recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken ny printer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken ny printer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken ny printer
    Sendt: 26-September-2010 kl. 19:53
Hej jeg skal ud og købe en ny printer (multifunktion)

Jeg har pt. en billig hp mulitfunktionsmaskine, men den er møgdyr i blækpatroner...

Jeg har kigget på denne Epson Stylus Photo Printer PX720WD til 1400 kr.

Grunden til, at jeg netop har kigget på denne er, at man kan købe seperate blækpatroner til 55 kr. stykket, hvilket jeg synes er billigt.

Jeg printer ikke voldsomt meget, men det bliver da til nogle A4 billeder og en del tekst, og jeg synes derfor, at f.eks. HP's blækpatroner med 1 sort og 1 farve er et meget dyrt bekendskab.

Men hvad skal jeg ellers kigge efter ?

Er sådan en Epson et godt køb ?

Og mest af alt, er blæk-økonomien god på sådan en model ?

Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 20:06
ellers har canon også altid været gode, pt er de ved at opgradere produktionslinien hvilket betyder man kan gøre en rimelig deal med "sidste års" model http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-kopi-scan/multifunktion/PIXMAMP640/canon-pixma-mp640 pris pt 999,- kr

se specs her http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA_MP640/ og den er trådløs.. det er faktisk ret lækkert at være fri for dem hvis den evt flyttes lidt rundt.. god netværksprinter.. og fin software så alle på nettet også kan bruge scanneren, både pc og mac

Redigeret af rhsin - 26-September-2010 kl. 20:07
Mvh

René
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 20:11
takker. den var lidt billigere :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Jeg har pt. en billig hp mulitfunktionsmaskine, men den er møgdyr i blækpatroner...

Alle de billige er dyre i blæk, med mindre at du køber "piratblæk". Grunden til at du kan få dem til "næsten gratis" er at de tjener pengene på blækket og ikke printerne.

Jeg har altid holdt mig fra mulitfunktionsprinterne, da jeg ellers skal betale for en ny scanner, hver gang jeg skifter printer.

Jeg bruger selv en Canon iP4300 farveprinter med original blæk og har en løs scanner ved siden af. Skal det være billigst i drift er det oftest bedst at gå efter laserprintere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
* Sander * Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 21:09
Har selv en Epson Stylus  Photo PX 710 W - en super printer til prisen.  pt. 14 måneder.

Har haft 3 stk Canon printere, IP 4200/4300 & 4500 alle har fået defekt printerhoved efter ca et år (printer mange billeder)

Så Epson er absolut et godt valg, - Og så koster et sæt blækpratroner til Epson (6 stk) kun 118,- hos

Redigeret af * Sander * - 26-September-2010 kl. 21:15
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 21:12
Vi har lige købt den Canon MP640 i Elgiganten. Indtil videre har den virket ganske fint.
Den er med 5 seperate blækpatroner (3 farvede og 2 sorte). En af de ting jeg lagde vægt på er at den har en skuffe til papiret, så det ikke hele tiden står fremme og bliver støvet. En lækker detalje er også at lågen som papiret kommer ud af og lægger sig på, åbner automatisk når man begynder at printe. Man skal derfor ikke "gøre den klar" før man kan printe på den.
Den har mulighed for automatisk duplex, hvilket også fungerer glimrende.
Vores gamle HP printer havde en stor powerbrick som strømforsyning liggende ved siden af, men denne er indbygget i Canon'en, så det er også en fordel. Ved ikke hvordan andre printere er på dette punkt.
Kvaliteten af fotos er også rigtigt god.

Alt i alt virker den til at være en fremragende printer med en masse nyttige features.

Redigeret af jonaskp - 26-September-2010 kl. 21:14
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 21:44
vi har en canon mp600r som har mere end 3 år på bagen, den printer dog ikke så meget.. men det kan også være et problem.. som vi faktisk døjede med tidligere på vores epson printer der tørrede ud i blækken, det oplever vi ikke med canonprinteren.

Men nu har du ihvertfald fået lidt pro og kontra.. anyway til 1k kan den vist også tåle at blive skiftet ud engang imellem.
Mvh

René
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 21:50
Hej alle sammen, og tak for alle svarene. Ja det bliver nok den Epson. Skal ud og kigge i El-elefanten i morgen :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu