recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Nas-server?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Nas-server?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Nas-server?
    Sendt: 22-December-2008 kl. 20:29
Min bror er muligvis interesseret i en NAS-server. Den skal kunne kører utorrent og kunne streame DivX fra intern hdd og også kunne have tilsluttet extern hdd. Og den skal skal være lydløs og have et fornuftigt strømforbrug. Backup featuren er ligegyldig! Nogen forslag?   
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 21:51
Skal det være uTorrent? Så er Windows Home Server næsten den eneste mulighed. Man kan dog godt køre uTorrent i Wine på en x86 Linux server (det har jeg selv gjort et stykke tid, men nu er jeg gået over til Deluge som kører bedre på en Linux server).

Hvis det bare skal være en uspecificeret BT klient, er der mange muligheder. De fleste NASer og sågar nogle routere kommer i dag med BT klienter.

Det andet krav, streaming af DivX, kan alle NASer. Vi taler om under 1 MB/sec med de bitrater som DivX normalt leveres i.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu