recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken projektor skal jeg vælge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken projektor skal jeg vælge

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken projektor skal jeg vælge
    Sendt: 13-Februar-2008 kl. 21:16

Hvad ville være det bedste valg af projektor hvis prisen ca skulle ligge på de 20.000 og er et quality screen lærredet udemærket til en projektor i den prisklasse. lærredet havde jeg tænkt at bruge ca 8000kr på, er dette nok.

håber på nogle gode svar ;)

Redigeret af Sigida - 13-Februar-2008 kl. 21:17
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 22:04

Hej Sigida

Har et Quality Screen 100" og er godt tilfreds - har dog ikke prøvet andet.

Kontakt evt AV Precision ved Otto og hør dig for.

Jeg kunne godt tænke mig et 1:2,35/2,40 lærred (og det dertil hørende dyre isenkram), så film bliver (endnu) større og uden black bars.

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 22:17
okay hvad gav du for dit lærredet og hvilken projektor kører du med.. evt en du kan anbefale.. hvordan er hc6000 iforhold til f.eks. jvd hd1.. evt andre alternativer.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

okay hvad gav du for dit lærredet og hvilken projektor kører du med.. evt en du kan anbefale.. hvordan er hc6000 iforhold til f.eks. jvd hd1.. evt andre alternativer.

Jeg har selv en JVC DLA-HD1 og i udvælgelses processen så jeg bla. en demonstration af både Mitsubishi HC6000 og JVC DLA-HD1 side om side.

Lad mig starte med at sige at jeg syntes de begge leverer et fantastisk billede.

Mitsubishi'en lod til at have en lille smule mere varme farver og en helt igennem fantastisk lavt støjniveau. Man kunne faktisk ikke høre den køre.  Dens autoiris funktion var tilgengæld meget tydelig og havde jeg en ville jeg være nød til at slå den fra.

JVC'en har et lavt støjniveau, men man kan høre den. Dens sort niveau er bedre og den håndterer bedre hvis der er lidt lys i lokalet. Personligt syntes jeg også dens design er væsentligt pænere og den findes både i sort og hvid.

En mere markant fordel ved Mitsubishi'en er at den indstilles via fjernbetjeningen - JVC'en har ikke samme motorstyring.

Men ellers syntes jeg forskellene er små i billedet og de er begge rigtigt gode.. Til prisen vil jeg mene Mitsubishi er bedst da den koster næsten det halve af JVC'en.

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 19:42

okay lyder da godt.. hvilket lærrede skulle man vælge hvis prisen ca skulle være 8000kr ;)...

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 19:12
virkelig ingen inputs...
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 12:25
Jeg vil helt klart anbefale dig at få demonstreret den projektor du nu har valgt dig at skulle købe sammen med forskellige lærredsprøver.
Der vil du meget hurtigt være i stand til at frasortere div. lærredsprøver fordi de ikke gør det godt nok, så kan du ende op med et par stykker du så bruger noget tid på at sammenligne med forskellige film og andet.

Find en seriøs forhandler du har tillid til, som har muligheden for at demonstrerer forskellige duge/lærreder.

Fordi andre anbefaler dig at købe et lærred til " dit budget 8000kr." er det jo ikke sikkert det er en succes hjemme hos dig, med de lysforhold du har en din stue/biograf

Du må afsted til en forhandler og få afprøvet tereori og praksis
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 21:11

Jeps enig med Christian..

Du bliver nød til at få et par lærredsprøver med hjem og se ad!..Og forskellen på lærreder kan være enorm!..Jeg har en billig Sanyo Z4, med et forholdsvis dårlig lærred (noname 2x2m), men så fik jeg et par prøver af et Stewart-lærred, og holda da op!..Der var enorm forskel på kvaliteten!..

Så jeg vil mene du skal kigge på en blanding af en god projektor, og et godt lærred!..Måske bruge lidt mindre på en projektor, også lidt mere på et lærred!..Måske finde et brugt projektor, så du har mange penge til et godt lærred..

mvh Zirio

Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Jeps enig med Christian..

Du bliver nød til at få et par lærredsprøver med hjem og se ad!..Og forskellen på lærreder kan være enorm!..Jeg har en billig Sanyo Z4, med et forholdsvis dårlig lærred (noname 2x2m), men så fik jeg et par prøver af et Stewart-lærred, og holda da op!..Der var enorm forskel på kvaliteten!..

Så jeg vil mene du skal kigge på en blanding af en god projektor, og et godt lærred!..Måske bruge lidt mindre på en projektor, også lidt mere på et lærred!..Måske finde et brugt projektor, så du har mange penge til et godt lærred..

mvh Zirio

hvor fik du de prøver fra (har selv en z4)

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Hej Beklager ventetiden

Lærredet koster ca 7000, købte sammen med projektoren.

Mht. projektorer har jeg ikke set hc6000 og HD1 kun under helt andre forhold.

Er HD1 ikke udenfor rækkevidde med budget 20K.

Jeg er meget glad for min Sim2 D80.

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 17:07
okay jeg har set på et lissau plano 100" men kender du kvaliteten af dette lærredet. kan få det til ca. 3200kr. er sim2 dlp eller? og hvordan er den iforhold til infocus in82...
Til top
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 14:37

Ja sim2 er en DLP projektor.

http://www.projectorcentral.com/SIM2_Multimedia-Domino_D80.h tm 

De laver endda ret eklusive projektorer, som skulle være meget gode. D80'eren er derfor også ret dyr (tror den er dyrere end HD1'eren), og den ville under alle omstændigheder, gå langt over dit første anslåede budget.

Jeg holder selv udkig med HD1, men vil ikke give 40.000 kr for en projektor. Så jeg må have tålmodighed, og vente til prisen på den falder lidt. Eller til der dukker en op, der er billigere med ca. samme egenskaber.

Redigeret af Dief - 10-Marts-2008 kl. 14:39
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu