|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Fanner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() Sendt: 20-Juli-2007 kl. 11:56 |
Hej. En ven af mig har købt et externt HD DVD-drev til sin Xbox, men han vil gerne sætte den til hans mediacenter-pc med vista, og det forløber også problemfrit, PC´en genkender og installerer drevet og han kan se hvad der er på skiverne o.s.v. Problemet opstår når han vil afspille en film via PC´en, mediaplayer kan ikke afspille dem og vi kan ikke rigtig finde nogen software player der kan klare opgaven, er der nogen herinde der ved om der findes en player der kan afspille HD DVD, PowerDVD eller Intervideo WinDVD eller andre, det må godt koste penge hvis det er. Eller findes der Codec der kan løse problemet, hvad gør man, hvis man vil bruge sit HD DVD.drev i en computer?? |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
![]() |
Hej Fanner! Har ikke prøvet selv, men her en 1-2-3 guide til afspilning af HD DVD via Windows: http://uneasysilence.com/archive/2006/11/8303/ Håber den hjælper, der er også links til software/ drivers osv! Mvh |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Fanner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
Vista behøver ikke drivere, den klare det selv så vidt jeg har forstået på ham, men vil det sige at WinDVD 8 platinium kan klare opgaven, kan andre bekræfte dette, bare så vi ikke smider 70 $ ud den blå luft.
|
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
PowerDVD Ultra skulle også kunne afspille HD-DVD film:
http://www.cyberlink.com/multi/products/main_112_ENU.html |
|
![]() |
|
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
I skal også lige være opmærksomme på at hans grafikkort og skærm skal understøtte HDCP.
Hvis han ikke har det så burde AnyDVD kunne klare opgaven: AnyDVD Der er 21 dages prøvetid hvis i downloader den fra hjemmesiden. Jeg har dog ikke selv prøvet AnyDVD HD da jeg hverken har HD film eller afspillere endnu. Redigeret af Corax - 20-Juli-2007 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
![]() |
PowerDVD Ultra har jeg selv og det fungerer helt fint med HD-DVD. Læste på Avs forum, at man vidst skulle have HD DVD drevet tændt, mens man installerede powerDVD, men kan ikke lige finde linket. Edit: linket er her: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=748426 Redigeret af Bjur - 20-Juli-2007 kl. 15:41 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |