recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken NAS?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken NAS?
    Sendt: 15-April-2011 kl. 09:20

Jeg skal købe en ny nas, og er kommet frem til disse to modeller.

Kan ikke rigtig overskue, hvilken er bedst.

QNAP TS-219P+ Turbo

Synology Disk Station DS211+

mvh
Free
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 09:33
De er mere eller mindre de "samme" spørgsmålet er nærmere hvad er dine krav - hvad skal du bruge den til?
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 09:53
begge kan løse opgaven.. og du vil ikke kunne mærke forskel via alm. netværksprotokoller, jeg ville derfor kigge på deres webfeatures og se hvad der tiltaler dig mest.
Jeg selv har både Qnap & Synology, og jeg syntes personligt bedst om synology systemet.. som også bliver opdateret oftere.. så skulle jeg vælge ville det blive synology.

husk deres testdrives står på den anden side af jorden, så det afspejler ikke den rigtige hastighed lokalt.. (dog syntes jeg synology systemet virker mere flydende lokalt end qnaps)
Mvh

René
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 10:13

Det jeg skal bruge den til er følgende:

Min film samling som ligger i TS_folder formatet. Regner med at købe en WD TV Live til at streamer film (med ethernet kabel).

Min musik samling som ligger på min bærebar pc og fylder, havde jeg tænkt at ligge på NASen. Jeg har rippet mine CDer i Itunes, tror det er ACC format. Kan jeg synkronisere med min Ipod når musikken ligger på NAS?

Alle mine billeder vil jeg ligge på NASen, så det kan streames til min PS3. Vil billede skift være flydende fra NAS til PS3? Eller er NASen for langsom så man skal side og vente længe på billede skifter?

Til sidste vil jeg bruge den til at lave løbende backup af hjemmets pcer. Håber det kan gøres trådløst.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 10:20
Synology har en eminent photostation der via web/smartphone/pad giver adgang til alle sine fotos hurtigt (den laver selv ekstra lavere opløselige udgaver af dine fotos.. som IKKE bliver blandet sammen med originalerne) .. PS3 har efter min mening en rigtig god fotoslideshow mulighed i sig,... det kræver bare at fotos lægges over på PS3 harddisken førend det kører.. men ellers kan man også fint browse sig gennem fotos via dlna på PS3.

Mht Musik, der har jeg alt min musik liggende på min NAS i rippet format (uden kopisikring), der kan man streame enten via synology´s ds audio app.
Og du kan sagtens lade dit iTunes arkiv være på NAS, men er det købt musik med kopisikring mener jeg din computer skal være tændt for at du kan streame det.

Men der er mange muligheder.. og det skal nok komme til at spille den ene eller den anden vej
Mvh

René
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 10:29

Det lyder som om jeg kan få mine ønsker opfyldt med en af disse NASer

Men håber ikke jeg skal kopiere billederne over på min PS3. Havde regnet med at det kunne ske trådløst mellem NAS og PS3.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 10:36
Trådløs og ps3 er ikke nogen god idé. Forvent ikke at film vil virke
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Trådløs og ps3 er ikke nogen god idé. Forvent ikke at film vil virke

Desværre virker PS3 ikke med Det format jeg har rippet mine vil med TS_folder. Derfor regner jeg med at købe en WD TV Live boks, som skal tilsluttes med kabel.
Egentligt lidt irreterende for jeg havde sluppet at købe WD TV hvis den kunne tage mit format.

Redigeret af Free - 15-April-2011 kl. 10:41
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 13:12
Du kan sagtens hente dine fotos til PS3 harddisk via trådløst netværk hvis det kommer an på det.
Mvh

René
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 13:55

Jeg har besluttet at købe synology. Er det fint at starte med en harddisk og derefter tilfører en ekstra for at kører Raid 1?

Jeg søger en harddisk med minimum 2TB kan jeg bruge følgende:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=707922

Harddisken hedder “WD Caviar Green WD20EARS 2 TB”

På synologys liste over compatible diske: http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&bays_id=2&product_id=66#3.5

Står der yderligere information som ikke kan ses her. Er det en ok harddisk?

Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 14:17
Jeg har selv 2 styk WD20EARS i min DS211+, og det spiller perfekt. Dog har jeg kørt programmet wdidle3 på dem inden de blev taget i brug. Det kan du læse en masse om i en anden tråd her på forum - søg evt. efter den. De bliver ikke varme, og er yderst støjsvage. Og så bruger de ikke så meget strøm Smile
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 16:19
Hej Free!
Jeg også en 211+ med 2 stk 2TB EARS. I mine overvejelser havde jeg også den tilsvarende QNAP. For midt vedkommende var en at de væsentlige kriterier at min NAS skulle være så lydsvag og energibesparende som muligt. Energimæssigt var de to mærker nogenlunde ens, men Synology vandt på at den skulle være mere lydsvag jf. erfa fra forskellige brugerfora. Jeg ved ikke hvor meget QNAP har flyttet sig på dette punkt, men du går ikke galt i byen med en DS211+.

Jeg købte som nævnt to stk 2TB EARS diske (havde tjekket at de var kompitable). Det er de sådan set også, men den energibasparende funktion som WD kalder idle3 kører ikke sammen med Synologys styresystem. Dette er der råd for, men man får jo så ikke denne "super grønne" disk som egentligt var afgørende for mit valg af WD.

Mine WD diske er i øvrigt fantastiske. De er yderst lydsvage. Jeg er selv ganske sart på dette punkt. Min DS står i et møbet ca 1,5m fra hvor jeg sidder og ser fjernsyn uden at genere mig det mindste (ok af og til hører jeg den svagt for et kort øjeblik).

Der skal ganske lidt til at få en WD HDD til at køre ordentligt med en Synology så hvis man blot er opmærksom på ovenstående så bliver man ikke skuffet. Jeg må erkende at jeg er lidt skuffet over at Synology ikke er bekendt med eller gør opmærksom på dette problem og overrasket over at en producent af harddiske laver noget som ikke fungerer ordentligt med Linux.

PS: Vær opmærksom på at for kunne foretage de nødvendige modifikationer at WD hardiskene skal du have en stationær computer.

Redigeret af 9-ck - 15-April-2011 kl. 16:36
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu