recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken netværksstruktur?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken netværksstruktur?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TheDexterTeam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2011
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Det kunne fint være den enhed du linker til. Den har ikke router-funktionen indbygget det er vist den eneste forskel.

Ang. ssid. er det ikke lidt besværligt at skulle "tage stilling" hele tiden? Når man ser sidste svar Wink

Ja der bliver valgt bedste opkobling hvis de har samme navn/kryptering.

Tillader mig lige at samle ét af mine indlæg i tråden her sammen med ét af dine svar Bschmidt Tongue

[Når nu den bærbare kobler på wifi netværk, hvis det er i nærheden, så skal jeg jo ikke tage stilling løbende vel? - det går jo helt af sig selv, hvis ellers de begge er oprettet på bærbaren ikke?
Det med at bærbaren vælger det wifi netværk, der er i nærheden - er det mon ud fra en tanke om at koble optimale hver gang - men er det er det så signal styrken eller overførselshastighed mon? Kombinationen af styrke og hastighed er jo ikke ens på de forskellige produkter, men hvordan vælger dne bærbare egentlig?]
Hilsen Torben
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 11:37
Hvis du har to forskellige netværk vil dine windows klienter holde fast på det netværk højest på priotetslisten (foretrukne netværk) så længe som muligt og dermed vælge/holde fast ved den måske dårligste opkobling.

Med ens navn/kryptering har netværket/netværkene samme priotet og der vælges frit mellem opkoblingspunkter.

BS

Redigeret af Bschmidt - 10-August-2011 kl. 11:37
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 11:37

Det fik jeg vist ikke skrevet udførligt nok, beklager.

Med LAN - LAN mener jeg fra en LAN port i switchen på den gamle router (tilkoblet internetforbindelsen) til en LAN port i switchen på den nye router (der skal virke som accesspoint).

Cable /DSL/WAN porten skal derfor IKKE bruges i den nye router.

Håber det var mere spiseligt. Embarrassed

Dexter svarede lige det samme :-)

BS

Hvis man slår DHCP fra (som du gør på router 2), kan WAN-porten som regel bruges som almidelig LAN-port.
Mvh. Alex
Til top
TheDexterTeam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2011
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 11:57

[snip]

Med ens navn/kryptering har netværket/netværkene samme priotet og der vælges frit mellem opkoblingspunkter.

Ja, windows der vælger - men har du nogen ide om udfra hvilken parameter windows så vælger enhed?

Hilsen Torben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 12:06
Hvis opkoblingspunkterne har samme priotet vælges ud fra signalstyrke og dermed båndbredde/hastighed.

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af julle.p julle.p skrev:

Hvis man slår DHCP fra (som du gør på router 2), kan WAN-porten som regel bruges som almidelig LAN-port.
Har du nogen dokumentation for dette? Er det på alle routere? Jeg har kun set det på routere med DD-WRT installeret, der er jo andet end DHCP der adskiller WAN og LAN.

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 12:22

Har du nogen dokumentation for dette? Er det på alle routere? Jeg har kun set det på routere med DD-WRT installeret, der er jo andet end DHCP der adskiller WAN og LAN.

BS
Mener du ikke, på nogle routere kan man vælge at slå routerfunktionen fra og dermed benytte både WAN og LAN til lokalnet. Jeg har aldrig set det sker bare ved at slukke for DHCP serveren og det ville da heller ikke være brugbart i praksis da man så ikke ville kunne køre med statisk IP på sit netværk, eller benytte andre DHCP servere.

BS
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 08:45

BS
Mener du ikke, på nogle routere kan man vælge at slå routerfunktionen fra og dermed benytte både WAN og LAN til lokalnet. Jeg har aldrig set det sker bare ved at slukke for DHCP serveren og det ville da heller ikke være brugbart i praksis da man så ikke ville kunne køre med statisk IP på sit netværk, eller benytte andre DHCP servere.

BS

Jeg har "tit" gjort det, når jeg lige manglede et par ekstra porte til LAN. Så har jeg fundet en gammel router frem, slået DHCP fra og brugt den som switch.

Jeg har ingen dokumentation for hvor mange og hvilke routere det gælder for, men det kan man jo lige tjekke op på i sin egen manual til sin egen router Smile
Mvh. Alex
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 09:14
du skriver at man kan bruge WAN porten som LAN ved at slå DHCP fra. Det mener jeg ikke kan passe da man så slår sikkerheden fra når man vil køre med statisk IP eller anden DHCP server og slå DHCP fra på routeren. Når du "tit" har gjort det kan du nævne mig et par stykker hvor det er muligt, det kunne jeg godt tænke mig at undersøge :-)

BS

Redigeret af Bschmidt - 11-August-2011 kl. 09:16
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu