tænde fjernsynet hver gang, så jeg skal starte fra nul med NAS og noget til at streame musikken med.
Jeg har en D-link 655 Wireless router, så der er trådløst i hytten og fint signal da den bærbare + PS3 virker uden problemer.

Jeg har overvejet at lade min pc stå tændt da det kun er musikken som skal streames så jeg kunne spare NAS'en væk men jeg vil også gerne bruge den til backup af billeder og musik så den skal køre RAID. Jeg vil ikke rippe mine Blu-ray eller DVD'er... Taber man egentlig kvalitet når man ripper Blu-ray? 

Jeg har set lidt på Qnap og Synology samt Squezzebox duet(synes at SONO's er for dyr), men hvad vil I anbefale herinde?
Hvis valget lander på SB, så skal man jo kunne installere det SB program på NAS så det skal der vel også tages højde for?

Budgettet er på omkring 5000 kr og grejet vil blive købt i Tyskland/Østrig, da jeg er bosiddende i Østrig
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 08:23
Jamen du er jo allerede på rette spor. QNAP eller Synology til NAS er et godt valg.
SB Duet til musik er nok også det eneste der rigtig dur uden tændt TV.

Nej, man behøver ikke tabe kvalitet ved rip af DVD og BD.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2007
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 11:28
Nogle som har erfaringer med sådan en sammensætning af SB Duet og Qnap eller synology?

SB Duet programmet skal vel installeres på Nas for at det virker, men inde på logitechs hp kan man kun hente programmet til Windows og Netgears Readynas...

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 20:17
Til QNap og Synology skal det hentes på leverandørernes hjemmesider.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Casmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af skovsborg skovsborg skrev:

Nogle som har erfaringer med sådan en sammensætning af SB Duet og Qnap eller synology?

SB Duet programmet skal vel installeres på Nas for at det virker, men inde på logitechs hp kan man kun hente programmet til Windows og Netgears Readynas...

Har SB serveren kørende på en HPMedieSmart server, og det virker uden problemer. Og ja, jeg ret sikker på at det er samme opsætning på en NAS.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu