recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken projektor op til 30K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken projektor op til 30K?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken projektor op til 30K?
    Sendt: 24-April-2010 kl. 22:27
Da det ikke ser ud til at fladskærmene i år rykker vanvittigt meget, overvejer jeg at satse på en projektor i stedet.

Jeg går meget op i billedkvalitet, hvor det ser ud til, at DLP er vejen frem. Men jeg synes ikke rigtig, at der er så meget at vælge i mellem efter 20K og så op til 30K. Derfor kigger jeg også på JVC HD550. Men også  BenQ W6000, da den ser ud til at være virkelig god til prisen.

Spørgsmålet er om jeg skal spare penge og gå efter W6000 eller om HD550 merprisen værd, når vi tænker rå billedkvalitet? Og hvad findes der ellers af gode DLP projektorer i 20-30K klassen?

Edit: Har nu ændret det, der skal stå: Gode DLP projektorer i 20-30K klassen, ikke 20-23K.  

Redigeret af Leviathan.jk - 25-April-2010 kl. 10:17
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 22:39
Har jo selv købt en jvc 750 brugt i jan.
så en 550 er nok ikke af vejen.
kender ikke en w6000.
men projektor har jeg ikke fortrudt og ny fladskærm kan godt vente til oled i 60-70 tommer for min skyld. Men almindelig tv ser jeg dog stadig på min 50 tommer
det er bare en bedre oplevelse, hvis man kan mørkelægge sit lokale

Redigeret af xcardman - 24-April-2010 kl. 22:40
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 22:49
Jeg syntes rigtig godt om OPTOMA HD82 video projektor som kan fås til lige under en 20.000 kr. Måske endda billigere. Den giver et rigtig godt og flot billed.

Jeg kan ikke anbefale BenQ W6000. Jeg ser utrolig meget fosfor slør ved de billige BenQ modeller.  
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 22:57
Xcardman: Nu er JVC HD750 også en bedre model end HD550 (selvom den er ældre). Især pga CMS-systemet, som desværre manler på HD550. Spørgsmålet er, om HD550 er bedre end fx BenQ W6000 på ren billedkvalitet?

RuneH: Ja Optoma HD82 har jeg også overvejet, men er der ikke noget med, at man ikke kan få ligeså præcise farver på den ift. BenQ W6000? Jeg har set dem begge men ikke samme dag og slet ikke med køb in mente. Er der flere som synes Optoma er merprisen værd ift. BenQ W6000?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jeg syntes rigtig godt om OPTOMA HD82 video projektor som kan fås til lige under en 20.000 kr. Måske endda billigere. Den giver et rigtig godt og flot billed.

Jeg kan ikke anbefale BenQ W6000. Jeg ser utrolig meget fosfor slør ved de billige BenQ modeller.  

Øøh - hvad mener du med fosfor slør?
Og hvor skulle det komme fra?

Mvh FNørd
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 00:31
Altså ja, det er et svært spørgsmål, da det handler om smag og behag. Havde du sagt op til 50k og op til 100" billedstørrelse ca, så vil jeg klart anbefale en JVC HD950, men til 30k. Confused 550´eren er en go maskine, som er langt bedre på sortniveau end BenQ´en/Optoma HD82. Der er mere lys i BenQ´en ift. optoma´en, og så er den 4k billigere, plus den har bedre farver. jeg ville vælge BenQ´en af de to. JVC HD550 har CMS korrigering, så farverne bliver aldrig "ordentlige". JVC´erne er til gengæld helt støjsvage.
Du kan godt høre, der er for og imod, og det vil der altid være med projektorer.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 00:31
Det kan være han mener regnbuer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Altså ja, det er et svært spørgsmål, da det handler om smag og behag. Havde du sagt op til 50k og op til 100" billedstørrelse ca, så vil jeg klart anbefale en JVC HD950, men til 30k. Confused 550´eren er en go maskine, som er langt bedre på sortniveau end BenQ´en/Optoma HD82. Der er mere lys i BenQ´en ift. optoma´en, og så er den 4k billigere, plus den har bedre farver. jeg ville vælge BenQ´en af de to. JVC HD550 har CMS korrigering, så farverne bliver aldrig "ordentlige". JVC´erne er til gengæld helt støjsvage.
Du kan godt høre, der er for og imod, og det vil der altid være med projektorer.
Tak for dit svar. Jeg er meget enig i dine betragtninger. Især det med Optoma HD vs BenQ'en. Du mener vel at JVC HD550 ikke har en  CMS korrigering, og derfor kan den ikke få præcise farver? Se det er det jeg har imod JVC'eren, den koster dobbelt så meget som BenQ'en, men har stadig ikke ligeså prcæis farvegengivelse. 

Og ja, som du skriver, ville det være meget nemmere hvis det var i 50K klassen, så ville jeg nok tage en JVC HD950, og dog så kommer vi op i Sim2, som også er interessante.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Øøh - hvad mener du med fosfor slør?
Og hvor skulle det komme fra?

Mvh FNørd
han mener nok regnbuer
som er noget andet

Redigeret af xcardman - 25-April-2010 kl. 10:52
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Tak for dit svar. Jeg er meget enig i dine betragtninger. Især det med Optoma HD vs BenQ'en. Du mener vel at JVC HD550 ikke har en  CMS korrigering, og derfor kan den ikke få præcise farver? Se det er det jeg har imod JVC'eren, den koster dobbelt så meget som BenQ'en, men har stadig ikke ligeså prcæis farvegengivelse. 

Og ja, som du skriver, ville det være meget nemmere hvis det var i 50K klassen, så ville jeg nok tage en JVC HD950, og dog så kommer vi op i Sim2, som også er interessante.

Jo 550´eren har ikke CMS. Men farverne er stadig okay gode. Jeg kunne godt leve med det hvertfald Wink Men jeg tror generelt farverne er mere mættede og kraftigere på DLP´erne ift. JVC´erne.
Altså jeg ville hvertfald vælge HD950 i den klasse.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:12
Hov ja, jeg mener selvfølgelig regnbue. Og meget af det

Redigeret af RuneH - 25-April-2010 kl. 17:12
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:18

Hov ja, jeg mener selvfølgelig regnbue. Og meget af det

Ja så der det jo ødelagt, hvis bare ikke at 1 chip DLP projektor alle lide af regnbue på grund af det forbasket farvehjul, som også er med til at give mere støj fra disse projektor Cry

Den eneste DLP projektor der ikke lide af regnbue, er en DLP med 3 chip, som desværre koste 250.000 kr. Confused

Redigeret af Startrek - 25-April-2010 kl. 17:20
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu