|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
|
Den ville jeg også foreslå. Noget familie har købt sådan en sag, og det er en lækker lille maskine. Den har en rigtig godt tastatur, og kører læææææænge på en opladning. Kan kun anbefales! |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Som tilføjelse til det jeg skrev tidligere, skal du også lige huske at du ikke uden videre kan rippe CD'ere med din netbook, da de ikke har noget CD/DVD-drev.
Der vil en alm. laptop være bedre, evt. en brugt, det gør ikke noget at batteriet ikke virker, hvis den alligevel skal permanent derhjemme og køre SC. |
||
![]() |
||
boelle ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Blot en lidt general betragtning med Netbooks (har selv en Medion)
Vær opmærksom på skærmopløsningen (de er typisk ikke i helformat, f.eks 1024 x 768), det kan være meget irriterende, at man hele tiden skal "rulle" for at se hele billedet (især ved internetsider). Så prøv den, inden du køber. Redigeret af boelle - 14-Maj-2009 kl. 13:15 |
||
![]() |
||
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|
Jeg har selv købt en Asus Eee 1000HE. En rigtig sød maskine der ganske rigtigt holder strøm meget længe. Et fint tastatur og ganske fornuftig trackpad ( nu hader jeg alle trackpads men den hører til de bedre af dem ). Den har naturligvis ikke den største opløsning eller kræfter, men så var det jo ikke en netbook. Til små skrive opgaver og som transportabel maskine til kortere varende arbejds opgaver er den rigtig fin. Vægten er lidt mere end de andre netbooks, men den holder så også strøm længere. Så det er en afvejning.
Så jeg kan sagtens anbefale en 1000HE. |
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Ja den kommer klart mest til at blive brugt derhjemme. Kobler nok ekstern skærm, tastetur etc. til samt Squeezebox'en. Noget af det vigtigste er nok også, at den kan køre uden hørbar blæserstøj. |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Så synes jeg du skulle overveje Nettop istedet, altså en Atom baseret desktop PC med Windows XP. Jeg vil tro du får mere for pengene fordi der så ikke er batteri, skærm, tastatur. Så kan det også være at der er et drev du kan bruge til at rippe. Ved at Asus og MSI har lavet sådan nogen, har bare ikke lige set nogen i butikkerne endnu. |
||
![]() |
||
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
|
Overvej eventuelt sådan en Vortexbox Appliance
her Det er en alt inklusive Rip-maskine og Squeezebox- server, der kommer installeret med Squeezecenter. Jeg har selv installeret Vortexbox på en lille gammel pc og det virker fantastisk: cd i drevet - 10 minutter efter spyttes den ud af drevet og så er alt rippet og tagget og indlagt i Squeezecenter i både flac og mp3 version. De sender også til Danmark har jeg set, og alt inklusive er det lidt over 2000 kr. med en 1 TB disk. Redigeret af DonSilicone - 15-Maj-2009 kl. 21:21 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg synes bare problemet med den og de fleste NAS'er (WHS undtaget) er at de er unix baserede, hvilket betyder at de fleste almindelige PC brugere kommer til kort hvis der er noget der ikke lige kører som det skal. Du snakker f.eks. med vortexbox gennem unix kommanoer - ikke videre brugervenligt. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Get used to it... de færreste servere køre Windoze.. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Jeg synes de små netbooks er blevet så billige, at det vil jeg godt give. Det giver jo også stadigt muligheden for at tage den med men mange tak for forslagene. Så er det bare at få valgt en |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har prøvet, det er sgu' ikke nemt. Besluttede med mig selv at jeg ikke gad investere den tid der skulle til for at lære det, så hellere noget windows f.eks. WHS. Mht. NAS har du ret i at unix er fremherskende, men på mit arbejde (programmering) kommer jeg rundt i mange af landets store virksomheder og der ser det ikke ud til at windows server taber terræn til unix/linux, tværtimod. For Hr. og Fru Danmark vil det jo være nemmest hvis de kan nøjes med at lære et operativsystem at kende. De fleste kender windows og for dem vil Unix være noget af et spring. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |