recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken NAS til Squueezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken NAS til Squueezebox

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 21:59
det er en 209.

Kan disse hd bruges i ds 209.
http://www.proshop.dk/Harddisk/Western-Digital-750-GB-Green-64-MB-2243837.html

Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:00
det kan de godt men til den pris ville jeg smide nogle 1.5 eller 2TB i , istedet 
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:04
Det er nok fordi jeg syntes det lyder helt vild hvor store de diske skal være.

Jeg vil jo kun bruge dem til musik.

Jeg aner faktisk ikke hvad man ellers kan bruge en NAS tilEmbarrassed
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:12
Du kan gemme musik som kan streames til en Squeezebox, video som kan streames til en popcornhour, billeder som kan vises på et fjernsyn, dokumenter (og andre filer) som synkroniseres med din computers, lave backup, tilgå filer på nas'en udefra, bruge den til at hente torrents, streame musik til din arbejdsplads og meget mere...
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:32
Jeg har indtil videre rippet 117 CD'ere i FLAC (1931 filer) det fylder ydmyge 55 GB Shocked så mangler jeg bare de sidste 80-85 % + mine film, så 2 TB er på ingen måde i overkanten.

Når du kommer i gang vil du nok opleve at 2 TB er for lidt, hvis du bruger din NAS til både musik, film & billeder Smile
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Jeg har indtil videre rippet 117 CD'ere i FLAC (1931 filer) det fylder ydmyge 55 GB Shocked så mangler jeg bare de sidste 80-85 % + mine film, så 2 TB er på ingen måde i overkanten.

Når du kommer i gang vil du nok opleve at 2 TB er for lidt, hvis du bruger din NAS til både musik, film & billeder Smile

Er flac et program eller er det et andet format en MP3.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Det er nok fordi jeg syntes det lyder helt vild hvor store de diske skal være.

Jeg vil jo kun bruge dem til musik.

Jeg aner faktisk ikke hvad man ellers kan bruge en NAS tilEmbarrassed

En NAS er stærkt vanedannende og pladsen får lynhurtigt ben at gå på. Det starter med at du bare vil have din pladesamling liggende og til det brug er der rigeligt med plads. Så finder du ud af at det er superfedt at den lige gafler en kopi af alle dine emails og din email adressebog plus dine word dokumenter, herligt med backup hvis nu din maskine titler. Hov for pokker, sådan en Synology kan også lave et fotoalbum af feriebillederne og juniors fødselsdag, skidesmart så kameraet bliver tømt over på NAS'en så hele familien kan kigge med. Endelig kommer den dag hvor du tænker "hmm, når det er så nemt og fedt at have hele pladesamlingen lige ved fingerspidserne, kan jeg så ikke også lægge mine dvd'er ind så jeg kan se dem både i stuen og i soveværelset?". Du skal nok nå at blive glad for en stor disk i din NAS. Smile
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 23:04
Bruger selv en Synology DS-211+ og det kører rigtig godt, havde en ReadyNas Duo før og det var alt for langsomt, hvis du har iPhone eller iPad så få fat i iPeng det er noget mere lækkert i forhold til Duet Controlleren.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Er flac et program eller er det et andet format en MP3.

Flac er et musikformat lidt ala mp3.

Mp3 fungerer på den måde at det beskærer musikken og fjerner de ting du ikke burde kunne høre alligevel. Lidt afhængigt af hvilken version af mp3 musikken komprimeres i kan det være hørbart at der mangler noget.

Flac er et tabsfrit musikformat, dvs. alt hvad der originalt ligger på musikcd'en kommer også til at ligge i flac filerne.

Flac fylder mere end mp3. Regn med ca. 30-35 GB for 100 musikcd'er i flac format. Som mp3 fylder det måske en trediedel afhængigt af hvor meget information du lader mp3 smide væk.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 12:01
bruger selv 211+
hurtig og næsten lydløs.
211 er næsten lige så hurtig men ikke helt så stille
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 16:14
Synology er sikkert en fin løsning, men i sandhedens interesse skal lige siges at man KAN nøjes med en ReadyNas Duo, som pt. kan fås til 999,- med 1GB disk i Elgiganten. Som navnet siger er der plads til to diske i en Duo.

ReadyNas er præinstalleret med Squeezecenter så det er ret let at gå til. Det er ikke verdens hurtigste NAS, men det går - og hvis man kan leve med det er prisen jo helt suveræn.
Til top
KAZZENS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2008
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 17:59
Jeg tilføjer lige, at jeg er super tilfreds med min qnap ts-639. Den afvikler squeezebox softwaren perfekt til min duet og min boom..
knowledge is meant to be shared... If no one shared it everyone would be stupid!
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu