|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
9-ck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2008 Status: Offline Point: 130 |
![]() |
Tak for sidst. Tjeck lige den gamle tråd. Vil gerne høre hvad du mener om mine overvejelser.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Free!
Jeg syntes at en af de største ulemper med iTunes er at der skal synkroniseres. Det tager tid og fylder på din iPod / iPhone. Synology har det de kalder DS Audio. Med DS Audio og en gratis app på din iPod har du adgang til din musik over alt hvor der er netforbindelse. Jeg har selv kun sat det op så det virker på mit wi-fi, men tanken er at få Synologyén og min router sat op således at jeg kan tilgå biblioteket "udefra".
Har selv rippet all min musik med iTunes i lossless og lagt det på Synologyen.
|
|
![]() |
|
Free ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2004 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Jeg har nu læst tråden om wdidle3
og må erkende at det bliver lidt mere kompliceret en jeg havde regnet med. For det
første har jeg ikke en stationær PC med kun en bærbar. Dog har jeg et harddisk
kabinet hvor jeg kan forsøge at bruge til wdidle3. Jeg egentligt ikke forstået
hvorfor det skal gøres.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Free!
Selve "operationen" er ganske lige til - og dette siger jeg på trods af at du nok, i tråden om wdidle3, kan fornemme at jeg havde visse udfordringer. Der er der jo flere her på forumet der står parat med gode råd og erfaring.
Der giver en ganske fin forklaring på denne Youtube video på hvorfor det er nødvendigt at køre WDIDLE3. Grundlæggende handler det om at disken starter/stopper hvert 5 - 8 sek hvilket giver stor fysisk slitage på disken (mine ville have nået WD´s grænseværdier i løbet af 6 mdr).
Redigeret af 9-ck - 16-April-2011 kl. 19:20 |
|
![]() |
|
Free ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2004 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Ja du har ret, dette er et godt forum, hvor folk hjælper hinanden. Problemet er, at jeg ikke har en stationær pc hvorfra jeg kan køre ”WDIDLE3”, og det ville være ærgerligt hvis harddiskene kun fungerede i ca. 1 år. Redigeret af Free - 17-April-2011 kl. 02:04 |
|
![]() |
|
jbv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2011 Status: Offline Point: 187 |
![]() |
Du kunne vælge anden harddisk.
http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&bays_id=2&product_id=66 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror du har ret! Det er nok det bedste for mig. Har fundet følgende harddisk: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4406933 Den står på synologys liste og der er igen kommentar til den. Dermed går jeg udfra, at der ingen problemer er med denne disk. Det er også en "grøn" disk. Håber det er en ok harddisk. Hører gerne kommentar mvh Free
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
Det er samme harddiske, som er brugt i denne tråd: Så den er sikkert helt OK.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Bruger selv Seagate Baracuda Diske - link - i min QNAP og der har fungeret fremragende.
Jeg havde før WD green diske (før de kom med løsning på deres problem) og det fuckede fuldstændigt op, så det opgav jeg igen. Denne her tråd vidner meget godt om at selvom WD og nogle brugere mener at prolemet med WD's green diske i RAID er løst, så er det ikke nødvendigvis en løsning som er ligetil for alle. At sige: "Bare køb WD, de virker fint når du lige har kørt wdidle3" synes jeg derfor ikke nødvendigivs er korrekt.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
Jeg er enig. Det er nemlig ikke alle, der kan, eller har lyst til at køre wdidle3. Der er også spørgsmålet om man skal bruge enterprise- eller desktopdiske. Holder desktopdiskene i en NAS, hvis man lader den køre døgnet rundt. Jeg købte selv disse enterprisediske, men ved ikke om det var nødvendigt. Måske har jeg bare spildt de ekstra penge. EDIT: Der er 5 års garanti på dem fra Seagate, selv om der står 2 år hos proshop.
Redigeret af Brixen - 17-April-2011 kl. 12:48 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
@ Free!
Valgte selv en disk der på Synologys hjemmeside var "compatible", så hvis jeg var dig ville jeg forsøge at google lidt for at få bekræftigelse fra brugere at din Synology og valg af harddisk arbejder sammen (selvom at dette selvfølgeligt ikke er en 100% garanti). Jeg burde nok havde gjort et større forarbejde - end blot at stole på det som Synology skriver i deres "compability list". Men der er jo svært at finde et problem som man ikke kender eller måske ikke eksisterer.
@jonaskp!
Der er ingen i denne tråd der har sagt "bare køb WD". Vi har netop pointeret at der er et kendt "problem" med WD´s diske, men at der er en løsning på det. Såvidt jeg husker har Free selv direkte spurg ind til disse diske.
Jeg har ikke turde foreslå alternativer da jeg ikke har erfaring med andre diske og ikke ved om der er tilsvarende eller andre "problemer" med andre mærker (og her er fordelen så for WD's vedkommende, at "problemet" er identificeret og der er en løsning på det)
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
@9-ck: det fremgik ikke tydeligt nok af min post, men jeg mente ikke specifikt i denne tråd. Det er bare blevet et standardsvar når folk spørger til WDs green diske at man "bare" skal køre WDIDLE3 og så kører de som en drøm.
Det var det jeg henviste til og ikke specifikke anbefalinger i lige netop denne tråd.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |