|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
SørenBM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() |
|
Netop, derfor mit valg blev denne løsning: http://lime-technology.com/ Hvis du har noget ældre hardware liggende, kan du starte med det og downloade deres gratis version, som understøtter 3 diske - en paritets disk og to datadiske. I pro-versionen er der understøttet - så vidt jeg husker - 21 diske. Har selv indtil videre 7½ TB brugbar lagerplads, hvoraf de 75% er brugt. Når jeg løber tør for plads, er det bare at smide en ny disk i. Der findes også FreeNAS og andre lignende løsninger. Mvh Søren |
||
![]() |
||
Quarker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 220 |
![]() |
|
Jeg har ikke prøvet. Hvad bruges SqueezeCenter til ? |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9434 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
henriksen78 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
Til jer som har Synolgy 210j og 211j
Hvilke hastigheder kan i læse og skrive med når flytter data til og fra i Windows ?
spørgsmålet er om jeg også kan nøges med en lille model
Jeg står nemlig i samme situation som "Infinity"
udover Synolgy har jeg også set på Buffalo LinkStation Pro Duo LS-WVL/R1.
Er der nogle som kender den ? på papiret er den mindst lige så god som de nye synology DS211.
|
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
|
Ja, jeg har da fået lidt at tænke på og er blevet lidt passiv i tråden, men jeg suger til mig af jeres viden!
Takker endnu en gang.
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
jeg har en Synology ds1010+ og en ds409+.
Jeg har entreprise diske i den store (1010+), og der læser og skriver jeg med hastigheder på omkring 85-90mb/sek.
Jeg er yderst tilfreds med Synology, jeg har også en Qnap ts409 turbo nas, som også er udmærket.
Men jeg syntes Synology vinder på features og brugervenligheden til den private bruger.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Mht. støj fra harddiske: Jeg har en Qnap med to Seagate enterprise diske i. Det støjer så meget at jeg har flyttet den ud af stuen.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
|
UPS!
Jeg bruger normalt Hitachi 7200 rpm diske, jeg går ud fra at de kan bruges uden problemer. Bruger også Samsung F1 og F3 diske, men de er lidt lang tid om at vågne op.
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() |
|
Har du overvejet en af de nye windows home servere? fx denne
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=800869 Den har atom 64bit cpu og 2gb ram hvilket er langt mere end de normale nas fra synology og qnap. Har selv synology 207+ men overvejer en acer easystore h340. Derudover får du endda en 1tb disk med i købet og den kan 4 diske i alt. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
De kan bruges, hvis de står på kompatibilitetslisten hos producenten. Jeg kan kun høre harddiskene, når der læses/skrives. Før stod Qnap'en på en træhylde i skrivebordet. Jeg har også trægulv, så det er måske det, der forstærker lyden. Det er disse diske: SEAGATE Constellation ES 7200.1 2TB HDD |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Får man så ikke også alle ulemperne med Windows med i sådan er server? Jeg tænker på virus og sikkerhedshuller. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Se hastigheder her :
|
||
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |