recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NAS til hjemmet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken NAS til hjemmet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lunde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2006
Status: Offline
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken NAS til hjemmet?
    Sendt: 10-Marts-2012 kl. 15:20
Hej

Jeg er ret ny i at skulle købe en NAS, dvs. at det er min første :)

De krav jeg har er: 

1) Jeg har en Boxee Box, som jeg gerne vil kunne streame indhold til.
2) Den skal kunne fungere som Time Machine fra min Macbook Pro
3) Den skal fungere til PC, da vi også har en bærbar der, som skal tages backup af.

Ud over dette, så skal den stå på vores loft, da det er der min trådløse router står, og der kan jo vel være fra 0-50 grader, afhængig af om det er sommer/vinter.

Hvad er det bedste alternativ? 

Jeg har både kigget på MyBook Live, Netgear ReadyNas, D-link ShareCenter og Synology.

Syntes bare det er en jungle jo flere jeg får kigget på...

Kan i hjælpe mig i den rigtige retning?

På forhånd mange tak! :)
Til top
CO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 15:43
Hej
Kan kun anbefale en Mybook Live, både hvad angår pris og funktion ift. dit behov. Eneste minus er at adgang til drevet på en xp maskine skal være uden password. Dette gælder dog ikke windows 7 maskiner her spille det perfekt. Tillige er adgang til mybook live via nettet pålideligt og nemt.
Jeg har selv en wd tv live som trådløst afspiller filer fra Mybook, uden problemer. Det er i øvrigt intet problem at have den til at stå i opholdesrum,da den ikke larmer overhovedet.
/CO 
Til top
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 15:58
Personligt har jeg en Qnap. Den er super fed. Fra flere diskussioner og debatter har jeg forstået at syntology tilbyder det samme bare med anden software.
Qnap tilbyder integration på ipad, iphone osv. Det er super nice.
Jeg bruger min nas til alt det den kan tror jeg. Ftp server, mediestation, storage, backup og meget mere.

Jeg kører med en qnap 419p+ og det vil sige med 4 hdd's. De 3 er opbevaring og den 3. Kører backup af de 3 andre hvis en skulle dø.

Dog må jeg sige de er dyre. Min kostede 3500 uden hdd. Men er helt sikkert det hele værd! Qnap levere god og ofte forbedret software/firmware og det er jo lækkert i en tid hvor der hele tiden ændres på formfaktorer.
http://www.3004.dk
Til top
DJCarten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2011
Sted: Danmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJCarten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 15:59
Hvis du vil vide mere så email mig gerne så vil jeg gerne gå i dyden med hvad den kan og hvordan den gør det.
http://www.3004.dk
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 08:49
Ja, QNAP eller Synology vil jeg også anbefale. De har begge rigtigt mange muligheder og vil fint leve op til dine krav.

Mit umiddelbare indtryk af de to producenter er at du får en anelse bedre ydelse hos QNAP men meget lettere tilgængeligt software til Synology. Hvis du ikke er så meget inde i "server" software så er Synologys nemmere at gå til.

/ask
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu