recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken NAS?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 00:06
Hvis ikke det er slået fast allerede, så joiner jeg koret af dem der fraråder WD's GP EADS diske. Du behøver ikke nødvendigvis at gå op i serverdiske, men kan bare vælge et andet mærke, fx Seagate eller Samsung. Det er ihvertfald det jeg gør, når jeg køber nye diske. Jeg har ikke haft andet end bøvl med WD EADS diskene i min QNAP og er blevet nødt til at nøjes med at køre med en enkelt disk pt da den slet ikke kan klare RAID. Og selv med kun en disk, har jeg performance problemer.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 00:11
Mit første indlæg gik tabt (grrr) så du får den ultra korte version:

Har du nogen erfaringer med F3-serien? - den lavere temperatur på din kunne tyde på lavere driftsomkostninger. Det kommer dog an på hvordan diskene er arrangeret (horisontalt eller vertikalt) i kabinettet.

Mine pladsbehov er ikke de vilde lige nu, men jeg regner med at med et par blu ray rips til brug sammen med en Tvix 6600, så kan de 2TB være brugt hurtigt. Derfor vil jeg gerne sikre mig i fremtiden, så jeg ikke skal tabe en masse penge på at gå fra en 1-bay NAS til en 4-bay NAS, men så istedet udvide i takt med jeg har brug for mere. Til den tid koster en 2TB måske også kun en 600 kroner.. så på den måde sparer jeg vel også penge.

edit:

Jeg glemte lige at spørge rhsin/René om du vil prøve at tage et billede af dit NAS-setup? - jeg vil mægtig gerne se hvordan hhv. Qnap og Synology tager sig ud i normale omgivelser - fri fra photoshop. Du kan evt. smide en PM hvis det ikke er alle som må se.

Redigeret af Anima - 06-April-2010 kl. 00:13
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har du nogen erfaringer med F3-serien? - den lavere temperatur på din kunne tyde på lavere driftsomkostninger. Det kommer dog an på hvordan diskene er arrangeret (horisontalt eller vertikalt) i kabinettet.

Hvis det var møntet på mig, så nej. Men jeg har læst at der er flere der er glade for dem i Synology NAS. Har selv kun F2.
Jeg tror de med din terminologi er arrangeret vertikalt (de er stakket).
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 19:05
joda, det kan jeg da godt levere lidt billeder, altså beklager rodet... men det er tilladt på mit kontor og de står højt Embarrassed

Mvh

René
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 19:28
Alle tiders!

Tak for billeder og info omkring HDD. Jeg har lagt en Synology NAS i indkøbskurven sammen med nogle Samsung F3 diske. Så når skattefar er blevet betalt, så kan det være jeg får nyt igen igen igen.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu