Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
|
Sendt: 25-April-2010 kl. 18:27 |
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 25-April-2010 kl. 19:36 |
Nu er jeg heldigvis ikke så sart overfor regnbueeffekten, derfor jeg også kigger meget på DLP. Faldt lige over Samsung SP-A900b, den ser da god ud, er der nogle, som har erfaringer med denne?
Jeg har heller ikke set en JVC endnu, og jeg skal da ud og se en HD550, som er sat odrenlig op, så jeg kan se, hvad den kan ift. BenQ og Optoma. Dog lige pt. helder jeg mest til W6000.
Derudover skal jeg have Otto ind over mht. en kalibrering, samt hvilket lærred jeg skal gå efter.
Edit: Hv kan se at Samsung SP-A900b er væsentlig dyere end 8000 modellen, så den er over mit budget.
Redigeret af Leviathan.jk - 25-April-2010 kl. 19:40
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
|
Sendt: 25-April-2010 kl. 20:00 |
Leviathan.jk skrev:
Nu er jeg heldigvis ikke så sart overfor regnbueeffekten, derfor jeg også kigger meget på DLP. Faldt lige over Samsung SP-A900b, den ser da god ud, er der nogle, som har erfaringer med denne?
Jeg har heller ikke set en JVC endnu, og jeg skal da ud og se en HD550, som er sat odrenlig op, så jeg kan se, hvad den kan ift. BenQ og Optoma. Dog lige pt. helder jeg mest til W6000.
Derudover skal jeg have Otto ind over mht. en kalibrering, samt hvilket lærred jeg skal gå efter.
Edit: Hv kan se at Samsung SP-A900b er væsentlig dyere end 8000 modellen, så den er over mit budget.
|
Altså nu var 800´eren en kanon projektor. 900´eren er bedre og benytter DC4. Hvad koster den her i landet?
Altså har du lyse vægge, og hvor stort billed? For så vil jeg, hvis du har råd, anbefale et Stewart Studiotek 130. Fantastisk lærred, og det bliver nok mit næste.
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
|
Sendt: 25-April-2010 kl. 23:51 |
Leviathan.jk skrev:
|
Det er super godt at få Otto indover :) Ikke alle har samme credibility (hvordan mon det staves i virkeligheden (nå tog wikipedias stavemåde)). Otto er efter min opfattelse absolut i weltklasse - han ved hvad han taler om. Jeg er ikke plaget af regnbuer på min projektor og den der Samsung er vist noget Joe Kane har været med i konstruktionen af, så den skulle være rigtig god.
Redigeret af FNørd - 25-April-2010 kl. 23:51
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
Schulz
Guld medlem
Oprettet: 20-September-2008
Point: 845
|
Sendt: 27-April-2010 kl. 17:24 |
Jeg er lige med på en "lytter" her da jeg selv har planer om noget projektor op til ca 30k. Jeg har ikke haft lejlighed til at se JVC HD550, er der nogen der ved hvor der er mulighed for det? Helst på sjælland . Jeg har hørt den skulle være utrolig støjsvag og virkelig nem at sætte op/indstille og derfor skulle være en super projektor i prisklassen!? For mig er det ret vigtigt at projektoren er så stille som muligt, da projektoren kommer til at hænge næsten lige over hovedet på mig.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 27-April-2010 kl. 21:00 |
Startrek skrev:
Den eneste DLP projektor der ikke lide af regnbue, er en DLP med 3 chip, som desværre koste 250.000 kr.
|
Det er nu ikke helt rigtigt, LED'erne er fri for synlige regnbuer, og starter i 130k - men det er lidt OT...
Under 30k er der også Sim2 D60 at overveje. Samsung SPA-900 ligger i 65-70k klassen.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 27-April-2010 kl. 21:21 |
RuneH skrev:
Jeg kan ikke anbefale BenQ W6000. Jeg ser utrolig meget fosfor slør ved de billige BenQ modeller. |
(regnbuer)
Hvordan kan du fraråde W6000 ud fra hvad du har set på de billige modeller? Der er stor forskel på W1000 og W6000, både hvad angår regnbuer men også generel billedkvalitet. Det er nogenlunde som at sige at man ikke kan anbefale den nye VW Golf, efter at have prøvekørt en Fox.
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2010 kl. 13:30 |
Lexicon forever: Ja, Samsung SP-A800b skulle være en go projektor, ved dog ikke om det betyder noget, at den "kun" benytter DC2. Som sagt SP-A900b er for dyr til mig, selvom det sikkert er en virkelig god projektor. Mht til størrelse og lærred skal jeg have råd fra Otto. Fx er det da ikke sikkert, at Stewart Studiotek 130 nødvendigvis er det bedste lærred til mit setup i min stue, men hvis det er, vil jeg da gerne betale det ekstra det koster.
FNørd: Ja, jeg ved godt Otto har styr på sagerne, Ingen tvivl om, at han skal ind over, hvis det er muligt. Så hellere spare lidt på selve projektoren, og så få et ordenligt setup, der er implementeret rigtigt og kalibreret. Det vil i sidste ende give et bedre billede end en tilfædlig dyere projektor imo.
AV Precision: Ja Sim2 D60, havde jeg helt glemt, den skal med i øvervejelserne - tak for det Otto! Havde nok glemt den, da du ikke har den på din hjemmeside. Har du et bud på, hvornår man ser LED DLP projektorer til menneskepenge? Her mener jeg ned på en 40-50 tusinde?
Grunden til jeg starter med overvejelserne i hvilken projektor jeg skal gå efter er, at det ikke er lige her og nu, jeg skal invistere i dette, men en gang ude i fremtiden. Derfor er det meget godt lige at høre jeres mening, hvilke projektorer jeg skal kigge efter, og om jeg skal gemme 30K til en projektor eller om 15K til en BenQ. Som det ser ud lige nu, synes jeg godt nok at den BenQ W6000 ser ud til at være et godt køb! (Hvis man sætter pengene af til kalibrering + det rigtige lærred og opsætning)
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 11:14 |
Leviathan.jk skrev:
Lexicon forever: Ja, Samsung SP-A800b skulle være en go projektor, ved dog ikke om det betyder noget, at den "kun" benytter DC2. Som sagt SP-A900b er for dyr til mig, selvom det sikkert er en virkelig god projektor. Mht til størrelse og lærred skal jeg have råd fra Otto. Fx er det da ikke sikkert, at Stewart Studiotek 130 nødvendigvis er det bedste lærred til mit setup i min stue, men hvis det er, vil jeg da gerne betale det ekstra det koster.
FNørd: Ja, jeg ved godt Otto har styr på sagerne, Ingen tvivl om, at han skal ind over, hvis det er muligt. Så hellere spare lidt på selve projektoren, og så få et ordenligt setup, der er implementeret rigtigt og kalibreret. Det vil i sidste ende give et bedre billede end en tilfædlig dyere projektor imo.
|
Det undrer mig en anelse, måske jeg bare misforstår dig, at du vil finde frem til den bedste billige projektor ved at spørge ud i plænum, og så investere i dyrt lærred og lade mig toptune den du så lige når frem til. Projektoren i sig selv er alt andet lige det vigtigste af de redskaber jeg har at arbejde med. Hvis du vil have det absolut bedste billede jeg kan opnå til en given pris, så får du det bedste resultat ved at lade mig levere hele dynen. All-in!
Eksempelvis, hvis du er villig til at investere i ST130, "såfremt det er det rigtige", så vil jeg vende det om og sige at så bør du også være villig til at investere i en bedre projektor end W6000, for det ER det rigtige at gøre... Så længe man ikke vælger et decideret forkert eller dårligt lærred, så er det trods alt i projektorerne at forskellene skal findes.
Leviathan.jk skrev:
AV Precision: Ja Sim2 D60, havde jeg helt glemt, den skal med i øvervejelserne - tak for det Otto! Havde nok glemt den, da du ikke har den på din hjemmeside. Har du et bud på, hvornår man ser LED DLP projektorer til menneskepenge? Her mener jeg ned på en 40-50 tusinde? |
Jeg vil sige det sådan, at hvis det ikke er her og nu du vil investere, og dit max budget er omkring 50k, så behøver du ikke bruge for meget tid på de modeller du kan finde på markedet lige nu.
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 13:09 |
Otto, Tro faktisk også at Sim2 D60 var udgået, da det netop ikke står på din hjemmeside, og det er hvis også længe siden at du har fået opdateret din hjemmeside.
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 22:11 |
AV Precision: Jeg har nok ikke skrevet det klart nok. De 30.00 var til projektoren alene, så kommer lærred og alt det andet bagefter. Hvis du så vejleder mig til et ST130, som det rigtige, vil jeg ikke gå ud og spare på dette. Det jeg egentlig implicit søger svar på er, om de projektorer, som koster mere end BenQ W6000 og op til 30K er merprisen værd, når vi taler ren billedkvalitet. (jeg har bl.a. kigget på en JVC 550). Nu havde jeg overset en masse DLP projektorer, men generelt syntes jeg, at der ikke var det store udvalg af DLP projektorer efter 15K og op til 30K.
Men med dine udtalelser, venter jeg nok til der kommer DLP med LED, og så lader dig klare hele dynen :)
|
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 23:09 |
Startrek skrev:
Otto, Tro faktisk også at Sim2 D60 var udgået, da det netop ikke står på din hjemmeside, og det er hvis også længe siden at du har fået opdateret din hjemmeside. |
Hermed gjort
|
|