|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() Sendt: 26-September-2010 kl. 19:53 |
Hej jeg skal ud og købe en ny printer (multifunktion)
Jeg har pt. en billig hp mulitfunktionsmaskine, men den er møgdyr i blækpatroner... Jeg har kigget på denne Epson Stylus Photo Printer PX720WD til 1400 kr. Grunden til, at jeg netop har kigget på denne er, at man kan købe seperate blækpatroner til 55 kr. stykket, hvilket jeg synes er billigt. Jeg printer ikke voldsomt meget, men det bliver da til nogle A4 billeder og en del tekst, og jeg synes derfor, at f.eks. HP's blækpatroner med 1 sort og 1 farve er et meget dyrt bekendskab. Men hvad skal jeg ellers kigge efter ? Er sådan en Epson et godt køb ? Og mest af alt, er blæk-økonomien god på sådan en model ? |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
ellers har canon også altid været gode, pt er de ved at opgradere produktionslinien hvilket betyder man kan gøre en rimelig deal med "sidste års" model http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-kopi-scan/multifunktion/PIXMAMP640/canon-pixma-mp640 pris pt 999,- kr
se specs her http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA_MP640/ og den er trådløs.. det er faktisk ret lækkert at være fri for dem hvis den evt flyttes lidt rundt.. god netværksprinter.. og fin software så alle på nettet også kan bruge scanneren, både pc og mac Redigeret af rhsin - 26-September-2010 kl. 20:07 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
takker. den var lidt billigere :-)
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19835 |
![]() |
Alle de billige er dyre i blæk, med mindre at du køber "piratblæk". Grunden til at du kan få dem til "næsten gratis" er at de tjener pengene på blækket og ikke printerne. Jeg har altid holdt mig fra mulitfunktionsprinterne, da jeg ellers skal betale for en ny scanner, hver gang jeg skifter printer. Jeg bruger selv en Canon iP4300 farveprinter med original blæk og har en løs scanner ved siden af. Skal det være billigst i drift er det oftest bedst at gå efter laserprintere. Klaus |
|
![]() |
|
* Sander * ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Har selv en Epson Stylus Photo PX 710 W - en super printer til prisen. pt. 14 måneder.
Har haft 3 stk Canon printere, IP 4200/4300 & 4500 alle har fået defekt printerhoved efter ca et år (printer mange billeder)
Så Epson er absolut et godt valg, - Og så koster et sæt blækpratroner til Epson (6 stk) kun 118,- hos
Redigeret af * Sander * - 26-September-2010 kl. 21:15 |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Vi har lige købt den Canon MP640 i Elgiganten. Indtil videre har den virket ganske fint.
Den er med 5 seperate blækpatroner (3 farvede og 2 sorte). En af de ting jeg lagde vægt på er at den har en skuffe til papiret, så det ikke hele tiden står fremme og bliver støvet. En lækker detalje er også at lågen som papiret kommer ud af og lægger sig på, åbner automatisk når man begynder at printe. Man skal derfor ikke "gøre den klar" før man kan printe på den. Den har mulighed for automatisk duplex, hvilket også fungerer glimrende. Vores gamle HP printer havde en stor powerbrick som strømforsyning liggende ved siden af, men denne er indbygget i Canon'en, så det er også en fordel. Ved ikke hvordan andre printere er på dette punkt. Kvaliteten af fotos er også rigtigt god. Alt i alt virker den til at være en fremragende printer med en masse nyttige features.
Redigeret af jonaskp - 26-September-2010 kl. 21:14 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
vi har en canon mp600r som har mere end 3 år på bagen, den printer dog ikke så meget.. men det kan også være et problem.. som vi faktisk døjede med tidligere på vores epson printer der tørrede ud i blækken, det oplever vi ikke med canonprinteren.
Men nu har du ihvertfald fået lidt pro og kontra.. anyway til 1k kan den vist også tåle at blive skiftet ud engang imellem.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Hej alle sammen, og tak for alle svarene. Ja det bliver nok den Epson. Skal ud og kigge i El-elefanten i morgen :-)
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |